• Sobioor

BIM Juni

Hej tjejer hoppar in här! Är inne i min maj-menstruation ännu men borde ha ÄL den 3/6 och BIM 18/6 dock har jag en superojämn cykel så jättesvårt att veta, men men försöker gå efter min app Flo. Detta blir försök nr 5 för oss.

Nån som kan lägga in mig i listan?

• Sobioor
    Babycakes79 skrev 2019-05-21 05:30:56 följande:

Jag försöker också med en trea, dock med en ny man. Är på tredje försöket nu och håller tummarna. Blev gravid på första försöket med de andra två men det var några år sen. Äl+6 idag, och otålig som sjutton..

Välkommen!

Också nr 3 här! Eller ja de blir 4e för mig men 3e med min nuvarande :). Vi är inne på 5e försöket, storasyster tog lite mer än ett år, lillasyster lyckades vi ovetandes pricka första äl efter förlossningen (jag fick alltså inte ens tillbaka min mens innan jag blev gravid igen). Så det har gått både fort och jättelångsamt så vet inte hur de blir denna gång, verkar dock bli åt de längre nu med men ja. Det återstår att se :O vågar dock inte hoppas för mycket då vi även har haft MF nyligen.

Hur gamla är era barn? Mina är 9 år, 18 månader och 8 månader. En pojke och två flickor (pseudo-tjejer).

Kram på er
  • Sobioor

Hej tjejer, egentlig ÄL enligt Flo är den 6/6men jag började testa mig den 1/6 redan då jag vet att det kan diffa någon dag hit och dit.

Nu behöver jag eran hjälp att tolka vilken av dessa ni anser va ÄL. Den 3/6 & 4/6 har jag testat förmiddag och kväll (därav M &K som står på dessa). Jag känner själv att den 3/6 på morgonen borde ha varit den som räknas, eller?

Kram

• Sobioor
    VictoriaBerggren skrev 2019-06-04 18:16:38 följande:

Enligt NC ska jag ha ÄL app lördag 8/6 men enligt test borde jag haft ÄL igår 3/6?

Skulle absolut säga som dig, dvs 3/6. Jag hade enl min app beräknad ÄL den 6/6 men tror mitt va positivt nu den 3/6 som dig men är osäker :O
  • Sobioor
    Butembobaby skrev 2019-06-05 15:18:47 följande:

BIM- Lista

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma 

2/6 Maya 889 

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci 

4/6 Evi82, Mandistoss

5/6 Kaffeeliten

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai, Lyra78, löken370

9/6 Pixpoxy, Nymphadora, sockan

10/6 Nervösanonym 

11/6 Irene122, efterfest, Saaraa90

12/6 CaRH, LBP91

14/6 Butembobaby

15/6 Lillamiia

16/6 MaryCherry, Enniie 

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93 

19/6 SofiaKarin90

20/6 ViktoriaBerggren 

21/6 Halindizor, Fendi1987

22/6 Theresia92, Babycakes79, Tjofsan01

23/6 Mathilda999 , Luktärtan

Vill du va så snäll & ändra min BIM till den 16/6? <3
  • Sobioor
    grossess skrev 2019-06-04 21:30:58 följande:

Och så bilden då... ;)

STORT grattis TS <3 :D
  • Sobioor

Jag skulle säga att det där ar ett plus, absolut! Grattis :D

Laloca19 skrev 2019-06-11 10:38:02 följande:

Positivt, negativt,spökstreck?

• Sobioor

OMG va spännande! När har du BIM? Jag fick utslag på ÄL test den 3/6 och ska enl min app ha BIM  den 16/6 dvsom 5 dagar, men vågar fan inte testa haha!

Har du några symptom?? JAg gör allt för att INTE känna efter men idag tror jag fasen att jag känner mig svullen/spänd i tjejmagen och har en ilande känsla typ. Men de kan likaväl va mensen eller nåt som tänker komma tidigare :P

När tänker du ta första? :D

Butembobaby skrev 2019-06-11 18:12:48 följande:

Och där ÄL+8 tog tålamodet slut!

4 early detection test från lloyds inköpta! Nu börjar testandet! :D

• Sobioor
    joss1234 skrev 2019-06-11 11:52:41 följande:

Själv är jag inne på bim-2 tror jag, tog ju ett test från tento igår som va negativt men vågade inte ta ett idag.. så väntar kanske till imorgon eller bimdagen. Så nervös. Men fått mer molande värk idag i tjejmagen, ömma bröst, extrem trötthet, igår kunde jag knappt hålla ögonen öppna efter 17.00!! Plus yrsel som kommer och går, kanske lite metallsmak i munnen. Vet inte alltså.. vill ju så gärna.

När testar ni? Och vilka test rekommenderar ni?

BIM-5 för mig, känner inte mycket förutom en viss spändhet i tjejmagen och lite ilningar, eller hur ja ska uttrycka mig!? Jag vågar nog inte testa förens BIM denna gång. Kommer ta ett digitalt då de ska va mest pålitliga av va jag har lärt mig.

Håller tummarna för dig <3 
  • Sobioor

Jag tycker mig se nåt svagt där faktiskt :D

emlo86 skrev 2019-06-11 08:16:37 följande:

BIM 18/6. Tog ett tidigt test igår. Ser ni ngt?

• Sobioor

Men åååh GRATTIS :D !!! När hade du BIM?

Hoppas så de är våran tur denna månad också <3 är så less på att bli besviken:(  Kram <3

Sobioor skrev 2019-06-11 19:59:26 följande:

Jag tycker mig se nåt svagt där faktiskt :D

• Sobioor
    emlo86 skrev 2019-06-11 22:20:32 följande:
    Är ju fortfarande lite tidigt, BIM -8 men svårt att hålla sig... tog ett ?vanligt? idag men det var blankt. Får försöka att hålla mig någon dag till
    Ja men de kan ju va så himla olika på olika test <3 jag skulle ta ett till early i morgon om jag va du ;) hcg fördubblas ju varannan dag så de borde ju nästan synas tydligt/tydligare i då :D

Min luterala fas e ganska kort, bara 12 dagar så jag ligger på gränsen där. BIM-4 idag för mig!
  • Sobioor
    MaryCherry skrev 2019-06-12 10:09:12 följande:

Min luterala fas e ganska kort, bara 12 dagar så jag ligger på gränsen där. BIM-4 idag för mig!

BIM -4 för mig oxå @sobioor

Tänker att jag ska vänta och se om mensen kommer eller inte och försöka att inte testa k förväg... trots allt bara första månaden vi försöker så försöker ha en lite avslappnad approach... :)[/quote]

Försöker va lika cool som dig men vette fasen om jag klarar av det haha..

försök 5 eller 6 för oss, har tappat räkningen.
  • Sobioor
    Butembobaby skrev 2019-06-12 20:18:20 följande:
    Tog ett igår som var neg.

Idag tror jag dock banne mig att jag ser ett svaaagt streck! Sambon ser också, men tycker inte vi ska hoppas för mycket ännu. Ska testa på morgonurinen i morgon :D

Häftigt om jag plussat på ÄL +9 redan!

Lägger in en bild, men det syns mer i verkligheten!
    Jag ser också ;) :D <3 
  • Sobioor

Idag BIM-3 så tog jag ett clearblue digitalt med veckoindikator som visade neg. Det är kört nu va? :( är på ÄL+9  (fick utslag på ÄL testet den 3/6). Har för mig att dom brukar kunna visa säkrast och framförallt när de är så nära BIM *gråter*.

SÅ besviken även fast jag hade det på känn...

• Sobioor
    Butembobaby skrev 2019-06-13 17:45:15 följande:
    Jag skulle inte ge upp ännu! Jag tog ett early från lloyds med 10IU känslighet och det visade jättesvagt på ÄL+9. CB veckoindikator har 35IU känslighet om jag inte minns fel?

Tycker inte du ska ge upp :) vänta någon dag och testa igen!
    Butembobaby skrev 2019-06-13 19:42:23 följande:

Tror nästan inte det är sant!

Hade ÄL den 3/6 som är min födelsedag och även tidigare BF för mitt missfall i höstas.

Nu håller jag tummarna att denna graviditet får vägen!

STORT stort grattis min vän <3 och tack för dina fina ord. Kram

Svar på tråden BIM Juni