• Evert2

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Nu höjs krav från t.ex Rädda Barnen att vi måste ta hem dom svenska medborgare särskilt kvinnor och barn som nu sitter fångna i Syrien. Löfven har redan klargjort att någon hjälp från Sverige kan dom inte räkna med. Vissa länder har t.om gått så långt att dom tagit ifrån dom deras medborgarskap men lär knapppast hända här. Så har dom rätt att gömma sig bakom familjen och kunna återvända hit eller har dom förbrukat sin rätt genom att dom själva valt att åka ned för att kriga mörda och våldta? Vissa har även flera fruar och många barn för att göra saken än mer komplicerad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
  • trollhona

Men se denna fina "svenska" som knappt kan svara på svenska, det officiella språket i landen hon anser sig höra hemma i.
    IS blev "inte som hon tänkt sig" så nu vill hon tillbaka till Sverige. Det är självklart våra demokratiska värderingar som lockar, inte gratis lägenhet och bidrag....

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=6251&artikel=7166257

• EnAnonumius
    trollhona skrev 2019-03-16 14:23:24 följande:

Men se denna fina "svenska" som knappt kan svara på svenska, det officiella språket i landen hon anser sig höra hemma i.
    IS blev "inte som hon tänkt sig" så nu vill hon tillbaka till Sverige. Det är självklart våra demokratiska värderingar som lockar, inte gratis lägenhet och bidrag....

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=6251&artikel=7166257

Länken funkar inte...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • RebeckaZ70

Jag läste att terroristen Skråmo dött av sina skador.

Världen blev nu en lite bättre plats.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Oschlaka
    Evert2 skrev 2019-02-25 15:38:52 följande:

Nu höjs krav från t.ex Rädda Barnen att vi måste ta hem dom svenska medborgare särskilt kvinnor och barn som nu sitter fångna i Syrien. Löfven har redan klargjort att någon hjälp från Sverige kan dom inte räkna med. Vissa länder har t.om gått så långt att dom tagit ifrån dom deras medborgarskap men lär knapppast hända här. Så har dom rätt att gömma sig bakom familjen och kunna återvända hit eller har dom förbrukat sin rätt genom att dom själva valt att åka ned för att kriga mörda och våldta? Vissa har även flera fruar och många barn för att göra saken än mer komplicerad.

Självklart ska man jaga dom som man gör med alla andra brottslingar.
    Vad är det för rasistisk fråga?
    När de är tillfångatagna ska man bara slakta dom.  
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-18 19:23:54 följande:
    Jag läste att terroristen Skråmo dött av sina skador.

Världen blev nu en lite bättre plats.
    Om det nu är sant. Det är hans mamma som påstår att han är död. Många människor "försvinner" i krig och för hans del vore det förstås väldigt lämpligt att kunna leva vidare någon annanstans. Mellanöstern är ett ställe det är lätt att hålla sig undan i.

Säpo kommer inte att stänga hans ärende innan de har samlat DNA från hans lik.
  • Feminina

Det är så sorgligt. Hur kan man utsätta sina barn på det viset? 
    Vad som helst kan hända barnen nu. Michael Skråmo och hans fru visste om vilka risker det innebar att åka ner,  men barnen var tydligen inte viktigare än så.

Jag kan dock inte låta bli att undra vad MS mamma menar i meddelandet om att "Amandas mamma kan uppfostra barnen som du vill". Om hon menar som framtida jihadistkrigare så hoppas jag verkligen att de blir omhändertagna, såvida de kommer till Sverige dvs. 

www.itv.com/news/2019-03-14/children-islamic-fighter-michael-skramo-caliphate-sweden-video/

• Evert2

Bara att hoppas att fler kommuner vågar följa efter.

• trollhona
    Evert2 skrev 2019-03-19 14:12:30 följande:

Bara att hoppas att fler kommuner vågar följa efter.

Klart att det ska vara en blå kommun som tar det steget. Starkt av dem.
    De kommer ju bli sönderkritiserade av rabiata vänster muppar men tills dess är fan Staffanstorp där jag vill bosätta mig
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-03-19 08:32:11 följande:
    Om det nu är sant. Det är hans mamma som påstår att han är död. Många människor "försvinner" i krig och för hans del vore det förstås väldigt lämpligt att kunna leva vidare någon annanstans. Mellanöstern är ett ställe det är lätt att hålla sig undan i.

Säpo kommer inte att stänga hans ärende innan de har samlat DNA från hans lik.
    Det är inte ofta jag hoppas på att någon verkligen ska vara död, men i Skråmos fall gör jag gärna ett undandtag.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Oschlaka

vilka rasister samlats i denna tråd

Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?