• Anonym (Undrar)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

• Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
  • Anonym (Alltid)

Sen räcker det inte med att ha blivit av med oskulden.
    Man ska ligga tillräckligt mycket också.
    Minns en kvinna som var intresserad av mig. Hon hade haft många partners, även kvinnor. Hade en kk som var hälften så gammal.
    När hon fick veta hur längesen det var som jag haft sex så sa hon att det var så längesen att man inte förstår.

• Anonym (Alltid)

Då lärde jag mig att man ska ljuga om när man senast hade sex också.

• Anonym (.....)
    Överste Senap skrev 2019-06-19 10:57:04 följande:
    Bra! Och jag utgår från att du inte nämner något om oerfarenhet.
    Haha, ja det ska ju bli kul att se vad kvinnan svarar. Hon nappar säkert, TS är nog exakt vad hon vill ha... Oskyldig
  • Anonym (anonym 2)

Man blir ju lätt fundersam över varför någon som aldrig varit i relation eller haft sex ens funderar på att dejta en ensamstående mamma som dessutom har barnet på heltid. 

• Anonym (.....)
    Anonym (anonym 2) skrev 2019-06-19 11:44:24 följande:

Man blir ju lätt fundersam över varför någon som aldrig varit i relation eller haft sex ens funderar på att dejta en ensamstående mamma som dessutom har barnet på heltid. 

Trodde det var helt uppenbart att TS känner sig längst ner på botten av hierarkin och tänker att en ensamstående mamma är på samma nivå/lägre och borde bli tacksam över TS intresse.
  • Anonym (MammaMu)

En 34 årig oskuld som lyckas få sin första dejt på 11 år.

Han ger sig säkert på allt som rör sig.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-19 11:35:13 följande:

Sen räcker det inte med att ha blivit av med oskulden.
    Man ska ligga tillräckligt mycket också.
    Minns en kvinna som var intresserad av mig. Hon hade haft många partners, även kvinnor. Hade en kk som var hälften så gammal.
    När hon fick veta hur längesen det var som jag haft sex så sa hon att det var så längesen att man inte förstår.

Det är naturligt att man vill hitta någon som liknar en själv när det gäller livsstil och intressen. På samma sätt är det är det inte konstigt om en utpräglad stadsmänniska inte vill dejta någon som bor långt ute på landet.
  • Anonym (anonym)

Jag förstår inte heller. Det är nog få som inte har egna barn som skulle kunna tänka sig en partner i en sån situation.
  • Anonym (LOL)

Varför skulle den ensamstående mamman vara ute efter att skaffa en bonuspappa till barnet? Som ensamstående mamma så kan jag säga att jag INTE är ute efter en bonuspappa till mitt barn och att jag skulle tyvärr ana oråd om en man som är oskuld söker sig till mig och mitt barn, tyvärr...

• Anonym (O)
    Anonym (Wtf) skrev 2019-06-19 08:29:07 följande:

Varför skulle just en ensamstående mamma nöja sig med vad som helst?

Det är en seglivad myt som jag tror kommer från en tid då kvinnor var ekonomiskt beroende av män. Då var många ensamstående mammor tvungna att ta vad de kunde få för att de och barnen skulle överleva. Nu menar jag inte just manliga oskulder utan allt ifrån gamla gubbar till riktiga svin.

Idag ser det inte ut så. Själv har jag inga problem med ekonomin och har aldrig gått på bidrag utan arbetat heltid och successivt ökat min i konst. Numera blir det också allt vanligare att kvinnor skaffar barn på egen hand genom insemination och det är ofta prviliguerade kvinnor med god ekonomi.

Jag har haft några längre relationer sedan jag blev ensamstående och det har varit normala och framgångsrika män, om det nu är viktigt. Jag har dock gått eftersom jag värdesätter min frihet. Det är männen som vill flytta ihop och blir lite för needy.

En del män uppfattar den här utvecklingen som hotfull eftersom de tror att det gör dem överflödiga men jag tänker tvärtom. Det innebär ju att vi kan ha jämlika relationer där män inte behöver prestera och ta ansvar som förut. Jag vill inte leva utan män även om jag trivs bra som singel just nu.

Så nej, ensamma mammor måste inte nöja sig med mindre. Jag har fått barn redan och trivs med tillvaron som den är så varför skulle jag göra det?
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?