• Anonym (Undrar)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

• Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
  • Anonym (O)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 14:06:01 följande:

Jag måste sakna all kunskap om sociala koder och social kompetens. När jag skrev i den andra tråden ville jag signalera ?Du är ensam, jag är ensam, låt oss bryta ensamheten tillsammans?. Men enligt er skriver jag ?Jag är ensam, tyck synd om mig och hjälp mig?.

Fattar varför jag aldrig träffar någon.

Men nu får du sluta se dig själv som ett offer och försöka lösa problemet i stället. Det finns mängder av självhjälpsböcker om hur man blir socialt kompetent och övervinner sitt dåliga självförtroende. Beställ några och läs på, det är en enkel början.

Försök se situationen utifrån mottagarens perspektiv. Skulle du själv bli intresserad av ett sådant meddelande? Det är ju inte ensamheten som ska vara det centrala när du tar kontakt med en kvinna utan vad ni eventuellt har gemensamt - intressen och hobbys, något konstruktivt och kul som ni kan dela.

Hur är du att umgås med i praktiken, skulle det vara givande och roligt för en kvinna? Om inte, varför ska hon då träffa dig?

Det räcker inte med att vara snäll för om man säljer in sig så är det snarare inställsamhet än snällhet man menar och det är sjukt tråkigt. Man måste veta vem man är och vad man kan ge.

Jag tror att man först måste se till att ordna den tillvaro man vill ha på egen hand och sedan komplettera den med en partner som en bonus. Tillvaron kan inte stå och fall med en relation.

Spontant tänker jag att du borde leta upp en lokal fight club och hitta din inre fighting spirit och sedan gå ut och ta det du vill ha i livet. Fast jag inser att det både är illegalt och farligt. Men skaka om dig själv mentalt i alla fall så att du inser att de problem du skriver om i tråden egentligen bara finns i ditt huvud.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 14:52:15 följande:
    Men hur lär jag mig vad som är ok och vad som inte är ok och vad som kan misstolkas? Jag har flera dejtingprofiler och har aldrig nämnt att jag är oerfaren bortsett från ett försök för många år sedan på BC då jag kollade om det fanns någon kvinna som var intresserad av att ta en oskuld.
    Du lär dig genom att analysera när det inte gått bra. Vad gick fel, hur gör du dig mer attraktiv, vilka kontaktytor använder du?

Du ändrar det du gör fel, slutar älta och går vidare.

Finns några bra bastrick, ett vårdat yttre, ta bort offerkoftan, jobb,intressen där man träffar folk, egen presentabel bostad, vänner.

Istället för att posta bittra inlägg om "inte ens ensamstående mammor vill ha mig" så be om hjälp.

• Anonym (.....)
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-19 14:57:02 följande:
    Varför skulle en ung tjej vilja ha en 34-årig oskuld? Unga tjejer som söker äldre killar söker ofta lite spänning och nåt mer ospännande än en 34 årig oskuld är svårt att hitta.

Sannolikheten att han någonsin ska hitta någon vid detta laget givet var han är är närmast obefintlig. Därför bör han släppa tanken på tjejer och fokusera på annat kul i livet. Annars fastnar han bara i bitterträsket.
    Fast nu generaliserar du mycket. Tror unga tjejer är rätt olika. Hade jag som ung tjej träffat en 34-åring som jag gillade så hade inte faktumet att han var oskuld varit ett så stort problem som det är för mig idag som 34-årig själv. En mkt erfaren 34-årig hade nog varit rätt skrämmande faktiskt. Kanske hade jag till och med föredragit en 34-årig oskuld som ung. Någon som var på samma, lite oerfarna och upptäckande nivå som jag, och dessutom troligtvis mognare mentalt än jämnåriga killar.

Man kan inte stänga av sådana delar av sig. Det är att amputera sig själv själsligt. Det mår ingen bra av och det, om något, gör en väl bitter.
  • Anonym (Ensamstående mamma)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:41:03 följande:

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

Ser inte varför ensamstående mammor skulle vilja ha en oskuld just för att man är ensamstående. Skulle personligen inte vilja ha en sexuellt oerfaren partner. Det ville jag inte innan jag blev mamma heller. En del kvinnor gillar oskulder, andra inte.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (.....) skrev 2019-06-19 15:07:17 följande:
    Fast nu generaliserar du mycket. Tror unga tjejer är rätt olika. Hade jag som ung tjej träffat en 34-åring som jag gillade så hade inte faktumet att han var oskuld varit ett så stort problem som det är för mig idag som 34-årig själv. En mkt erfaren 34-årig hade nog varit rätt skrämmande faktiskt. Kanske hade jag till och med föredragit en 34-årig oskuld som ung. Någon som var på samma, lite oerfarna och upptäckande nivå som jag, och dessutom troligtvis mognare mentalt än jämnåriga killar.

Man kan inte stänga av sådana delar av sig. Det är att amputera sig själv själsligt. Det mår ingen bra av och det, om något, gör en väl bitter.
    En 34-åring utan erfarenhet av relationer är knappast mognare mentalt ä någon som är 20 år 
  • Anonym (.....)
    Anonym (anonym 2) skrev 2019-06-19 15:44:06 följande:
    En 34-åring utan erfarenhet av relationer är knappast mognare mentalt ä någon som är 20 år 
    Hur tänker du då? Finns många plan man kan växa på som människa än bara relationellt. En stor nackdel är dock den sargade självkänslan. TS måste hitta ett sätt att bära känslorna på ett sätt som inte är avskräckande, annars kommer det bli svårt. Tror terapi skulle göra gott.
  • Anonym (Ensam mamma)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 14:49:25 följande:

Oerfarna kvinnor i 30 års åldern är det få av och jag vet inte ens hur jag ska söka efter dem. Skulle de ens nappa om jag skrev att jag söker en oerfaren kvinna i 30-års åldern?

Alltså poängen är lite att ingen kvinna med någon form av självrespekt nappar på ett erbjudande som i princip går ut på att hon är ett hål för att du gärna vill ha sex med någon, vem som helst. Jag tror att du kanske lagt så mycket tid på att fundera på hur du kan få ligga att du blivit en osympatisk människa. Iaf verkar det så på dina (många) inlägg.

Du kan absolut vara ärlig med att du aldrig haft sex men om du vill ha en relation måste du jobba med din syn på kvinnor. Som den är nu är den avskräckande och avtändande.

Se kvinnor som människor inte bara som objekt så kommer du både knyta fler kontakter och även kunna inleda en relation. Och snälla - gå inte på sådant där dravel som de lär ut på manskurser osv. Det är bullshit och man ser vilka losers de där killarna är direkt, när de ska ut och ?öva på sin självkänsla? genom att försöka bjuda främmande tjejer på fika på stan.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.....) skrev 2019-06-19 15:07:17 följande:

Jag hade inte heller haft något problem med att killen var oskuld när jag var 30 år eller yngre. Jag hade definitivt föredragit en oskuld framför en ensamstående pappa.
  • Anonym (Sist på bollen?)

Varför duger inte en glad schlagerbög för en manlig oskuld?

Du hör ju själv, eller hur?

Om en ensamstående mamma nobbat dig så var nog anledningen knappas enbart för att du saknar sexuell erfarenhet, just hon var helt enkelt inte intresserad av just dig.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-19 14:57:02 följande:

Varför skulle en ung tjej vilja ha en 34-årig oskuld? Unga tjejer som söker äldre killar söker ofta lite spänning och nåt mer ospännande än en 34 årig oskuld är svårt att hitta.

Sannolikheten att han någonsin ska hitta någon vid detta laget givet var han är är närmast obefintlig. Därför bör han släppa tanken på tjejer och fokusera på annat kul i livet. Annars fastnar han bara i bitterträsket.

Jag hör vad du säger....
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?