BIM April
Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)
Blir vårt 7e försök.
BIM
10/4 Emmissss
Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)
Blir vårt 7e försök.
BIM
10/4 Emmissss
[quote=79580870][quote-nick]Kiwiii skrev 2019-04-22 15:57:09 följande:[/quote-nick]
Hade ägglossning som vanligt, hade det den 29/3. Skulle haft mensen den 12/4 men inget ännu. Får nog ringa imorgon till en barnmorska. Har försökt att ringa 1177 men dem har haft så många samtal så dem bad mig ringa vid en annan tid och la på luren.
Tack för svar!
[/quote
Ja ring till en barnmorskemottagning! Och ge dig inte om dom säger att det kan vara normalt och bla bla. Be om att få bli undersökt. Förstår att du inte bara kan släppa det och tänka jaja antingen kommer mensen eller kommer den inte.
Hoppas du får hjälp :)
[quote=79580870][quote-nick]Kiwiii skrev 2019-04-22 15:57:09 följande:[/quote-nick]
Hade ägglossning som vanligt, hade det den 29/3. Skulle haft mensen den 12/4 men inget ännu. Får nog ringa imorgon till en barnmorska. Har försökt att ringa 1177 men dem har haft så många samtal så dem bad mig ringa vid en annan tid och la på luren.
Tack för svar!
[/quote
Ja ring till en barnmorskemottagning! Och ge dig inte om dom säger att det kan vara normalt och bla bla. Be om att få bli undersökt. Förstår att du inte bara kan släppa det och tänka jaja antingen kommer mensen eller kommer den inte.
Hoppas du får hjälp :)
Hoppas jag med. Massa hopp till oss. Nu ska detta bli av <3
Vaknade upp idag på BIM utan mens eller känningar för mens. Har haft molande värk till och från sen ÄL. Tog ett graviditetstest som visade toknegativt, så mensen dyker väl upp ovälkommet närsomhelst! :(
Tog ett graviditetstest som va extra känsligt som ska känna från 10mg i hcg.
Tog test idag! Och det ser ut så här? Bara jag som ser ett svagt streck? Kan det vara ett spökstreck?
Tog ett digitalt cb idag.... såklart ?inte gravid?.... hade mycket molvärk igår till och från men ingen mens... vill bara få den nu så att vi kan börja försöka igen. Riktigt påfrestande detta... nu kan jag inte vara gravid om jag gått över med en dag och får negativt på ett digital (de är ju känsliga?).
Blä...
Sj, hur går de för dig?
Hur mår du? :)
Ingen mens ännu och det känns inte ens som den är på väg. Är lite gasig i magen bara. Vet inte om jag ska testa i morgon eller avvakta någon dag till, om mensen fortfarande inte kommit.
Tog test idag! Och det ser ut så här? Bara jag som ser ett svagt streck? Kan det vara ett spökstreck?
ÄL+12 och tokblankt. Ger upp för denna månad och inväntar mens. När jag plussade i somras var strecket klart och tydligt vid det här laget. Hoppar över till nästa tråd! Tyvärr har jag en cykel på 33 dagar så nästa ägglossning sker om tre veckor....lång väntan.
Tog ett digitalt cb idag.... såklart ?inte gravid?.... hade mycket molvärk igår till och från men ingen mens... vill bara få den nu så att vi kan börja försöka igen. Riktigt påfrestande detta... nu kan jag inte vara gravid om jag gått över med en dag och får negativt på ett digital (de är ju känsliga?).
Blä...
Sj, hur går de för dig?
Ok, då får jag vänta...
jag har en misstanke att jag fick sen ägglossning då jag fick ägglossnings-smärta 5 dagar efter beräknad Äl i kalendern... så egentligen är jag på BIM -4 om det stämmer... så ska vänta en vecka till. Denna eviga väntan. Hade iallafall jättemycket molvärk igår... ut i ländryggen. Något jag alltid får i samband med mens, men inget än så länge. Kanske kommer under dagen.
Som jag förstått det så är digitalt mindre känsliga. Så var det i alla fall på mig. Fick svagt men tydligt streck på bim-4 med graviditetskollens vanliga sticka. Tog digitalt men stod INTE GRAVID. Dagen efter (bim -3) fick jag ännu tydligare positivt med apoteket hjärtats egna. Men då väntade jag till bim-1 och tog digitalt. Då visade det gravid.