Kawthar skrev 2019-03-04 13:19:55 följande:
Du behöver inte tolka någonting, med tanke på att dina tolkningar är baserad på dina fördomar och blir då uppenbarligen väldigt fel.
Du skriver såhär: "Känner familjer som bott här länge och som kom hit för 20-30 år sedan vars barn gått med is. "
Du känner alltså personligen folk som gått med i terrorgruppen IS - om än snarare som barn till dina vänner än som dina egna bästa kompisar.
Det tycker jag är intressant för jag har aldrig träffat någon som säger sig känna dessa individer och då frågar jag om DU tror att de skulle utgöra ett hot mot Sverige om de kom hit.
Det är helt OK om du inte vill svara på det men jag var genuint nyfiken på vad du tror.
Och jag kan inte se att du svarat på frågan om du VILL ta emot dem. Däremot ser jag att du har skrivit att vi är "tvungna vare sig vi vill eller inte". Skillnad det och jag undrade över din personliga inställning till saken.
Det har ju allt med detta att göra. Hade dom inte varit svenskar så skulle vi inte behöva ta emot dom öht
Vi behöver inte ta emot dem vare sig de är svenska medborgare eller inte. De kan faktiskt sitta i fängelse i de länder där de begått sina brott mot mänskligheten.
Kommer en svensk medborgare till den svenska gränsen kan vi inte neka denne inträde i landet, men vi behöver inte hämta hem svenska medborgare som sitter i fängelse utomlands. Här kan Sverige jobba för att de döms i Syrien och Irak.
Men oj, livstids fängelse tills dom dör. Så ociviliserat av dig... bättre då att dom mer ociviliserade muslimska barbarerna tar tag med hårdhandskarna va?! (Grov ironi) för den som inte fattar!
Den där får du jättegärna förklara vad du menar med. Den flyger ovanför mitt huvud.
Om JAG är ociviliserad ... vad ska i så fall det hela lämpas över på de
ociviliserade muslimska barbarerna (dina ord) för? Jag får verkligen inte ihop den meningen.
Inte för att jag tycker att livstids fängelse är ociviliserat jämfört med vad IS-terroristerna har gjort mot andra ...
Skulle du motsätta dig att de dömdes i domstolar i Mosul och Raqqa?