• Anonym (Tom)

Varför så lite sex i vårt land?

Jag är medveten om att många blir sura över att jag postar en sådan här tråd, men jag kan aldrig upphöra att förvåna mig över hur liten - nästan obefintlig - erotisk laddning det finns i det svenska samhället (i a f på de platser jag besöker: Stockholm, Uppsala, stundtals Öland).

Eftersom min iakttagelse är helt ovetenskaplig googlade jag lite och fick genast fram en lista på städer rangordnade efter sexuell aktivitet.

Såhär ser den ut:

The most sexual cities in the world for women, ranked
    London, UK
    Paris, France
    Auckland, New Zealand
    Los Angeles, California, USA
    Chicago, Illinois, USA
    Austin, Texas, USA
    Brussels, Belgium
    Basel, Switzerland
    Liverpool, UK
    Geneva, Switzerland
    Berlin, Germany
    San Francisco, California, USA
    Zurich, Switzerland
    Glasgow, UK
    Amsterdam, Netherlands
    Manchester, UK
    Hamburg, Germany
    Seattle, Washington, USA
    New York City, New York, USA
    Rotterdam, Netherlands
    Boston, Massachusetts, USA
    Melbourne, Australia
    Ibia Town, Spain
    Ghent, Belgium
    Antwerp, Belgium
    Miami, Florida, USA
    Edinburgh, UK
    Las Vegas, Nevada, USA
    Leeds, UK
    Cologne, Germany
    Toronto, Canada
    Marseille, France
    Munich, Germany
    Montreal, Canada
    Utrecht, Netherlands
    Calgary, Canada
    Frankfurt, Germany
    Helsinki, Finland
    Portland, Oregon, USA
    Oslo, Norway
    Bristol, UK
    Barcelona, Spain
    Bergen, Norway
    Madrid, Spain
    Dublin, Ireland
    Stockholm, Sweden
    Brisbane, Australia
    Vancouver, Canada
    Leipzig, Germany
    Sydney, Australia
    nypost.com/2017/06/16/these-are-the-most-sexual-cities-in-the-world/

Och jag frågar mig - och er - : hur blev det såhär??
  • Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?
  • New  Dawn
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-27 07:35:31 följande:

.... jag bor i Sydeuropa i vanliga fall och befinner mig i Sverige sedan i julas och alltså haft tid att återbekanta mig med mitt gamla hemland. En helt ovetenskaplig känsla som förföljt mig ända sedan jag kom till Sthlm i december är, att det är någonting som är knas i förhållandet man-kvinna just i denna historiska epok. Igår gick jag en lång promenad från Södermannagatan på Söder ända till Drottninggatans slut. Jag njöt av solskenet och av stadens skönhet men lade samtidigt märke till att jag inte under hela promenaden skådade ett enda par som verkade vara riktigt förälskat. Jag såg par vid glasskiosker som verkade vara mer kära i sina glassar än i varandra.

Det säger sig självt att man efter ett tag börjar fråga sig om det bara är ett ytligt intryck eller om det ligger någon sanning i iakttagelsen om hela stan som något slags erotisk frizon: "no sex please, we're Swedish".

Oj. Du såg par vid GlasskioskER...! IDecember!

Du ser mycket du Jag upplever att det är väldigt ovanligt att se par vid glasskiosker äta glass utomhus i December.!

Det exemplet är lustigt i sig... Ännu lustigare är att du genom denna promenad tokar in att svenskar inte är mycket för sex.

Hahaha, du är rolig du
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Tom)
    Smecker skrev 2019-03-01 19:25:45 följande:
    Det enda jag bagatelliserar är din förmåga till källkritik och att ta till dig vetenskapliga undersökningar.
    Ja, eller hur? Du trycker att 14% sexlösa svenska kvinnor är en siffra att rycka på axlarna åt. Hur är det ens möjligt? Det är 14%, Smecker, inte 1,4%. I vilken värld lever du?

Jag kikade på självmordsfrekvensen bland kvinnor i olika västländer. Här är listan:

9,4 Belgien
    7,4 SVERIGE
    7,1 Uruguay
    6,9 Schweiz
    6,8 Finland
    6,5 Frankrike, Norge
    6,4 USA, Holland
    6,2 Ungern, Nya Zeeland
    6,0 Australien
    5,8 Kanada, Luxemburg
    5,2 Serbien, Danmark
    5,1 Kroatien
    4,8 Tyskland
    4,7 Island
    4,5 Slovenien
    4,4 Estland
    4,3 Albanien
    4,2 Irland, Tjeckien
    3,8 Portugal
    3,4 Polen
    3,2 Bulgarien, Turkiet
    3,1 Spanien
    2,6 Slovakien
    2,5 Bosnien
    2,4 Rumänien, Israel
    1,9 Cypern
    1,5 Grekland

Att du bagatelliserar även detta tar jag numera för givet, men jag vill ändå att du uttalar dig om siffrorna.
  • Anonym (Tom)
    New Dawn skrev 2019-03-01 19:37:18 följande:
    Oj. Du såg par vid GlasskioskER...! IDecember!

Du ser mycket du Jag upplever att det är väldigt ovanligt att se par vid glasskiosker äta glass utomhus i December.!

Det exemplet är lustigt i sig... Ännu lustigare är att du genom denna promenad tokar in att svenskar inte är mycket för sex.

Hahaha, du är rolig du
    Läsförståelse much? Igår var alltså i veckan, med strålande sol och vårvärme.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Tom) skrev 2019-03-01 19:41:30 följande:
    Ja, eller hur? Du trycker att 14% sexlösa svenska kvinnor är en siffra att rycka på axlarna åt. Hur är det ens möjligt? Det är 14%, Smecker, inte 1,4%. I vilken värld lever du?

Jag kikade på självmordsfrekvensen bland kvinnor i olika västländer. Här är listan:

9,4 Belgien
    7,4 SVERIGE
    7,1 Uruguay
    6,9 Schweiz
    6,8 Finland
    6,5 Frankrike, Norge
    6,4 USA, Holland
    6,2 Ungern, Nya Zeeland
    6,0 Australien
    5,8 Kanada, Luxemburg
    5,2 Serbien, Danmark
    5,1 Kroatien
    4,8 Tyskland
    4,7 Island
    4,5 Slovenien
    4,4 Estland
    4,3 Albanien
    4,2 Irland, Tjeckien
    3,8 Portugal
    3,4 Polen
    3,2 Bulgarien, Turkiet
    3,1 Spanien
    2,6 Slovakien
    2,5 Bosnien
    2,4 Rumänien, Israel
    1,9 Cypern
    1,5 Grekland

Att du bagatelliserar även detta tar jag numera för givet, men jag vill ändå att du uttalar dig om siffrorna.
    Italiens siffra föll bort: den är 2,6, dvs ca en tredjedel av Sveriges.
  • New  Dawn
    Anonym (Tom) skrev 2019-03-01 19:42:57 följande:

Läsförståelse much? Igår var alltså i veckan, med strålande sol och vårvärme.

Okej, fast det är ändå kallt ute. Det är definitivt inte säsong för glass, så chansen att du ser förälskade par äta just glass ute ( vilket verkar vara en viktig koppling till sex) är betydligt högre när det faktiskt är riktig varmt. I Sverige är det under vår och sommar.

Det är oavsett oerhörd skrattretande slutledning. Det är ofta inomhus folk hånglar och har sex.
  • Anonym (Tom)
    New Dawn skrev 2019-03-01 19:54:42 följande:
    Okej, fast det är ändå kallt ute. Det är definitivt inte säsong för glass, så chansen att du ser förälskade par äta just glass ute ( vilket verkar vara en viktig koppling till sex) är betydligt högre när det faktiskt är riktig varmt. I Sverige är det under vår och sommar.

Det är oavsett oerhörd skrattretande slutledning. Det är ofta inomhus folk hånglar och har sex.
    Jag talade om hur sällan man ser förälskade par i Sverige. Ta en promenad i morgon och berätta för mig. Obs att det inte var jag som kom på detta utan en italiensk kompis bosatt i Sthlm.
  • New  Dawn
    Anonym (Tom) skrev 2019-03-01 19:58:21 följande:

Jag talade om hur sällan man ser förälskade par i Sverige. Ta en promenad i morgon och berätta för mig. Obs att det inte var jag som kom på detta utan en italiensk kompis bosatt i Sthlm.

Jag brukar se jättemånga förälskade par ute sommartid. Det har med väder att göra!

Har inte tid att gå någon promenad i morgon för jag ska vara inne och ha sex. Men glass kommer vi inte äta ute, så det räknas väl inte som riktigt sex antar jag.
  • Anonym (.)
    Hur jävla kul är det att flanera när det är -2, snålblåst och duggregn?
    Spelar ingen roll hur jäkla förälskad man är.
  • Anton Chigurh

Jag talade om hur sällan man ser förälskade par i Sverige.

Ta en promenad i morgon och berätta för mig.

Obs att det inte var jag som kom på detta utan en italiensk kompis bosatt i Sthlm.

Mmm......så nu ska empiriska undersökningar ligga till grund för svenska folkets sexvanor.

Om inte New Dawn ser horder av förälskade par imorgon ....så är svenska folket förtappat.

Underbart......!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (anonym)
    Din kompis har kanske inte sett sig om ute under ljumna sommarkvällar för jag ser då par som verkar förälskade dagligen när det är sommar, Du har ju gång efter gång fått berättat för dig att i Sydeuropa så används parker, uteserveringar och torg som samlingsplatser och som ett vardagsrum för mängder av människor allra helst de överåriga som fortfarande bor hemma hos föräldrarna i sitt gamla barnrum. I Sverige behöver inte vuxna människor visa sin förälskelse på gatorna eftersom de har egna hem där de kan ha sex när som helst 
Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?