• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • HoppasHoppas01

Alltså HJÄLP. Som jag skrev tidigare idag gjorde vi ett första försök igår, CB visade glad gubbe i fredags. Dvs äl +2 idag typ. Varit ute idag och när jag kom hem nu och kissade så hade det kommit en liten rosa blödning?!?! Har aldrig haft det tidigare. Kan det vara möjligt att få en nidblödning så tidigt?? Verkar ju osannolikt, men det har aldrig hänt tidigare. 

• Babycakes79
    Laloppan skrev 2019-06-16 18:36:23 följande:

Samma här, inte sjuk men väldigt låg. Även väldigt kort stubin, såpass att min sambo är säker på att mensen kommer. Är väl monsterpms, därav brösten och humöret.

Skall hålla tummarna för dig! Hade ju vart en fin födelsedagspresent.

Det jobbiga med PMS är att symptomen är så lika gravsymptom så man blir alldeles förvirrad. Har varit skengravid förut så vågar inte tro nåt längre.

Men hoppas gör man ju alltid förstås!
  • SaSeLa

Jag är så less på att höra folk säga att man ska sluta längta, hoppas, tänka och tro. HUR ska man kunna tänka på något annat än att önska få en varm och go bebis i famnen att älska resten av ens liv?

• Myrkrypet
    Babycakes79 skrev 2019-06-14 09:40:17 följande:
    Samma här, ÄL för 6 dagar sen och BIM på midsommar. Min cykel diffar mellan 25-28 dagar men ungefär runt midsommar borde den komma. Har sen jag slutat med minipiller haft mycket PMS så känningar har man ju varje månad. Brukar få molvärk och ont i brösten ganska direkt efter ÄL. Den här gången har brösten inte börjat ömma ännu och molvärken känns mer dov. Men eftersom vi inte fick till det så mycket runt ÄL denna gång så försöker jag att inte ha för höga förväntningar.
    jag har samma som er, BIM på midsommar men en cykel som skuttar mellan 25-28 dagar så man vet aldrig riktigt när den infinner sig. ÄL8/6 men har tyvärr redan ganska mycket bruna spottings vilket jag brukar få innan mens så håller inte hoppet så högt :(
  • Laloppan
    Babycakes79 skrev 2019-06-16 19:15:49 följande:

Det jobbiga med PMS är att symptomen är så lika gravsymptom så man blir alldeles förvirrad. Har varit skengravid förut så vågar inte tro nåt längre.

Men hoppas gör man ju alltid förstås!

Ja, jag försöker att samla mig lite och ta det som det kommer. Vill inte känna och tro för mycket, ifall det faktiskt bara är pms. För någon dag sen sa magkänslan att jag var gravid, men nu är den borta och jag är faktiskt mer inställd på mens. Även ifall jag knappt minns när jag fick svullna och ömma bröst innan mens senast, så är jag förstående för att det inte finns ett givet mönster och att brösten faktiskt kan bero på pms.

Tänkte beställa hem lite test imorgon, och sendan försöka hålla mig från att testa.
  • Laloppan
    Laloppan skrev 2019-06-16 19:48:58 följande:

Ja, jag försöker att samla mig lite och ta det som det kommer. Vill inte känna och tro för mycket, ifall det faktiskt bara är pms. För någon dag sen sa magkänslan att jag var gravid, men nu är den borta och jag är faktiskt mer inställd på mens. Även ifall jag knappt minns när jag fick svullna och ömma bröst innan mens senast, så är jag förstående för att det inte finns ett givet mönster och att brösten faktiskt kan bero på pms.

Tänkte beställa hem lite test imorgon, och sendan försöka hålla mig från att testa.

Hann inte avsluta meningen riktigt! Men försöka hålla mig från att testa tills mensen faktiskt är sen.
  • babytjejen

Mysko kurva, konstig ägglossningen el kanske inte någon alls...vill bara att kroppen ska hitta tillbaks nu så vi kan ge oss in på nästa försök. Men mensen borde komma imorgon el senast tisdag...fan om den skjuter fram nästa äl...då hamnar den när jag jobbar kväll o jag o då måste jag väcka mannen, blir ju inte direkt sköna försök direkt :( :(
  • Lady K

Lägger in mig i bim-listan också. Bim 28/6. Misstänkt molvärk i torsdags, brukar känna så runt ägglossning. När jag blev gravid med sonen hade vi sex dagen efter "värkdagen" och det gick ju vägen. Nu fick vi till det både torsdag kväll och fredag kväll. Fortfarande fertila flytningar idag så vi körde en gång till. Får se om det blir nåt...:) Bara första försöket till ett syskon så räknar verkligen inte med det, förra gången tog det sig på fjärde försöket. Kul att ändå se att det blivit några plus i tråden! :)

BIM- Lista

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

2/6 Maya 889

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

4/6 Evi82

5/6 Kaffeeliten

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Lyra78, löken370

9/6 Pixpoxy, Nymphadora, sockan

10/6 Nervösanonym

11/6 Irene122, efterfest, Saaraa90

12/6 CaRH, LBP91