Tessi1 skrev 2019-07-27 23:31:51 följande:
Jag och min pojkvän har försökt i ett år nu... Det är så himla jobbigt. Fem st av mina närmsta vänner har fått sitt första barn detta året . Tre av mina närmsta. Jag känner mig mest som ett bihang när vi hänger. De har ju allt att prata med varandra om bebisar. Värsta drömmen att få barn samtidigt som sina vänner.. de lever drömmen typ... Jag kan inte få ur mig orden att vi har försökt i ett år.. Jag vet att jag borde berätta men det går inte..Är rädd för att vår vänskap ska ändras. Det gick på deras första och andra försök för alla fem... Jag känner mig så ensam i detta. Och otroligt rädd . Nu efter semestern ska jag ringa för att få påbörja en utredning. Ett helt jävla år har gått utan att någonting har hänt. Så himla kul är det inte med sex längre.. min pojkvän har svårt att förstå också. Han tycker att jag bara klagar och att jag kanske ska va nyttigare.. Ja men tack för att du lägger all skuld på mig..
Jag och min sambo har oxå försökt ett år, men jag har problem med ägglossningen, men håller på med utredning. Förstår precis hur du känner, två av mina närmsta har fått barn och den ena ska ha nr två i november. Min syster ska ha i augusti och hon blir gravid så fort hon tänker på barn typ. Men jag har valt att berätta för mina vänner och min syster, det känns bra. Jag har någon att vända mig till förutom min sambo, min sambo är inte så insatt (jag försöker lära honom det jag kan) därav pratar jag mycket med min syster. Det jobbiga är att resten av familjen hela tiden frågar när vi ska ha barn, min mamma har till och med frågat min syster om det... Men jag tycker absolut att du ska berätta för dina vänner. Försök prata med din kille och verkligen förklara hur du känner, i mitt fall så ligger just nu "problemet" hos mig och det är riktigt påfrestande men jag vet vad problemet är iaf.
All lycka till dig!