• Evert2

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Nu höjs krav från t.ex Rädda Barnen att vi måste ta hem dom svenska medborgare särskilt kvinnor och barn som nu sitter fångna i Syrien. Löfven har redan klargjort att någon hjälp från Sverige kan dom inte räkna med. Vissa länder har t.om gått så långt att dom tagit ifrån dom deras medborgarskap men lär knapppast hända här. Så har dom rätt att gömma sig bakom familjen och kunna återvända hit eller har dom förbrukat sin rätt genom att dom själva valt att åka ned för att kriga mörda och våldta? Vissa har även flera fruar och många barn för att göra saken än mer komplicerad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
  • Evert2

Tack Expressen för att ni tippsar mördarna om lallarlandet dom bör återvända till

• Flash Gordon
    Evert2 skrev 2019-03-08 09:17:27 följande:
    Tack Expressen för att ni tippsar mördarna om lallarlandet dom bör återvända till
    Fast det är ju inte mycket till tips. Alla vet redan att Sverige är ett lugnt alternativ om man är islamist och terrorist.
  • Feminina

Det finns inget straff som är hårt nog för det de orsakat alla offer! 

Det övergår mitt förstånd hur någon kan tycka synd om eller vilja hjälpa folk, som varit deltagare i barbariska massmord och våldtäkter på små barn.

sverigesradio.se/sida/avsnitt/1260370

Jag tror inte svenskar är kapabla att ta in att någon kan behandla andra människor på det sätt som beskrivs. Att det inte handlar om en ny Kill Bill film från Quentin Tarantino, utan faktiskt sker i verkligheten.

Kanske är det en av orsakerna till den naiva inställningen mot IS.
  • Feminina

Fast jag uppfattar det som att han är ironisk över hur tandlösa våra lagar är, ergo gör jämförelsen med Norges lagar. 
  • KlunsSmurfen
    Feminina skrev 2019-03-08 10:17:15 följande:
    Det finns inget straff som är hårt nog för det de orsakat alla offer! 

Det övergår mitt förstånd hur någon kan tycka synd om eller vilja hjälpa folk, som varit deltagare i barbariska massmord och våldtäkter på små barn.

sverigesradio.se/sida/avsnitt/1260370

Jag tror inte svenskar är kapabla att ta in att någon kan behandla andra människor på det sätt som beskrivs. Att det inte handlar om en ny Kill Bill film från Quentin Tarantino, utan faktiskt sker i verkligheten.

Kanske är det en av orsakerna till den naiva inställningen mot IS.
    Jag tror att det är något annat som ligger bakom.
    Jag tror inte att det är så att folk inte förstår men det är lätt att dalta med förövarna så att man kan verka mer human och förstående...när man inte bryr sig om offren. Om man glidit på en räkmacka med trygghet hela livet är det nog lätt att bli naiv "det drabbar inte mej" och istället för att lära sig något om islam och vilka konsekvenser det kan bli av religionen börjar man godhetssignalera och hävda att islam är den fredliga religionen.

0:47-1:20 klockrent

• K Kalle
    Feminina skrev 2019-03-08 10:43:36 följande:
    Fast jag uppfattar det som att han är ironisk över hur tandlösa våra lagar är, ergo gör jämförelsen med Norges lagar. 
    Norge var ockuperat under andra världskriget. Det har väl gjort att de är mer på tårna när det gäller sånt här. Vi är så mesiga och tror alla om gott.
  • K Kalle
    Evert2 skrev 2019-03-08 11:33:50 följande:

Kloka ord från en klok man

Det är inte bara folket som är mesiga. Även makthavarna är supermesar!
  • KlunsSmurfen
    K Kalle skrev 2019-03-08 13:31:00 följande:
    Det är inte bara folket som är mesiga. Även makthavarna är supermesar!
    och fegheten maskeras bakom någon slags falsk moral
  • trollhona
    K Kalle skrev 2019-03-08 08:48:13 följande:
    Alla dessa bör dömas i internationell domstol. Typ som nürnbergrättegångarna efter andra världskriget. Dessa nazister var det väl ingen som villa ta hem. Det har ju till och med funnits flera som dömts flera decennier efteråt.

Alla som var med i Daesh ska dömas. Även de som inte direkt stod för dödandet eftersom de var med och upprätthöll systemet så att det blev möjligt för andra att döda.
    Det finns ju en IS domstol i Iran, MEN landet där var och en är medborgare måste VÄLJA att utlämna dit för att de ska kunna dömas. Frankrike gör det, Danmark gör det.. men INTE SVERIGE.. Här ska de tillbaka in och få lägenhet och bidrag. Kanske få chansen att stjäla en lastbil och köra över barn på väg hem från skolan. Vi är humana i Sverige, och det är så fint med mångkultur.
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?