Inlägg från: slirren |Visa alla inlägg
  • slirren

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Oschlaka skrev 2019-03-24 09:35:15 följande:
    Man blir ju dömd till utvisning till Sverige så ja jag håller med dig helt rätt!
    Om jag inte missminner mig så finns det över 10000 personer i Sverige som dömts till utvisning men där mottagarlandet vägrar att ta emot sina medborgare.

Där ser vi hur bra det fungerar.
  • slirren
    Oschlaka skrev 2019-03-24 09:44:29 följande:
    Helt rätt ska svenska myndigheter inte hjälpa dem att komma hit!
    Svenska myndigheter ska tvinga hit de för att ställas inför lagen som vilka brottslingar som helst som begår brott utomlands!
    Som man gör med svenska gubbar som våldtar thailändska barn!
    Vill de länderna behålla dessa idioter ja då ska man inte göra något åt saken.

Det beror på om Sverige har utlämningsavtal med respektive land!
    i Usa tex skulle aldrig en svensk som begår brott där aldrig få komma till Sverige för att brottslingen vill eller att Sverige vill ta hem hen.
    Det är för att de har råd att döma, förvara och vidta andra åtgärder.

Ta ett land som Kenya, afghanistan irak m.m. där kan myndigheter mutas och brottslingen är ute inom några månader/år.
    Plötsligt har vi en brottsling i Sverige utan att någon vet om vad denne gjort!

Kunskapsnivå i familjeliv är så låg att jag snart lämnar denna forum till er
    Så vad tror du realistiskt kommer att hända när vi tagit hem dessa personer? Du tror verkligen att de kommer att få långa straff här i Sverige?
  • slirren
    Feminina skrev 2019-03-24 11:52:54 följande:
    Straff i Sverige

!) skuldsanering
    2) bostad
    3) jobb/praktik
    4) körkort

låter lite väl hårt eller?
    Ja punkt 3 låter nästan omänskligt hård. Efter sina strapatser utomlands behöver de faktiskt vila och återhämta sig, inte tvingas jobba ;)
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?