Värphönan skrev 2019-02-04 22:33:05 följande:
Vi är inne på vårt 6:e försök och jag börjar tappa tålamodet. Men vet å andra sidan att det bara är 25% chans även om ägget befruktas så att det tar lite tid är okej (iaf försöker jag intala mig att det e det).
Tagit test än? :)
Jag tog ett i lördags och ett idag. Båda var negativa och jag har fått lite dpottings och börjar få mensvärk så gissar att det sätter igång imorgon eller på onsdag.
Håll ut! Känner detsamma, detta blir vår 3 eller 4:de försök (försök två blev misslyckad, koloskopi inbokad 3 dagar innan ÄL kom, ÄL var nästan en vecka tidig också haha). Önskar jag hade mer tålamod! Men vet du vad, det kommer förhoppningsvis när man minst anar det.
Försöker inte stressa mig själv, men det är inte lätt. Känns som hypen man hade när man var yngre gällande julafton. Man ville så gärna att det skulle bli den 24 december så man kan få sina presenter man längtat efter. Fast hypen är där varje månad utan några jäkla julklappar. Blir mest sur på mig själv, förstår inte varför jag låter det konsumera mig.
Tog ett test i söndags. Negativt och igår kom mensen som beräknat. Blöder väldigt lite än så länge, brukar bli mer efter 2-3 dagar. Så nu är det bara att köra på och försöka igen nästa månad. Det som oroar mig mest är min ålder, tänk om det är försent. Den tanken slår mig hela tiden. Fyller 37 iår :/
Men försöker inte tänka på det, utan bara köra på.
Flera som inte testat positivt förrän efter BIM. Hört om flera som fått spotting och inväntat mens som aldrig kommit. Så länge mensen inte kommit finns det alltid hopp <3 . Din BIM är beräknad idag eller imorgon om jag minns det rätt? : )