• Evert2

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Nu höjs krav från t.ex Rädda Barnen att vi måste ta hem dom svenska medborgare särskilt kvinnor och barn som nu sitter fångna i Syrien. Löfven har redan klargjort att någon hjälp från Sverige kan dom inte räkna med. Vissa länder har t.om gått så långt att dom tagit ifrån dom deras medborgarskap men lär knapppast hända här. Så har dom rätt att gömma sig bakom familjen och kunna återvända hit eller har dom förbrukat sin rätt genom att dom själva valt att åka ned för att kriga mörda och våldta? Vissa har även flera fruar och många barn för att göra saken än mer komplicerad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
  • nihka
    Mr PacMan II skrev 2019-05-28 23:18:28 följande:
    Absolut. Därmed är det inte fel att påstå att han är norrman.

För barnens bästa vore det naturligtvis bättre att få komma till en trygg miljö där deras liv kan få en nystart. Familjen Skråmo har ju inte gett dem nån vidare start. Jag tycker de förtjänar ett liv på avstånd från den familjen.
    Absolut. De kan bo i Borås!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Liberté skrev 2019-05-29 11:16:58 följande:

Barnen borde för det första inte få stanna med deras jävla morfar. Han var ju gift med en slaktaren av Erbil, stenhårt radikaliserad kvinna.

Som dessutom radikaliserade dottern och svärsonen.

Kanske lite därför de inte längre är tillsammans...
  • Liberté
    nihka skrev 2019-05-30 01:06:46 följande:

Kanske lite därför de inte längre är tillsammans...

Han ger ett uttryck att vara direkt svagsint.

Är rätt säker på att hon kan komma och gå precis som hon vill, inte en chans att slaktaren skulle ge upp barnen. Skråmos önskan var ju att de skulle vara med henne.
  • nihka
    Liberté skrev 2019-05-30 07:51:02 följande:
    Han ger ett uttryck att vara direkt svagsint.

Är rätt säker på att hon kan komma och gå precis som hon vill, inte en chans att slaktaren skulle ge upp barnen. Skråmos önskan var ju att de skulle vara med henne.
    Du ger intryck av att var direkt underrättad av dina egna fantasier.
  • Liberté
    nihka skrev 2019-05-30 08:25:52 följande:

Du ger intryck av att var direkt underrättad av dina egna fantasier.

Starkt motargument, kanon.

Vi pratar om en man som knappt klarar att prata under 20 sekunder intervju ska stå upp mot en person som ledde Isis moralpolis och personligen översåg bestraffning.

Men ditt argument håller, bra tänkt där.
  • nihka
    Liberté skrev 2019-05-30 08:35:17 följande:
    Starkt motargument, kanon.

Vi pratar om en man som knappt klarar att prata under 20 sekunder intervju ska stå upp mot en person som ledde Isis moralpolis och personligen översåg bestraffning.

Men ditt argument håller, bra tänkt där.
    Det var inget argument utan ett torrt konstaterande om att du låter din fantasi skena iväg med dig. 
  • nihka
    Crash Man skrev 2019-05-30 11:49:41 följande:

Detta är verkligen Sverige i ett nötskal

twitter.com/StegetEfter/status/1100468815433994240

Nope. Din fantasi i ett nötskal. Sedan att du delar den med någon annan eller vv gör den ju inte till mindre av en fantasi.

Vad får man ut av att sitta och elda upp varandra om sådana fantasier och sedan beklagar sig över fantasin?
  • Xenia
    Liberté skrev 2019-05-29 11:16:58 följande:

Barnen borde för det första inte få stanna med deras jävla morfar. Han var ju gift med en slaktaren av Erbil, stenhårt radikaliserad kvinna.

Som dessutom radikaliserade dottern och svärsonen.

Ett jävla skämt är vad det är. Barnen kommer självklart plockas upp av mormodern för att sedan bilda en ny avskrädeshög till människor som kommer behöva ett nackskott var inom inte allt för många år.

Ingenting stämmer. Barnen kommer varken att placeras hos sin mormor el morfar utan hos olika fosterfamiljer. Tror du på allt du skriver eller vill du bara skrämma upp folk?

Hur vet du att det var mormodern som radikaliserade dotter och svärson och inte tvärtom?
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?