• Evert2

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Nu höjs krav från t.ex Rädda Barnen att vi måste ta hem dom svenska medborgare särskilt kvinnor och barn som nu sitter fångna i Syrien. Löfven har redan klargjort att någon hjälp från Sverige kan dom inte räkna med. Vissa länder har t.om gått så långt att dom tagit ifrån dom deras medborgarskap men lär knapppast hända här. Så har dom rätt att gömma sig bakom familjen och kunna återvända hit eller har dom förbrukat sin rätt genom att dom själva valt att åka ned för att kriga mörda och våldta? Vissa har även flera fruar och många barn för att göra saken än mer komplicerad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
  • slirren
    Oschlaka skrev 2019-03-24 09:44:29 följande:
    Helt rätt ska svenska myndigheter inte hjälpa dem att komma hit!
    Svenska myndigheter ska tvinga hit de för att ställas inför lagen som vilka brottslingar som helst som begår brott utomlands!
    Som man gör med svenska gubbar som våldtar thailändska barn!
    Vill de länderna behålla dessa idioter ja då ska man inte göra något åt saken.

Det beror på om Sverige har utlämningsavtal med respektive land!
    i Usa tex skulle aldrig en svensk som begår brott där aldrig få komma till Sverige för att brottslingen vill eller att Sverige vill ta hem hen.
    Det är för att de har råd att döma, förvara och vidta andra åtgärder.

Ta ett land som Kenya, afghanistan irak m.m. där kan myndigheter mutas och brottslingen är ute inom några månader/år.
    Plötsligt har vi en brottsling i Sverige utan att någon vet om vad denne gjort!

Kunskapsnivå i familjeliv är så låg att jag snart lämnar denna forum till er
    Så vad tror du realistiskt kommer att hända när vi tagit hem dessa personer? Du tror verkligen att de kommer att få långa straff här i Sverige?
  • Oschlaka
    slirren skrev 2019-03-24 09:51:14 följande:
    Så vad tror du realistiskt kommer att hända när vi tagit hem dessa personer? Du tror verkligen att de kommer att få långa straff här i Sverige?
    Det är ett helt annat ämne 
    vill du diskutera detta kan jag gärna svara dig fast inte i denna tråd av respekt till TS och vad hen vill frågar
  • KurtKoben
    Oschlaka skrev 2019-03-23 18:12:34 följande:

Jag börjar bli trött att argumentera folk som fattar nada!
    Klart de har rätt att komma tillbaka. Vi ska vara tacksamma att de vill komma tillbaka!! Annars måste svensk polis se till att de transporteras hit!

sk etniska svenska gubbar som våldtar barn i Thailand, hur tror ni svensk polis gör  med de?? De blir tvingade att bli utlämnade till Sverige! Kosta vad det kostar!

Varför? ju för att svenska brottslingar ska dömas av svensk rättssystem.

Is svenskar är också brottslingar!
    De är mördare och fortsätter begå vidriga handlingar mot lokala människor!
    Bryr ni, som är emot att ta hem de,  inte om människor som blir utsatta där av svenska is där?????

Fy fan vilka okunniga och rasister som samlats i denna tråd som är emot att ta hem dessa vidriga människor!

Ser gärna att lagen ändras så vissa får dödsstraff och där ingår Is svenskar, pedofiler, våldtäktsmän mördare ja hela packet!

De vill komma tillbaka pga de vet vad straffet blir för dem där nere som de begått brotten och de vet också att svenska fängelse och straff knappt är i närheten jämnfört med i bl a Syrien. Man ska inte kunna hålla på och gömma sig bakom ett medborgarskap och dra fram det så fort det börjar knipa lite ihop om mycket mindre straff för sina gärningar. Sedan tycker jag också att det rimligen borde vara mer rätt att dömmas på den platsen där brottet har begåtts. 
    Att Sverige kommer återinföra dödsstraff kommer aldrig att hända, fastän jag själv tycker att många brottslingar idag har gjort sig skyldiga så hemska brott att man verkligen kan fundera över det.
  • Oschlaka
    KurtKoben skrev 2019-03-24 10:05:59 följande:
    De vill komma tillbaka pga de vet vad straffet blir för dem där nere som de begått brotten och de vet också att svenska fängelse och straff knappt är i närheten jämnfört med i bl a Syrien. Man ska inte kunna hålla på och gömma sig bakom ett medborgarskap och dra fram det så fort det börjar knipa lite ihop om mycket mindre straff för sina gärningar. Sedan tycker jag också att det rimligen borde vara mer rätt att dömmas på den platsen där brottet har begåtts. 
    Att Sverige kommer återinföra dödsstraff kommer aldrig att hända, fastän jag själv tycker att många brottslingar idag har gjort sig skyldiga så hemska brott att man verkligen kan fundera över det.
    Jisses...
    Vad de vill skiter jag fullständigt i!
    Man ska respektera sina demokratiska lagar och regler och är man missnöjd så kan man rösta på det parti man tycker bäst om. Är man inte nöjd med det heller kan man påverka politiken på olika sätt!

Är du inte nöjd med svenska fängelser gör någonting åt saken!
    Det hjälper inte att inte sätta dit fel typ av brottslingar.

Du har ingen aning om hur syriska fängelser fungerar!
    Har du $ pengar är du ute på nolltid! Vilket många av Is har gott om!
    Man blir dömd där till utvisning till Sverige precis som vi utvisar brottslingar som inte har svensk medborgarskap! 
    Vill du på allvar behålla icke svenska brottslingar i Sverige och fylla svenska fängelser??? med alla skattepengar m.m.???

Det är denna mentalitet som växer numera 
    Att kasta skit på andra och rädda sitt skinn!

Man kan rädda sitt skinn men behöver inte kasta skit på andra!
  • Feminina
    slirren skrev 2019-03-24 09:51:14 följande:
    Straff i Sverige

!) skuldsanering
    2) bostad
    3) jobb/praktik
    4) körkort

låter lite väl hårt eller?
  • slirren
    Feminina skrev 2019-03-24 11:52:54 följande:
    Straff i Sverige

!) skuldsanering
    2) bostad
    3) jobb/praktik
    4) körkort

låter lite väl hårt eller?
    Ja punkt 3 låter nästan omänskligt hård. Efter sina strapatser utomlands behöver de faktiskt vila och återhämta sig, inte tvingas jobba ;)
  • Dr Nail
    Oschlaka skrev 2019-03-24 09:44:29 följande:

Helt rätt ska svenska myndigheter inte hjälpa dem att komma hit!

Svenska myndigheter ska tvinga hit de för att ställas inför lagen som vilka brottslingar som helst som begår brott utomlands!

Som man gör med svenska gubbar som våldtar thailändska barn!

Vill de länderna behålla dessa idioter ja då ska man inte göra något åt saken.

Det beror på om Sverige har utlämningsavtal med respektive land!

i Usa tex skulle aldrig en svensk som begår brott där aldrig få komma till Sverige för att brottslingen vill eller att Sverige vill ta hem hen.

Det är för att de har råd att döma, förvara och vidta andra åtgärder.

Ta ett land som Kenya, afghanistan irak m.m. där kan myndigheter mutas och brottslingen är ute inom några månader/år.

Plötsligt har vi en brottsling i Sverige utan att någon vet om vad denne gjort!

Kunskapsnivå i familjeliv är så låg att jag snart lämnar denna forum till er

Inser du hur mycket PENGAR det kommer att kosta att driva rättsprocesser mot dem här i Sverige?

Dina pengar bl.a.
  • Oschlaka
    Dr Nail skrev 2019-03-24 20:34:18 följande:
    Inser du hur mycket PENGAR det kommer att kosta att driva rättsprocesser mot dem här i Sverige?

Dina pengar bl.a.
    Ja mina pengar går till mycket annat skit med 
    och det är mycket mycket mer kan jag lova 
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?