• Anonym (Undrar)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

• Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-19 11:53:39 följande:
    En 34 årig oskuld som lyckas få sin första dejt på 11 år.

Han ger sig säkert på allt som rör sig.
    ...och kommer han att vara trogen eller kommer han att vilja testa flera andra kvinnor?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (LOL) skrev 2019-06-19 12:11:57 följande:
    Varför skulle den ensamstående mamman vara ute efter att skaffa en bonuspappa till barnet? Som ensamstående mamma så kan jag säga att jag INTE är ute efter en bonuspappa till mitt barn och att jag skulle tyvärr ana oråd om en man som är oskuld söker sig till mig och mitt barn, tyvärr...
    Den aspekten kanske var det som fick mamman att dra snabbt, en man som är oskuld vid över 30 år och som vill dejta ensamstående mamma där det inte finns någon pappa 
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 12:20:42 följande:
    Jag hade tidigare krav på att en tjej jag träffar ska vara barnlös. När jag inte hittar någon då så tog jag bort det kravet. Vill helst ha egna barn men kan acceptera om de kommer med en kvinna som redan har barn.
    Det är väl inte ovanligt att någon utan barn dejtar någon med barn?
    Att någon helt utan erfarenhet av relationer dejtar någon som har barn är inte vanligt eftersom det kräver betydligt mer av än att dejta någon utan barn. 
  • Anonym (O)

Det var lågt att varna men allvarligt TS, att skriva att du är en väldigt ensam man är ju bara tragiskt. Jag tror inte heller att hon hade svarat en främmande person i det här forumet men ett tips till nästa gång: Var positiv och kom med ett eget förslag på aktivitet.

Vill man träffa någon måste man ha något att erbjuda och inte förvänta sig att den personen ska "fixa" ens problem. Skruva ner dramanivån, tänk ut något kul i förväg och fråga sedan i förbigående t.ex. "Jag tänkte gå på festivalen på lördag, ska du med? Jag fixar picknick."

Det är ingen som blir sugen på ett meddelande där man får intrycket av att någon försmäktar i sin ensamhet och vill bli räddad.

Sedan är det sjukt avtändande med självömkan. Jag har haft ett tufft liv på många sätt men inte sitter jag och gnäller för det. Då får man kontroll över tillvaron och göra något åt saken.

• Överste Senap
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-06-19 13:33:04 följande:

...och kommer han att vara trogen eller kommer han att vilja testa flera andra kvinnor?

Inte så lite dömande. Jag träffade min första när jag var 30 och henne är jag kvar hos och har ingen tanke på att prova andra. En kompis som träffade sin första vid 28 är också fortfarande gift med henne. Skulle gissa att det är en myt att man vill testa sig fram när man debuterar så sent. Är det inget ons vill man snarare prioritera att få förhållandet att funka när man väl lyckats nå dit.
  • Anonym (ehh)
    Konservativ skrev 2019-06-19 12:33:53 följande:
    Att du kallar dem mer primitiva samhällen säger mer om dig än om mig.

Du tror att kvinnor inte tänker i termer om status? Problemet är kanske att du inte vet hur du tänker.

Gör följande experiment med din killkompis (jag antar att du är ung):
    Gå på krogen två gånger. Den en gången säger kompisen att han är läkare/läkarstudent. Den andra gången säger han att han har varit arbetslös i tre år. Gissa när han får mest napp?
    Men du talar om äpplen och päron nu ju. Oavsett kön föredras de som mår bra, är aktiva, tar del i samhället genom att arbeta.
    testa att jämföra läkare/snickare istället, så ska du se att det inte blir nån större skillnad.
  • Anonym (A)
    Konservativ skrev 2019-06-19 12:33:53 följande:
    Att du kallar dem mer primitiva samhällen säger mer om dig än om mig.

Du tror att kvinnor inte tänker i termer om status? Problemet är kanske att du inte vet hur du tänker.

Gör följande experiment med din killkompis (jag antar att du är ung):
    Gå på krogen två gånger. Den en gången säger kompisen att han är läkare/läkarstudent. Den andra gången säger han att han har varit arbetslös i tre år. Gissa när han får mest napp?
    Märkligt resonemang.
  • Anonym (MammaMu)
    Överste Senap skrev 2019-06-19 13:21:33 följande:

Hon hade förmodligen inte accepterat en random fråga så där men det var i alla fall onödigt lågt av vem det nu var.

Varför då? Nu påstår jag inte att det var jag men hon har all rätt i världen att få relevant information om de som söker kontakt med henne. Skulle hon komma på tanken att fundera på att svara honom är detta info som kan hjälpa henne fatta beslut om hon verkligen vill prova eller inte.
  • Anonym (.....)
    Anonym (O) skrev 2019-06-19 13:41:07 följande:

Det var lågt att varna men allvarligt TS, att skriva att du är en väldigt ensam man är ju bara tragiskt. Jag tror inte heller att hon hade svarat en främmande person i det här forumet men ett tips till nästa gång: Var positiv och kom med ett eget förslag på aktivitet.

Vill man träffa någon måste man ha något att erbjuda och inte förvänta sig att den personen ska "fixa" ens problem. Skruva ner dramanivån, tänk ut något kul i förväg och fråga sedan i förbigående t.ex. "Jag tänkte gå på festivalen på lördag, ska du med? Jag fixar picknick."

Det är ingen som blir sugen på ett meddelande där man får intrycket av att någon försmäktar i sin ensamhet och vill bli räddad.

Sedan är det sjukt avtändande med självömkan. Jag har haft ett tufft liv på många sätt men inte sitter jag och gnäller för det. Då får man kontroll över tillvaron och göra något åt saken.

Sant. Även om du TS kanske är ett offer på ett sätt (vilket många av oss är, på olika vis, för ingen undkommer livet), så får du antingen bearbeta de känslorna eller trycka ner dem. Få kontroll över dem. När du pratar med en kvinna så vill du försöka väcka positiva känslor hos henne. Inte genom att ljuga, det kommer bara slå tillbaka mot dig, men genom att inte lägga vikt vid det negativa. 
  • Anonym (.....)
    Anonym (ehh) skrev 2019-06-19 13:42:25 följande:
    Men du talar om äpplen och päron nu ju. Oavsett kön föredras de som mår bra, är aktiva, tar del i samhället genom att arbeta.
    testa att jämföra läkare/snickare istället, så ska du se att det inte blir nån större skillnad.
    Exakt. Och, om vi utgår från att det handlar om en mer bestående relation, en läkare kan ändå vara helt oduglig i en relation (oempatisk, självisk, nedtryckande etc). Då är han ändå oattraktiv, trots intelligens, ambitioner, hög lön/trygghet och annat som yrket innebär.

Det handlar inte om status. Det handlar om massa andra kvaliteter, alla dessa vägs samman ger en känsla för om det är en man man vill ha nära sig eller ej.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?