• Anonym (Vi är kompisar)

Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?

Hej!

Jag kan inte riktigt svara på hur nära vi är. Jag vet att det är det mesta relevanta. Men jag undrar hur en person skulle må om man bara liksom visade att man brydde sig.

Jag har mått fruktansvärt precis början av tjugo års åldern. Jag har dock inga fysiska skador som skulle tyda på att jag har varit riktigt dålig i mitt mående. Men om någon skulle fråga, liksom om det skulle synas på mig och någon frågade mina ''ärr'' (Om jag nu skulle ha några) och frågade hur jag mår idag. Så skulle jag bli glad att någon faktiskt bryr sig.

Men hur skulle det vara för andra, tror ni?

Skulle det vara okej och påpeka de och fråga hur personen mår idag?

Eller kan det bli som så för f.d deprimerade personen med självskadebeteende att man får de i skamkänslor eller får de att känna sig svaga för vad de har gjort emot sig själva och mår dåligt att det faktiskt syns till och med?

Jag vill inte få personen må dåligt!!. . .

• Svar på tråden Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?
  • Anonym (Anonymm)
    Drottningen1970 skrev 2019-03-29 21:28:11 följande:

En god vänskap är kravlös. Skulle välja bort vänskap som krävde att jag hade en plikt att vända ut och in på mig själv och som krävde att jag skulle acceptera integritetskränkande frågor. I en vänskap ska man känns att det finns utrymme att beträtts svåra saker om man VILL, men det ska inte finnas ett outtalat krav på att en vän ska kunna klampa på oombedd.

Är väl ingen som skulle kräva nåt. Inte så jag menar såklart.
  • Anonym (Anonymm)
    Drottningen1970 skrev 2019-03-29 21:32:38 följande:

Fast det initiativet måste komma från personen själv måste du förstå. Du kan låta en vän förstå att hen kan prata med dig om även svåra saker utan att ställa en direkt fråga om exempelvis ärr.

Ja men självklart? Varflr ska du hälla på och tjafsar med mig Jag menar inte som du tror överhuvudtaget. Sluta nu.
  • Anonym (Anonymm)
    Pope Joan II skrev 2019-03-29 21:21:30 följande:

Ja, vem vet. Förmodligen lika få som märker på en kompis ärr på armen. Ganska ovanligt formulerat.

Ja det gör inte jag heller.
  • Drottningen1970
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-03-29 21:33:03 följande:

Är väl ingen som skulle kräva nåt. Inte så jag menar såklart.

Fast du påstår ju att man SKA kunna tala om allt i en god vänskap. Jag anser ju att man i en god vänskap också ska kunna välja att inte behöva berätta allt utan kunna känna sig trygg i att vänskapen finns där om man SJÄLV väljer att berätta.
  • Drottningen1970
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-03-29 21:33:40 följande:

Ja men självklart? Varflr ska du hälla på och tjafsar med mig Jag menar inte som du tror överhuvudtaget. Sluta nu.

Varför betraktar du en diskussion i ett forum som att någon tjafsar med dig?
  • Anonym (-)

Mina armar är sönderärrade och jag har såna komplex för det att jag aldrig bär kortärmat.

Skulle jag, mot förmodan, ha kortärmat en stekhet sommardag och någon påpekar mina ärr så skulle jag stänga in mig alla varma dagar.

• Anonym (Anonymm)
    Drottningen1970 skrev 2019-03-29 21:37:02 följande:

Fast du påstår ju att man SKA kunna tala om allt i en god vänskap. Jag anser ju att man i en god vänskap också ska kunna välja att inte behöva berätta allt utan kunna känna sig trygg i att vänskapen finns där om man SJÄLV väljer att berätta.

Du har misstolkat mig iaf.
  • Anonym (v)

Nej man påpekar inte andras ärr.
    Inget annat heller i utseendet.

• Anonym (Soe)

Å nej, nu har jag författat ett sånt där inlägg som jag tänker att jag kanske borde ta bort igen..
    Synd att det ej finns möjlighet att redigera här..

• Anonym (v)
    Anonym (Soe) skrev 2019-03-29 22:23:11 följande:

Å nej, nu har jag författat ett sånt där inlägg som jag tänker att jag kanske borde ta bort igen..
    Synd att det ej finns möjlighet att redigera här..

Du kan anmäla ditt eget inlägg och be moderator ta bort det
Svar på tråden Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?