• Evert2

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Nu höjs krav från t.ex Rädda Barnen att vi måste ta hem dom svenska medborgare särskilt kvinnor och barn som nu sitter fångna i Syrien. Löfven har redan klargjort att någon hjälp från Sverige kan dom inte räkna med. Vissa länder har t.om gått så långt att dom tagit ifrån dom deras medborgarskap men lär knapppast hända här. Så har dom rätt att gömma sig bakom familjen och kunna återvända hit eller har dom förbrukat sin rätt genom att dom själva valt att åka ned för att kriga mörda och våldta? Vissa har även flera fruar och många barn för att göra saken än mer komplicerad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
  • Oschlaka
    Anton Chigurh skrev 2019-03-22 05:48:24 följande:
    VET du vad en amöba är för något....!
    Vi diskuterar inte om amöbor i denna tråd.
    Jag respekterar TS
    Starta en ny tråd så kan vi säkert diskutera där
  • Oschlaka
    Yafetswa skrev 2019-03-22 09:13:36 följande:

JO i grund och botten är vi människor, men det finns vissa fakta som ingen här kan förneka.
    Alla muslimska grupper är inte ämnade att leva i ett demokratiskt samhällen.

Grupper som anpassar sig bäst i västerländska samhällen är följande. 

Samhällsnyttiga = Hjärta
    Samhällsproblem = Demon

1. Iranier = utbildade och skötsamma.Hjärta2. Jugoslaver och kroater = utbildade och skötsamma.Hjärta3. Assyrier (kristna syrier) skötsamma
    4. Eritreaner = skötsamma och andra generationen utbildade.Hjärta5. Greker = skötsamma
    6. Chilenare = skötsamma (andra generationen)
    7 Uruguay = skötsamma
    8. Ethiopier = skötsamma
    9. Indier = utbildade, men ej pålitliga i ett företag.Hjärta10. Kineser = utbildade, men ej pålitliga i ett sv företag.Demon

11. El Salvador = på gränsen skötsamma

Otrygga grupper (gäller inte alla individer i gruppen givetvis)
    1. Marockaner = Nej tackDemon
    2. Algerier = Nej tackDemon
    3. Libyer = Nej tackDemon
    4. Egyptier = Nej tack
    5. Libanon = på gränsen
    6. Turkar = på gränsen
    7. Syrier = Nej tack
    8. Irakier = Nej tackDemon
    9 Yemen = Nej tack
    10.Pakistanier = Nej tack
    11. Afganer = Nej tack Demon
    12. Nigerianer = Nej tack

13. Somalier = NEJ TACKDemonDemon

Jugoslaver ?? finns de?? vilket land kommer de ifrån?
  • Evert2

Någon som köper deras lögner och att dom har rätt att kräva att komma hit?

• Oschlaka

Jag börjar bli trött att argumentera folk som fattar nada!
    Klart de har rätt att komma tillbaka. Vi ska vara tacksamma att de vill komma tillbaka!! Annars måste svensk polis se till att de transporteras hit!

sk etniska svenska gubbar som våldtar barn i Thailand, hur tror ni svensk polis gör  med de?? De blir tvingade att bli utlämnade till Sverige! Kosta vad det kostar!

Varför? ju för att svenska brottslingar ska dömas av svensk rättssystem.

Is svenskar är också brottslingar!
    De är mördare och fortsätter begå vidriga handlingar mot lokala människor!
    Bryr ni, som är emot att ta hem de,  inte om människor som blir utsatta där av svenska is där?????

Fy fan vilka okunniga och rasister som samlats i denna tråd som är emot att ta hem dessa vidriga människor!

Ser gärna att lagen ändras så vissa får dödsstraff och där ingår Is svenskar, pedofiler, våldtäktsmän mördare ja hela packet!

• CarinaL26
    Oschlaka skrev 2019-03-23 18:12:34 följande:

Jag börjar bli trött att argumentera folk som fattar nada!

Klart de har rätt att komma tillbaka. Vi ska vara tacksamma att de vill komma tillbaka!! Annars måste svensk polis se till att de transporteras hit!

sk etniska svenska gubbar som våldtar barn i Thailand, hur tror ni svensk polis gör  med de?? De blir tvingade att bli utlämnade till Sverige! Kosta vad det kostar!

Varför? ju för att svenska brottslingar ska dömas av svensk rättssystem.

Is svenskar är också brottslingar!

De är mördare och fortsätter begå vidriga handlingar mot lokala människor!

Bryr ni, som är emot att ta hem de,  inte om människor som blir utsatta där av svenska is där?????

Fy fan vilka okunniga och rasister som samlats i denna tråd som är emot att ta hem dessa vidriga människor!

Ser gärna att lagen ändras så vissa får dödsstraff och där ingår Is svenskar, pedofiler, våldtäktsmän mördare ja hela packet!

Man ska dömas i det land man begår brott i. Gäller alla, även IS-svenskar.
  • Anton Chigurh
    Evert2 skrev 2019-03-23 17:55:21 följande:

Någon som köper deras lögner....

och att dom har rätt att kräva att komma hit?

Det hoppas jag verkligen inte.....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Flash Gordon
    Evert2 skrev 2019-03-23 17:55:21 följande:
    Någon som köper deras lögner och att dom har rätt att kräva att komma hit?
    Rent krasst, så länge de är svenska medborgare, så har de en teoretisk rätt att få komma över gränsen.

Att de sedan låtsas vara oskyldiga, efter att ha varit med i terroriststämplade IS, är bara äckligt men helt i linje med deras jag-har-minsann-rättigheter-attityd.

Och självklart ska inte svenska myndigheter hjälpa dem att komma till Sverige.
  • Oschlaka
    CarinaL26 skrev 2019-03-23 18:28:32 följande:
    Man ska dömas i det land man begår brott i. Gäller alla, även IS-svenskar.
    Man blir ju dömd till utvisning till Sverige så ja jag håller med dig helt rätt!
  • Oschlaka
    Flash Gordon skrev 2019-03-24 05:42:23 följande:
    Rent krasst, så länge de är svenska medborgare, så har de en teoretisk rätt att få komma över gränsen.

Att de sedan låtsas vara oskyldiga, efter att ha varit med i terroriststämplade IS, är bara äckligt men helt i linje med deras jag-har-minsann-rättigheter-attityd.

Och självklart ska inte svenska myndigheter hjälpa dem att komma till Sverige.
    Helt rätt ska svenska myndigheter inte hjälpa dem att komma hit!
    Svenska myndigheter ska tvinga hit de för att ställas inför lagen som vilka brottslingar som helst som begår brott utomlands!
    Som man gör med svenska gubbar som våldtar thailändska barn!
    Vill de länderna behålla dessa idioter ja då ska man inte göra något åt saken.

Det beror på om Sverige har utlämningsavtal med respektive land!
    i Usa tex skulle aldrig en svensk som begår brott där aldrig få komma till Sverige för att brottslingen vill eller att Sverige vill ta hem hen.
    Det är för att de har råd att döma, förvara och vidta andra åtgärder.

Ta ett land som Kenya, afghanistan irak m.m. där kan myndigheter mutas och brottslingen är ute inom några månader/år.
    Plötsligt har vi en brottsling i Sverige utan att någon vet om vad denne gjort!

Kunskapsnivå i familjeliv är så låg att jag snart lämnar denna forum till er
  • slirren
    Oschlaka skrev 2019-03-24 09:35:15 följande:
    Man blir ju dömd till utvisning till Sverige så ja jag håller med dig helt rätt!
    Om jag inte missminner mig så finns det över 10000 personer i Sverige som dömts till utvisning men där mottagarlandet vägrar att ta emot sina medborgare.

Där ser vi hur bra det fungerar.
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?