KurtKoben skrev 2019-03-24 10:05:59 följande:
De vill komma tillbaka pga de vet vad straffet blir för dem där nere som de begått brotten och de vet också att svenska fängelse och straff knappt är i närheten jämnfört med i bl a Syrien. Man ska inte kunna hålla på och gömma sig bakom ett medborgarskap och dra fram det så fort det börjar knipa lite ihop om mycket mindre straff för sina gärningar. Sedan tycker jag också att det rimligen borde vara mer rätt att dömmas på den platsen där brottet har begåtts.
Att Sverige kommer återinföra dödsstraff kommer aldrig att hända, fastän jag själv tycker att många brottslingar idag har gjort sig skyldiga så hemska brott att man verkligen kan fundera över det.
Jisses...
Vad de vill skiter jag fullständigt i!
Man ska respektera sina demokratiska lagar och regler och är man missnöjd så kan man rösta på det parti man tycker bäst om. Är man inte nöjd med det heller kan man påverka politiken på olika sätt!
Är du inte nöjd med svenska fängelser gör någonting åt saken!
Det hjälper inte att inte sätta dit fel typ av brottslingar.
Du har ingen aning om hur syriska fängelser fungerar!
Har du $ pengar är du ute på nolltid! Vilket många av Is har gott om!
Man blir dömd där till utvisning till Sverige precis som vi utvisar brottslingar som inte har svensk medborgarskap!
Vill du på allvar behålla icke svenska brottslingar i Sverige och fylla svenska fängelser??? med alla skattepengar m.m.???
Det är denna mentalitet som växer numera
Att kasta skit på andra och rädda sitt skinn!
Man kan rädda sitt skinn men behöver inte kasta skit på andra!