Smecker skrev 2019-03-01 18:45:24 följande:
Ja du vill påstå det. Är förmodligen därför det är mycket vanligare att italienska än svenska kvinnor blir misshandlade av sina respektive. Persiska kvinnor skall vi inte prata om, och då tar jag inte ens upp att det enligt Koranen inte är tillåtet för en kvinna att neka en man sex utom när hon har mens. Men det är ju ett problem för dig att 14% svenska kvinnor inte har sex, helt utan att du har frågat någon av dem om anledningen till att de avstår sex.
Vilka preventivmedel ingick i statistiken? Varifrån kom uppgifterna? Vem har publicerat dem? Är det porr-app-företaget nu igen, eller är det Durex som räknat hur mycket kondomer de sålt i Sverige? Har hänsyn tagits till att kondomanvändning i Sverige historiskt sett varit ganska låg, och att svenskar föredrar andra preventivmedel? Så många frågor, och som vanligt har du inga svar. Källkritik, du vet.
Jag sa det så himla bra, så jag säger det igen:
Men okej, du menar alltså att den psykiska ohälsan i Sverige beror på att kvinnor har rätt att välja bort otillfredsställande sex, sex med män de inte tänder på och sex när de inte känner för det, utan att riskera sin försörjning och liv och lem? Eller att den beror på att folk inte hånglar ute på gatan i februari, eller på att folk inte tar ett par varv på stadens huvudgata innan middagen i november? Eller att den beror på att svenskarna är så mycket nöjdare med sina sociala relationer än många sydeuropéer, trots att de inte bor i pojkrummet när de är 30+ och istället väljer att vara särbo eller andra relationsformer? Eller att den beror på att Sverige har Europas högsta nativitet?
Visst, Italien är på många sätt ett underutvecklat land jämfört med Sverige. Mansgriseri är inte alls ovanligt och den italienske mannen tenderar att tänka mest på sin egen njutning. Likafullt är relationerna man-kvinna mycket mer avslappnade än i vårt land, och män har sällan problem att ta kontakt med kvinnor även i helnyktert tillstånd.
Att 14% av svenska kvinnor inte har någon sex öht är tydligen inte chockerande i din värld. Allvarligt talat är det svårt att se vad som i sådana fall kan göra dig chockerad. I USA - sexneurosernas förlovade land - har man i några år talat öppet om "sexrecession", men i Sverige, som ser sig som erotiskt emanciperat, nämns ordet aldrig, trots att trenden verkar vara lika tydlig här.
När man frågade nordiska ungdomar om de var nöjda med sitt sexliv svarade 31% av svenskarna "nej" - klart högst andel av de fyra länderna. På frågan "varför är du inte nöjd?" svarade 72% att de inte hade sex tillräckligt ofta (högst), 40% att de saknar partner (högst, tillsammans med Finland) och 23% att de saknar spänning (i särklass högst).
Du kan säkert själv googla dig fram till undersökningar betr. sexuell aktivitet. Visst, den är svår att mäta exakt (fattas bara annat!), men det finns vedertagna metoder. Och medan antalet pippartillfällen är aningen knepigt att bedöma så är porrsurfandet desto lättare att mäta: och här ligger vi i världstopp...
Du fortsätter att låtsas att du inte begriper. Jag sparar nu den här tråden och återkommer om några år så får vi se hur utvecklingen gått och vem som var närmast sanningen. Jag hoppas det är du som har rätt Smecker, men jag är rädd att din idealiserade bild av den svenska livsstilen kommer att få sig en och annan smocka framöver.