• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Pusstuss

Hela den här cykeln har min kropp betett sig helt olikt alla andra månader, bla äl 6 dagar för tidigt. Har inte haft samma falska gravidsymptom som jag tycker mig känna varje månad.

Bara kolossalt mycket större men ej ömma bröst sedan äl+5 och molande värk sedan ungefär samtidigt. Igår hade jag extrem ?mensvärk? så som jag får precis före den kommer, men är bara på bim-4. Ingen mens och idag är värken som bortblåst. Har lovat att hålla mig från att testa den här månaden innan bim. Fler som har/haft liknande symptom?

• Sofiiakarin

Alltså har en sån känsla. Att jag är gravid. Sen kommer de en realist i mig som bara Neeejjjj du inbillar dig. Men ilar ju i magen varje dag nu. Inte hela tiden. O innan när jag gjorde nummer 2 och tog i (haha asså sorry för info) så gjorde de lixom lite ont i "tjejmagen" som jag säger.... Test känns för tidigt bim -6. Vad säger ni? Jag har ju en son på 14 månade. Så vet ju hur de är o vara gravid. Men de minnet är lixom som bortblåst.

• Sobioor
    Butembobaby skrev 2019-06-12 20:18:20 följande:
    Tog ett igår som var neg.

Idag tror jag dock banne mig att jag ser ett svaaagt streck! Sambon ser också, men tycker inte vi ska hoppas för mycket ännu. Ska testa på morgonurinen i morgon :D

Häftigt om jag plussat på ÄL +9 redan!

Lägger in en bild, men det syns mer i verkligheten!
    Jag ser också ;) :D <3 
  • Laloppan

Bim - 6/7 nu. Brösten ömmar mer och mer varje dag. Brukar inte göra det innan mensen, men händer givetvis ibland. Dock inte såhär långt innan. Var mitt första tecken när jag väntade dottern. Då började brösten ömma 10 dagar innan bim.

Har känningar i magen också. Det spänner liksom, och påminner väl lite om en lätt lätt mensvärk.

I mitt huvud så tänker jag att jag är gravid, att jag liksom känner igen känslan som finns i hela kroppen.

Samtidigt tänker jag att vi inte kan ha samma tur även denna gång och lyckas på första försöket. Det kanske är kroppen som luras, så står man där när mensen väl kommer och få erfara detta med skengraviditet.

• Sobioor

Idag BIM-3 så tog jag ett clearblue digitalt med veckoindikator som visade neg. Det är kört nu va? :( är på ÄL+9  (fick utslag på ÄL testet den 3/6). Har för mig att dom brukar kunna visa säkrast och framförallt när de är så nära BIM *gråter*.

SÅ besviken även fast jag hade det på känn...

• Laloppan

Om jag skall försöka sätta ord på hur det känns i magen så är det mer en tyngd, jag känner liksom "livmodern" eller området däromkring, nästan konstant. Det gör inte ont, men är något dovt.

• Butembobaby
    Sobioor skrev 2019-06-13 17:19:00 följande:

Idag BIM-3 så tog jag ett clearblue digitalt med veckoindikator som visade neg. Det är kört nu va? :( är på ÄL+9  (fick utslag på ÄL testet den 3/6). Har för mig att dom brukar kunna visa säkrast och framförallt när de är så nära BIM *gråter*.

SÅ besviken även fast jag hade det på känn...

Jag skulle inte ge upp ännu! Jag tog ett early från lloyds med 10IU känslighet och det visade jättesvagt på ÄL+9. CB veckoindikator har 35IU känslighet om jag inte minns fel?

Tycker inte du ska ge upp :) vänta någon dag och testa igen!
  • Butembobaby

Tror nästan inte det är sant!

Hade ÄL den 3/6 som är min födelsedag och även tidigare BF för mitt missfall i höstas.

Nu håller jag tummarna att denna graviditet får vägen!

• Sobioor
    Butembobaby skrev 2019-06-13 17:45:15 följande:
    Jag skulle inte ge upp ännu! Jag tog ett early från lloyds med 10IU känslighet och det visade jättesvagt på ÄL+9. CB veckoindikator har 35IU känslighet om jag inte minns fel?

Tycker inte du ska ge upp :) vänta någon dag och testa igen!
    Butembobaby skrev 2019-06-13 19:42:23 följande:

Tror nästan inte det är sant!

Hade ÄL den 3/6 som är min födelsedag och även tidigare BF för mitt missfall i höstas.

Nu håller jag tummarna att denna graviditet får vägen!

STORT stort grattis min vän <3 och tack för dina fina ord. Kram

• Sofiiakarin
    Laloppan skrev 2019-06-13 17:22:10 följande:

Om jag skall försöka sätta ord på hur det känns i magen så är det mer en tyngd, jag känner liksom "livmodern" eller området däromkring, nästan konstant. Det gör inte ont, men är något dovt.

MEN JAAA! Dovt ja! Där har vi ordet. De känns mest på kvällen på mig?! Jag är bim - 6 o har en sån känsla! Men är så jääääkla rädd att jag bara inbillar mig :( jag tränar endel o äter väldigt bra kost just nu också. O tycker att jag känner mig svullen. Så man brukar känna vid mens ni vet. Det är ju nu jag brukar känna mig som mest slim och snygg! Men nej.. Magen är svullen. Hela magen! Behöver inte betyda ngt jag vet. Har bara en stark känsla... Vill testa men vågar ej.
Svar på tråden BIM Juni