• Crash Man

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • nihka
    misil skrev 2019-05-04 16:08:59 följande:

Enligt Marlena är Greta överkänslig och kan se koldioxid med blotta ögat,om man tror att det är sant så kan jag tipsa om några chemtrails sidor. 

När någon säger "man ser" ska det inte tolkas bokstavligt utan hör det den grupp av skills där läsa diagram ingår:

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Hararochkaniner
    slirren skrev 2019-05-05 10:08:53 följande:
    Hon har mig veterligen inte tvingat fram någonting konkret annat än att politiker har sprungit och och tagit selfies med henne. Det blir ju en gullig liten PR karusell som lyser klart en liten stund för att sedan slockna.

Att motivera att hon skall ha nobelpriset med att någon annan "dålig" kandidat också har fått det är ju lysande. Nästa person att få det är tiggaren på hörnet som återvinner PET-flaskor. Vad nästa steg nedåt i spiralen är vet jag inte riktigt.

Hade varit önskvärt om man kunde hitta och premiera exempelvis framsteg inom miljövänlig energi eller liknande.
    Det är ju synliga frontfigurer med ett stort pr-värde som till slut tvingar fram en förändring. Desto större opinion, massdemonstrationer och spaltutrymme en fråga får ju fortare går det för företagen och politiker till slut tag i saken.
  • slirren
    nihka skrev 2019-05-05 10:25:21 följande:
    Där har vi hittar de individer som vet bäst hur det ligger till.
    I en ideal värld där alla talar sanning så hade det varit så, men tyvärr är det inte fallet.
  • Flash Gordon
    misil skrev 2019-05-04 16:08:59 följande:
    Enligt Marlena är Greta överkänslig och kan se koldioxid med blotta ögat,om man tror att det är sant så kan jag tipsa om några chemtrails sidor. 
    Hela påståendet från Malena är ju absurt. Dessutom verkar ingen ha korrekturläst boken:

”Greta tillhörde det lilla fåtal som kunde se våra koldioxider med blotta ögat. Hon såg hur växthusgaserna strömmade ut från våra skorstenar, svävade uppåt med vindarna och förvandlade atmosfären till en gigantisk osynlig soptipp.”

"Våra koldioxider"?!
  • AndreaBD
    Flash Gordon skrev 2019-05-05 13:06:19 följande:
    Hela påståendet från Malena är ju absurt. Dessutom verkar ingen ha korrekturläst boken:

?Greta tillhörde det lilla fåtal som kunde se våra koldioxider med blotta ögat. Hon såg hur växthusgaserna strömmade ut från våra skorstenar, svävade uppåt med vindarna och förvandlade atmosfären till en gigantisk osynlig soptipp.?

"Våra koldioxider"?!
    Kanske har Greta synestesi? 

https://hjarnan.ifokus.se/articles/56389cb58e0e743eae004a52-synestesi
  • AndreaBD
    KlantSmurfen skrev 2019-05-05 04:32:41 följande:
    Gretas föräldrar är miljöaktivister som tar klimathotet på stort allvar och flyger inte, kan det bli en autistisk meltdown för en 11-åring med OCD när hon inser att omvärlden bryr sig enligt den mall hon är van vid? Det Greta beskriver i klippet är ju hennes bild av hur folk borde reagera i en kris.
    Att de inte flyger - det kom EFTER Gretas stora engagemang. 

Du menar att omvärlden INTE bryr sig enligt den mall hon är van vid? Så kan det vara. Säkert är det aldrig hur folk reagerar. 
  • nihka
    slirren skrev 2019-05-05 12:55:18 följande:
    I en ideal värld där alla talar sanning så hade det varit så, men tyvärr är det inte fallet.
    Fast nu är det ju sant. Det finns ingen PR-byrå.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon
    AndreaBD skrev 2019-05-05 13:26:32 följande:
    Kanske har Greta synestesi? 

hjarnan.ifokus.se/articles/56389cb58e0e743eae...
    Det borde fortfarande vara omöjligt utan ett första synintryck av den osynliga gasen. Ett första sinnesintryck.

Hur man får ett sinnesintryck av en osynlig gas som stiger ur en skorsten ... ?!

I normala fall hade man misstänkt att det i själva verket handlar om vattenånga.
  • AndreaBD
    pyssel skrev 2019-05-05 13:38:24 följande:
    Det skulle ju förutsätta att man normalt kan förnimma den med andra sinnen.
    Jo, ni har förstås rätt och jag tänkte också att det fattas något där. Är dock inte så insatt i synestesi, så jag tänkte om det kan vara någon variant på det, eftersom det väl ska vara vanligt bland folk med NPF också. Men ni har förstås båda rätt i att det borde finnas något sinnesintryck ändå. 
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?