Inlägg från: Anonym (Ensam mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam mamma)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Jag är en ensam mamma som bröt upp från förhållandet med pappan för att jag ville. Jag försörjer mig och barnen själv, åker på semestrar, fixar allt runt barn och hem, pensionssparar, betalar försäkringar, vabbar, deklarerar - kort sagt är en fri och självständig människa. Jag träffar även vänner och har ett särboförhållande med en man. Det finns inte på kartan att jag skulle bli ihop med en man i min ålder (40) som aldrig haft en seriös relation och aldrig varit intim. Jag skulle inte se att han hade något alls att ge i ett vuxet förhållande faktiskt.

TS verkar tro att ensamma mammor är desperata och borde ta chansen med män som inte hittar nån annan (kort sagt; män som inte är intresserade av dem för något annat än just att de tror att det är lättare att få napp med en ensam mamma). TS har fel. Ensamma mammor har alldeles för mycket i vågskålen för att kunna satsa på någon som aldrig tidigare löst ett bråk, pratat om ett befintligt sexliv, utvecklat en relation, levt med en annan vuxen. Det finns inget i det som ger något. Det är den hårda sanningen. TS behöver någon som befinner sig i en liknande situation som han själv. Inte en ensam mamma. Vi behöver nämligen inte något av det TS erbjuder.

• Anonym (Ensam mamma)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 14:49:25 följande:

Oerfarna kvinnor i 30 års åldern är det få av och jag vet inte ens hur jag ska söka efter dem. Skulle de ens nappa om jag skrev att jag söker en oerfaren kvinna i 30-års åldern?

Alltså poängen är lite att ingen kvinna med någon form av självrespekt nappar på ett erbjudande som i princip går ut på att hon är ett hål för att du gärna vill ha sex med någon, vem som helst. Jag tror att du kanske lagt så mycket tid på att fundera på hur du kan få ligga att du blivit en osympatisk människa. Iaf verkar det så på dina (många) inlägg.

Du kan absolut vara ärlig med att du aldrig haft sex men om du vill ha en relation måste du jobba med din syn på kvinnor. Som den är nu är den avskräckande och avtändande.

Se kvinnor som människor inte bara som objekt så kommer du både knyta fler kontakter och även kunna inleda en relation. Och snälla - gå inte på sådant där dravel som de lär ut på manskurser osv. Det är bullshit och man ser vilka losers de där killarna är direkt, när de ska ut och ?öva på sin självkänsla? genom att försöka bjuda främmande tjejer på fika på stan.
  • Anonym (Ensam mamma)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:05:49 följande:

Jag försöker svara så utförligt som möjligt.

Jag har dels fått en hel del feedback på vilken typ av kvinnor jag bör söka efter och varför. Det är inte rakt igenom konsistent och då tänker jag att jag fortsätter söka brett. Med tanke på hur svårt jag har att alls hitta dejter vill jag inte försvåra det ytterligare med att begränsa mina sökkriterier. Jag har tagit till mig att ge så lite info som möjligt om min historik om det kommer på tal och jag tror jag förstår varför.

Du har dock inte med ett ljud kommenterat alla de inlägg som påtalar att du verkar ha en ganska trist kvinnosyn. Du har inte heller förklarat vad du söker i en kvinna förutom ett könsorgan.

Apropå att du har svårt socialt så kan det väl vara så men det är väldigt svårt att skilja det från vanligt hederligt kvinnoförakt helt enkelt.

Har du något utbyte av kvinnor förutom förhoppningen om sex?
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?