• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • emphiz

Hej! Jag hoppar in i denna tråd och håller tummarna att det är min månad. Fick missfall i slutet på förra sommaren och vi har sedan haft uppehåll fram tills nu. Är på bim -7 så det är ju tidigt att säga något men jag tror jag hade ett graviditetssymtom igår när jag tyckte att kollegans lunch luktade så illa att jag tappade matlusten. Förra gången jag var gravid så tyckte jag att plastmattorna på Dollarstore stank (det var också innan jag tog ett test). Hoppas juni skänker många plus på stickorna!

• emlo86

Blir snart knäpp på detta Har två barn sedan tidigare och fått utslag tidigt. Nu ska vi resa iväg nästa vecka så hade gärna velat veta innan. Idag BIM -5 och kan verkligen inte hålla mig. Tog en sticka från babyplan precis och kan tycka mig se ett väldigt svagt streck bredvid kontrollstrecket. Som sagt är väldigt väldigt svagt - ser ni något?

• emphiz

[quote=79688216][quote-nick]Zzaara skrev 2019-06-13 11:28:15 följande:[/quote-nick]Hej tjejer jag behöver tips och råd ifrån er. 

det är nämligen så att jag fyller 30 år idag och ska ha min fest på lördag 15 juni. som ni förstår så försöker vi med barn och jag är beräknad mens på tidag den 18 juni. 

jag vill så klart veta innan festen eftersom om jag inte dricker så kommer alla att förstå.

Hur ska jag göra??  [/

Ta tidiga graviditetstest på fredagen kanske (eller hur tidigt man nu kan testa)? Ett annat tips är att köpa alkoholfria viner och annat och hälla upp i glasflaskor så att man inte ser etiketten, så tänkte jag göra på midsommar om jag får positivt på stickan :)

• Zzaara
    emphiz skrev 2019-06-13 11:41:03 följande:

[quote=79688216][quote-nick]Zzaara skrev 2019-06-13 11:28:15 följande:[/quote-nick]Hej tjejer jag behöver tips och råd ifrån er. 

det är nämligen så att jag fyller 30 år idag och ska ha min fest på lördag 15 juni. som ni förstår så försöker vi med barn och jag är beräknad mens på tidag den 18 juni. 

jag vill så klart veta innan festen eftersom om jag inte dricker så kommer alla att förstå.

Hur ska jag göra??  [/

Ta tidiga graviditetstest på fredagen kanske (eller hur tidigt man nu kan testa)? Ett annat tips är att köpa alkoholfria viner och annat och hälla upp i glasflaskor så att man inte ser etiketten, så tänkte jag göra på midsommar om jag får positivt på stickan :)

ja jag tänkte ta ett tidigt test. men att  dricka alkoholfritt kommer bli problem. alla som kommer vet att jag är "glad i spriten" så många kommer bjuda på drinkar och om jag då inte tar det så är cirkusen igång. 
    det är absolut inga problem om jag plussar för då berättar jag bara som det är. men det är  ju om det inte plussar. vågar jag lita på det resultatet ? 
  • emphiz
    Zzaara skrev 2019-06-13 11:47:18 följande:
    ja jag tänkte ta ett tidigt test. men att  dricka alkoholfritt kommer bli problem. alla som kommer vet att jag är "glad i spriten" så många kommer bjuda på drinkar och om jag då inte tar det så är cirkusen igång. 
    det är absolut inga problem om jag plussar för då berättar jag bara som det är. men det är  ju om det inte plussar. vågar jag lita på det resultatet ? 
    Haha jag är likadan med "glad i spriten" så jag förstår precis vad du menar, förutom att jag kommer inte berätta om jag plussar (vill denna gång vänta tills v 12).
    Det kan ju bli ett falskt negativt så jag skulle heller inte ha litat på det förrän bim-dagen kommer.

Om du har mörkfärgat glas eller plastmugg så kan du låtsas dricka och sen hälla över till din killes glas när ingen ser och sen ha alkoholfritt i glaset. Sen ju fullare folk blir ju enklare är det att lura dem.
    Man kan ju också gå på toa om någon vill shota eller sånt för då kommer man ju undan, oftast orkar inte folk vänta hur länge som helst så då är shotstunden över.
    Är det shot så läste jag någonstans att om du låtsas tar shoten och sen dricker vatten efteråt så kan du spotta ut shoten i vatten (då ska det ju vara i samma färg)
    Så länge du inte sväljer så tar inte kroppen upp alkoholen.
    Prata ihop dig med din kille så får han hjälpa dig att dricka upp din dricka när ingen ser.
  • Espresso
    Zzaara skrev 2019-06-13 11:28:15 följande:

Hej tjejer jag behöver tips och råd ifrån er. 

Hur ska jag göra??  

Ta ett CB early på lördag morgon. Även om det skulle bli negativt så kan du ju vara gravid, men det kan ju också visa positivt. Annars kan du kanske dra till med att du går på penicillin, vissa sorter får man ju absolut inte kombinera med alkohol.
  • Löken370
    tillyra skrev 2019-06-10 11:54:38 följande:

Grattis!! Väldigt tydligt plus där du!

Elle hur? Visste var det jätte tydligt! Testade på BIM-2. Förväntade mig att jag iallafall skulle få anstränga mig för att se
  • Zzaara
    emphiz skrev 2019-06-13 12:03:59 följande:
    Haha jag är likadan med "glad i spriten" så jag förstår precis vad du menar, förutom att jag kommer inte berätta om jag plussar (vill denna gång vänta tills v 12).
    Det kan ju bli ett falskt negativt så jag skulle heller inte ha litat på det förrän bim-dagen kommer.

Om du har mörkfärgat glas eller plastmugg så kan du låtsas dricka och sen hälla över till din killes glas när ingen ser och sen ha alkoholfritt i glaset. Sen ju fullare folk blir ju enklare är det att lura dem.
    Man kan ju också gå på toa om någon vill shota eller sånt för då kommer man ju undan, oftast orkar inte folk vänta hur länge som helst så då är shotstunden över.
    Är det shot så läste jag någonstans att om du låtsas tar shoten och sen dricker vatten efteråt så kan du spotta ut shoten i vatten (då ska det ju vara i samma färg)
    Så länge du inte sväljer så tar inte kroppen upp alkoholen.
    Prata ihop dig med din kille så får han hjälpa dig att dricka upp din dricka när ingen ser.
    det var ett bra tips. tror många kommer att testa mig också för att släkten börjar misstänka att det är dags. blää det är så jobbigt.  jag vill inte heller berätta om jag plusar men kommer inte att ha ett val om jag avstår alkoholen.   jag vet att dom kommer bjuda på grogg och vilja skåla..
  • Zzaara
    Espresso skrev 2019-06-13 12:36:21 följande:
    Ta ett CB early på lördag morgon. Även om det skulle bli negativt så kan du ju vara gravid, men det kan ju också visa positivt. Annars kan du kanske dra till med att du går på penicillin, vissa sorter får man ju absolut inte kombinera med alkohol.
    nja den blir lite svår tyvärr. eftersom vi är tajta så vet dom att jag inte går på peniceillin
  • Klintttan

Haha, lite kul! Jag har också fest den 15:e och har exakt samma dilemma! Men får nog köra på att jag fyller mina glas själv i köket med alkoholfritt :) Men ska testa clear blue early på lördag morgon.. om jag kan hålla mig. 5 dagar till förväntad mens..

Svar på tråden BIM Juni