• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Sofiiakarin

Nu har jag rätt så mycket mensvärk. Känner av den mycket mer nu.. Bim - 6 så väldigt tidigt. Hade äl 7 juni. Men vi får se. Känns ganska så tidigt men så kan de ju va just denna månad! Första försöket till syskon och räknar ju med att de tar ett par månader då de tog ca ett halvår med min son :)

• Miluci

Jösses det gick fort denna gången! Han inte ens få 100% positvit. Tempen har redan stigit (jag tempar varje morgon men de märks tydligt även på kvällen när ägget släppt) Detta är andra omgången för mig i juni månad. Dock va jag inte beredd på såhär tidig ägglossning. CD13... (brukar ha CD 17-18) vi hade sex för 3 dagar sedan och mannen är bortrest tills i morgon! Undra om vi kommer hinna pricka in detta alls..

• MaryCherry

Fick mens idag (bim -2). Märklig känsla, mer besviken än väntat men kanske mest förvånad. Tycker att jag känt av mer än de två graviditeter jag upplevt tidigare så hade nästan börjat tänks att den här graviditeten nog kommer bli jobbigare än tidigare... känner mig hur som helst väldigt säker på att jag verkligen vill ha en trea.

• babytjejen

Tempen har sakta sjunkigt dag för dag så väntar på mensen nu..ältesten var ju konstiga denna månad så vet inte om jag ägglossat alls. Fick starkt utslag på två olika dagar med svagare däremellan...o tempen har varit bpde upp o ner så den är inte så lätt att tyda. Men går man efter senaste testet så är bim på måndag el tisdag...så mensen dyker väl upp efter helgen då :(

• Babycakes79

ÄL+ 6 el. 7, lite osäker. Inga direkta symptom, tom mindre känningar än vad jag brukar ha vid den här tiden. Idag har jag dock haft rätt kraftig mensvärk, lite mer i morse och nu mer molande. Brösten är inte så ömma, det brukar dom vara..

Men eftersom jag brukar ha rätt jobbig PMS så kan jag inte lita på nåt jag känner.

Det enda som skulle kunna göra mig säker är metallsmaken, den hade jag med sonen.

• Laloppan

Alltså blir så förvirrad.

Inte kännt nått i magen eller brösten sen i förrgår. Ikväll började det ömma i brösten igen. Och i magen har det känts ungefär som när man stretchar musklerna efter träning. Det drar liksom i livmodern?

Mensen är beräknad till på torsdag, och jag känner mig så delad. Eftersom att brösten nästan aldrig är ömma eller svullna innan mens, och var det första symtomet under min förra graviditet så känns det ju som att något är anornulda.

Samtidgt kan det lika gärna vara psm, har ett jävla humör just ju. Min sambo frågade tom om mensen var nära..

Eftersom att det är första försöket vet jag inte ens om jag bryr mig sådär jättemycket om det inte tagit sig. Sommaren står ju för dörren, och ett glas vin är ju trevligt att ta en varm sommarkväll.

Tror jag avvaktar till att testa tills fredag/lördag. Känner mig inte ens ivrig på att testa, bara väldigt fundersam kring hur min kropp beter sig.

Ni andra som har bim runt midsommar, när tänker ni testa?

• emphiz
    Laloppan skrev 2019-06-15 21:51:13 följande:

Inte kännt nått i magen eller brösten sen i förrgår. Ikväll började det ömma i brösten igen. Och i magen har det känts ungefär som när man stretchar musklerna efter träning. Det drar liksom i livmodern?

Mensen är beräknad till på torsdag, och jag känner mig så delad. Eftersom att brösten nästan aldrig är ömma eller svullna innan mens, och var det första symtomet under min förra graviditet så känns det ju som att något är anornulda.

Samtidgt kan det lika gärna vara psm, har ett jävla humör just ju. Min sambo frågade tom om mensen var nära..

Eftersom att det är första försöket vet jag inte ens om jag bryr mig sådär jättemycket om det inte tagit sig. Sommaren står ju för dörren, och ett glas vin är ju trevligt att ta en varm sommarkväll.

Tror jag avvaktar till att testa tills fredag/lördag. Känner mig inte ens ivrig på att testa, bara väldigt fundersam kring hur min kropp beter sig.

Jag har också bim på torsdag och har samma symtom med stretch-känslan i magen! Den kan jag inte relatera till mensen eller ägglossningen.

Mina bröst ömmar (kändes för några kvällar sedan plötsligt tunga men nu ömmar dem ?bara? hela tiden - det ömmar mer än vanligt tycker jag).

Nytt är att Idag mådde jag plötsligt illa under en bilresa - händer aldrig annars och det illamåendet har kommit och gått under dagen oavsett om jag suttit i en bil eller ej. Sen har jag fått rikliga flytningar så jag måste ha skydd i trosan - det är inte heller något som jag kan relatera till med mensen el ägglossningen.

Denna väntan är så jobbig! Har beställt tester så om de hinner komma så vill jag testa innan midsommar ifall man kan dricka eller inte.
  • SaSeLa
    Tessi1 skrev 2019-06-14 13:33:44 följande:

Jag blir galen..Jag känner inte någonting. BIM är på midsommarafton.. lyckas vi inte denna gången hellee har vi sedan försökt i ett år :( varför går det inte?? Allmänt deppig idag så mensen lär väl komma:(

Har också bim på midsommarafton som också är min födelsedag, blir ingen kul dag om mensen kommer. Försökt sedan september 2018. Ska hoppas för oss på fredag!
  • Sofiiakarin
    Laloppan skrev 2019-06-15 21:51:13 följande:

Också BIM på torsdag. Tror jag avvaktar iallafall till på onsdag. Får se hur de känns.
  • HoppasHoppas01

Hoppar in här. Första försöket för mig och min man.
    Använder CB ägglossningstest och fick en glad gubbe för första gången (!) i fredags morse 14/6. Vill inte hetsa så här i början men vi 'gjorde ett försök' lördag morgon.. kanske för sent men vem vet. BIM runt 30/6, kommer bli galet jobbigt att vänta på den!! Lycka till er andra Glad

Svar på tråden BIM Juni