Inlägg från: Feminina |Visa alla inlägg
  • Feminina

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Märkligt!  De lämnar Sverige för att de vill leva i ett kalifat, och ser Sveriges kultur som ett skräckexemplar på hur man inte ska leva. När det inte går som de tänkt sig passar det att gråta om att få komma tillbaka!

De hade inga betänkligheter att lämna för att slippa leva i demokrati, och en kultur som de anser vara promiskuös. Nu vill de helt plötsligt inget annat än att leva ett normalt liv?

Vore mycket naivt att gå på det.

Varför känns det som att det skrivs snyftreportage om IS-terrorister? Jag kommer aldrig tycka synd om någon som valt att medverka i barbariska massmord av andra människor. 

"Vi vill bara komma tillbaka!" 
    Jaha, vad tråkigt för er då....

Det som skrämmer mig mest är att alldeles för få kommer att få straff, samt att straffen kommer vara löjliga i proportion till det de åsamkat. Lite likt straff för våldtäkter som kan vara skrattretande låga.

• Feminina
    Evert2 skrev 2019-03-08 09:17:27 följande:

Tack Expressen för att ni tippsar mördarna om lallarlandet dom bör återvända till

Det finns inget straff som är hårt nog för det de orsakat alla offer! 

Det övergår mitt förstånd hur någon kan tycka synd om eller vilja hjälpa folk, som varit deltagare i barbariska massmord och våldtäkter på små barn.

sverigesradio.se/sida/avsnitt/1260370

Jag tror inte svenskar är kapabla att ta in att någon kan behandla andra människor på det sätt som beskrivs. Att det inte handlar om en ny Kill Bill film från Quentin Tarantino, utan faktiskt sker i verkligheten.

Kanske är det en av orsakerna till den naiva inställningen mot IS.
  • Feminina
    Evert2 skrev 2019-03-08 09:17:27 följande:

Tack Expressen för att ni tippsar mördarna om lallarlandet dom bör återvända till

Fast jag uppfattar det som att han är ironisk över hur tandlösa våra lagar är, ergo gör jämförelsen med Norges lagar. 
  • Feminina

Det är så sorgligt. Hur kan man utsätta sina barn på det viset? 
    Vad som helst kan hända barnen nu. Michael Skråmo och hans fru visste om vilka risker det innebar att åka ner,  men barnen var tydligen inte viktigare än så.

Jag kan dock inte låta bli att undra vad MS mamma menar i meddelandet om att "Amandas mamma kan uppfostra barnen som du vill". Om hon menar som framtida jihadistkrigare så hoppas jag verkligen att de blir omhändertagna, såvida de kommer till Sverige dvs. 

www.itv.com/news/2019-03-14/children-islamic-fighter-michael-skramo-caliphate-sweden-video/

• Feminina
    Oschlaka skrev 2019-03-19 19:28:47 följande:

vilka rasister samlats i denna tråd

Rasister mot IS-terrorister?
  • Feminina
    Oschlaka skrev 2019-03-20 09:46:52 följande:

Mot det mörka så klart

Michael Skråmo var/är inte särskilt mörk? Drömmer Om man inte avser i hjärtat då förstås.

Möjligen hade det kunnat kallas rasism om man ansåg att han skulle få komma undan straff bara för att han är vit. Jag tror väldigt få resonerar så.

Om det är rasism att vara mot IS, så blir jag tvungen att kalla mig själv en stolt rasist.

Men allvarligt? Tänk på att många muslimer själva fallit offer för IS! Det går inte att jämföra med en ras, snarare påminner IS om en satanistisk sekt. 
  • Feminina
    Evert2 skrev 2019-03-20 12:59:51 följande:
    Det är det här jag länge misstänkt och varit rädd för. Önskar att Sverige var mer likt Norge. Jag anser att om man gjort brott mot mänskligheten, ska man inte längre skyddas på något vis. Då har man självmant avsagt sig alla rättigheter. 

De som väljer att gå med i IS, och de som rekryterar andra till IS gör det för att de är emot demokrati och rättigheter. Ändå vill de dömas efter demokratiska lagar. Är det inte dubbelmoral?
  • Feminina
    Oschlaka skrev 2019-03-20 19:47:47 följande:
    Rasism är när man skiljer på samma brott gången av mörka eller vita 
    Vad tror du att de muslimer som blivit utsatta för IS anser om din teori?
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?