• Förstabarnet28

Försöker bli gravid ?

Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

Hur går det för er ?

• Svar på tråden Försöker bli gravid ?
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 14:34:11 följande:
    Vi har BIM samma dag!! :D Håller tummarna för oss :)
    Åå spännande! Hoppas det tar sig. Känns som att det är en eeeevighet kvar. Vi ska på spa strax efter BIM så jag är lite kluven. blir inte lika avslappnande när man måste tänka på att inte bli för varm i poolerna eller bastun. Men jag vill ju gärna ha en liten oktoberbebis Glad
  • SherreMol
    Värphönan skrev 2019-01-26 15:06:52 följande:

Åå spännande! Hoppas det tar sig. Känns som att det är en eeeevighet kvar. Vi ska på spa strax efter BIM så jag är lite kluven. blir inte lika avslappnande när man måste tänka på att inte bli för varm i poolerna eller bastun. Men jag vill ju gärna ha en liten oktoberbebis 

Du får gärna uppdatera!!! Ja så spännande! Trodde det endast gällde männen och deras sperma. Jag var på spa igår, lever livet som vanligt. En sådan liten sak borde inte avgöra något. Mer att det gynnar en för man blir mentalt och fysiskt avslappnad ^^ :)
  • Arvidoliver
    SherreMol skrev 2019-01-26 10:20:53 följande:

Grattis!!!! Va många som plussat i denna tråd, underbart!

Är jag sååå otålig, jag är endast på äl+4...måste vänta en hel vecka till innan man kan testa :(

Tack! Måste ta fler test då jag har bim på mån. Kan inte riktigt fatta ännu. Kan det tas sig så fort?!

Håller tummarna för dig!!
  • Arvidoliver
    Värphönan skrev 2019-01-26 12:24:04 följande:

Grattis!!! :)

Tack!! Overkligt... Måste ta fler test för att bekräfta!!
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 16:11:33 följande:
    Du får gärna uppdatera!!! Ja så spännande! Trodde det endast gällde männen och deras sperma. Jag var på spa igår, lever livet som vanligt. En sådan liten sak borde inte avgöra något. Mer att det gynnar en för man blir mentalt och fysiskt avslappnad ^^ :)

Vill inte skrämma dig men det kan påverka celldelningen negativt med temperaturer över 38,3 grader. Det måste inte innebära något men jag skulle inte våga riskera något. Det finns inte supermycket forskning om det och den som finns är inte enhällig men känner att det är lite som att äta kallskuret under graviditeten. Det är inte säkert att det leder till något men jag hade inte kunnat förlåta mig om det gjorde det. Jag undviker varma bad mellan äl och mens just pga det. 

Men visst är det skönt med spa! Ser fram emot det jättemycket! Vi har försökt ett halvår och hade jag satt livet helt på paus för att jag kanske skulle va gravid så hade livet blivit skittråkigt och skulle kännt mig sjukt misslyckad. 

• SherreMol
    Värphönan skrev 2019-01-26 16:43:15 följande:

Vill inte skrämma dig men det kan påverka celldelningen negativt med temperaturer över 38,3 grader. Det måste inte innebära något men jag skulle inte våga riskera något. Det finns inte supermycket forskning om det och den som finns är inte enhällig men känner att det är lite som att äta kallskuret under graviditeten. Det är inte säkert att det leder till något men jag hade inte kunnat förlåta mig om det gjorde det. Jag undviker varma bad mellan äl och mens just pga det. 

Men visst är det skönt med spa! Ser fram emot det jättemycket! Vi har försökt ett halvår och hade jag satt livet helt på paus för att jag kanske skulle va gravid så hade livet blivit skittråkigt och skulle kännt mig sjukt misslyckad. 

Mer än vad jag visste. Bra att det var ett mindre spå, var knappt i poolen som inte var mer än 28 grader. Bubbelpool fanns inteoch jag hatar bastun hahahaha

Sätt mest med morgonrock och myste i förrådet. Där lärde jag mig något nytt :) Ska du vänta till efter BIM att testa eller ska du testa innan? :D
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 19:54:21 följande:

Mer än vad jag visste. Bra att det var ett mindre spå, var knappt i poolen som inte var mer än 28 grader. Bubbelpool fanns inteoch jag hatar bastun hahahaha

Sätt mest med morgonrock och myste i förrådet. Där lärde jag mig något nytt :) Ska du vänta till efter BIM att testa eller ska du testa innan? :D

Både bastu och bubbelpool är okej, bara man håller koll så man inte blir för varm :)

Jag har massa stickor hemma så kommer nog testa redan på äl+9 så det blir nästa helg. Sen ska jag hålla mig till den 5-6:e med att testa... tror jag hehe. Känner massa symptom varje månad men vet att det lika gärna kan vara min ibs. Har halsbränna sen innan, min mage är aaalltid bubblig och jag mår illa nästan varje dag pga att jag ätit vid fel tidpunkt, för mycket eller nått min mage inte råkade tycka om just den dagen.

Själv då kommer du lyckad hålla dig till bim tror du? :)
  • SherreMol
    Värphönan skrev 2019-01-26 20:23:26 följande:

Både bastu och bubbelpool är okej, bara man håller koll så man inte blir för varm :)

Jag har massa stickor hemma så kommer nog testa redan på äl+9 så det blir nästa helg. Sen ska jag hålla mig till den 5-6:e med att testa... tror jag hehe. Känner massa symptom varje månad men vet att det lika gärna kan vara min ibs. Har halsbränna sen innan, min mage är aaalltid bubblig och jag mår illa nästan varje dag pga att jag ätit vid fel tidpunkt, för mycket eller nått min mage inte råkade tycka om just den dagen.

Själv då kommer du lyckad hålla dig till bim tror du? :)

Gillar att jag inte dubbelkollade min autocorrect "sätt mest i morgonrock och myste i Förrådet" hahaahahahaha

Har också en del tester hemma. Ska försöka hålla mig till att testa på äl+11. Svårt dock ^^

Det är så svårt att veta om symptomen är för att man är gravid eller om det är annat. Blir att man överanalysera.

Detta är mitt andra riktiga försök och förra försöket hade jag också symptom. Denna månaden är det faktiskt mina bröst som skiljer sig. Genom åren så har jag i vissa månader fått ömma och svullna bröst 4-5 dagar innan mensen. Denna månaden så började jag känna rejäl ömhet redan runt ÄL+3, men brösten är inte svullna alls. Mjuka men gör otroligt ont. Kan vara en symptom, kan vara att min kropp balla ur för att jag tagit rosenrot denna cykeln. Bara att avvakta och se ^^

Gah denna väntan!! :P Jag är inställd att det kommer ta mig minst 7-8 försök, känner hellre det än att tro det ska gå snabbt och bli besviken.
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 16:11:33 följande:
    Hur känns det? några symptom? Glad
  • SherreMol
    Värphönan skrev 2019-01-30 18:56:22 följande:

Hur känns det? några symptom? 

Mina bröst är väldigt ömma och lite spänd i magen. Men båda kan vara att mensen är påväg :/

Hur är det för din del??? Några symptom som känns annorlunda? :P

Jag har bestämt mig att jag ska testa lördag och söndag och på BIM måndag. Nu är det bara att vänta till dess :P

Har du bestämt när du ska börja testa? ^^
Svar på tråden Försöker bli gravid ?