• Förstabarnet28

Försöker bli gravid ?

Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

Hur går det för er ?

• Svar på tråden Försöker bli gravid ?
  • Muusan
    Värphönan skrev 2019-03-13 22:21:18 följande:

Hur gick det för er? Håller tummarna för att ni båda fått plus!

Jag har inte testat mig än. Men jag har gått en hel mens utan mens nu :) så ska testa idag eller i morgon :)
  • Muusan
    JordemorKattis skrev 2019-03-14 00:33:40 följande:

Hej! Hoppar in här som ny :)

Jag är 29 år och bor med min sambo. Vi har bestämt oss för att börja försöka skaffa barn från och med denna månad. Så får se hur de går. Haft diagnosen pcos sedan jag var 16 år. Har ingen behandling. Har en cykel på ca 31-39 dagar. Är just nu i fasen att försöka fånga en ägglossning. Jag borde få en ägglossning under de kommande sju dagarna.

Vad använder ni för äl test? Jag har köpt dem från gravidkollen.

Testar inte äl. Går efter app och flytningar :)
  • Luktärtan

Inget denna gång heller . Bara att ta nya tag igen då . Hoppas de går bättre för er alla <3

• TrueLove12

Hej här går de inget vidare försökt sedan nov 2017 då ja tog ur p staven går på fertilitetsutredning nu får se om de visar något.

Kör tempnings metoden och kör med äl tester varje månad funkar rätt bra

• Värphönan
    JordemorKattis skrev 2019-03-14 00:33:40 följande:

Hej! Hoppar in här som ny :)

Jag är 29 år och bor med min sambo. Vi har bestämt oss för att börja försöka skaffa barn från och med denna månad. Så får se hur de går. Haft diagnosen pcos sedan jag var 16 år. Har ingen behandling. Har en cykel på ca 31-39 dagar. Är just nu i fasen att försöka fånga en ägglossning. Jag borde få en ägglossning under de kommande sju dagarna.

Vad använder ni för äl test? Jag har köpt dem från gravidkollen.

Jag har använt clearblue advanced ägglossningstest. Gillar att man slipper gissa hur starka strecken är men de är också en del dyrare än stickor. Hade hoppats på att bara behöva köra i ett par månader men det blev visst lite längre än så..
  • JordemorKattis

Hörreni! Nu har jag haft i 5 dagar i streck som detta test. Gjorde en clearblue äl test det lila som visar negativt. Måste vara fel på stickorna?

• Luktärtan

Jaha då får man försöka igen då . Inget förra gången . Bim om 14 dagar :) långa dagar kommer det och bli igen .

• Värphönan
    JordemorKattis skrev 2019-03-23 18:52:25 följande:

Hörreni! Nu har jag haft i 5 dagar i streck som detta test. Gjorde en clearblue äl test det lila som visar negativt. Måste vara fel på stickorna?

Man måste tyvärr börja testa i tid med de lila, om du menar cb advaneced äl test?

Första testet du gör kalibrerar mätaren och kommer bli negativt oavsett om du har äl eller inte :(
  • Värphönan

Wiiie! Har haft mensvärk till och från senaste veckan och idag borde mensen kommit. Tog ett test och det visade två streck. Det andra väldigt svagt men ändock ett streck :) blir att testa med digitalt imorgon eller måndag.

Känns så overkligt! Precis när vi varit på samtal och lämnar prover för utredning så sker detta.

• Soligtochfint

Hej, det är ungefär likadant för mig. För en vecka sen gjorde jag ett svagt positivt test med RFSU testa tidigt

Bild här nedan

[img=/gallery/image/5349564/full_600/phpHArvAt64786.jpg

Gjorde sedan ett dagen efter som visade svagare. Har sedan gjort nya test med andra märke under veckan som gått, och alla har visat absolut negativt....men idag är min mens 6 dagar sen och testet imorse var också negativt! Blir tokig på det här...önskar så att jag är gravid så blir så deppig när jag inte vet! Ska på mitt första besök hos bm på måndag för ett hälsosamtal och blodprov, hoppas då jag får ett riktigt svar om jag är gravid eller inte :(

• elenoresara

Är på bim +3. Hoppas såklart på plus men känner ingenting! Lite öm i magen bara men inte alls så som de brukar kännas innan mens. Den brukar inte vara sen heller mer än 1 dag.

Vågar inte testa heller för hållt på testa några gånger och alltid blivit besviken varje månad. Försökt ett år. Så man tappar hoppet lite.

Hoppas alla lyckas få ett plus!! <3

• Värphönan
    Soligtochfint skrev 2019-03-28 11:01:12 följande:

Hej, det är ungefär likadant för mig. För en vecka sen gjorde jag ett svagt positivt test med RFSU testa tidigt

Bild här nedan

[img=/gallery/image/5349564/full_600/phpHArvAt64786.jpg

Gjorde sedan ett dagen efter som visade svagare. Har sedan gjort nya test med andra märke under veckan som gått, och alla har visat absolut negativt....men idag är min mens 6 dagar sen och testet imorse var också negativt! Blir tokig på det här...önskar så att jag är gravid så blir så deppig när jag inte vet! Ska på mitt första besök hos bm på måndag för ett hälsosamtal och blodprov, hoppas då jag får ett riktigt svar om jag är gravid eller inte :(

Kan inte se testet Rynkar på näsan

Du kanske är låg i hormonerna bara så att det tar tid innan det syns på tester. Hoppas att du får ett positivt besked av din bm!

• Soligtochfint

Nu började jag blöda :( hur ska jag tolka detta? Med ett positivt test och 5 negativa, och blödningen kom nu 7 dagar efter bim.

• Värphönan
    Soligtochfint skrev 2019-03-29 10:53:40 följande:

Nu började jag blöda :( hur ska jag tolka detta? Med ett positivt test och 5 negativa, och blödningen kom nu 7 dagar efter bim.

Det kan vara en genombrottsblödning. Att kroppen inte ställt in sig på graviditet än.

Eller så är det ett tidigt MF :(

Håller tummarna för genombrottsblödning!
  • Soligtochfint
    Värphönan skrev 2019-03-29 14:24:04 följande:

Det kan vara en genombrottsblödning. Att kroppen inte ställt in sig på graviditet än.

Eller så är det ett tidigt MF :(

Håller tummarna för genombrottsblödning!

Blöder väldigt lite mot vad jag brukar när jag har mens, har inte heller någon värk. Vad jag har läst så har man kraftig blödning och väldigt ont vid missfall, men kan tänka mig att det är väldigt olika.

Bm tyckte jag skulle lugna mig tills mötet med henne på måndag och att jag inte behöver oroa mig för mycket. Med tankarna äter upp mig :(
  • Värphönan
    Soligtochfint skrev 2019-03-29 14:34:22 följande:

Blöder väldigt lite mot vad jag brukar när jag har mens, har inte heller någon värk. Vad jag har läst så har man kraftig blödning och väldigt ont vid missfall, men kan tänka mig att det är väldigt olika.

Bm tyckte jag skulle lugna mig tills mötet med henne på måndag och att jag inte behöver oroa mig för mycket. Med tankarna äter upp mig :(

Då låter det kanske mer som en genombrottsblödning :) det är ofarligt. Kanske bara är en liten blödning som slutar imorgon. Håller tullar och tår för dig! Va det på måndag du skulle träffa bm?
  • Soligtochfint
    Värphönan skrev 2019-03-29 15:16:17 följande:

Då låter det kanske mer som en genombrottsblödning :) det är ofarligt. Kanske bara är en liten blödning som slutar imorgon. Håller tullar och tår för dig! Va det på måndag du skulle träffa bm?

Åh jag hoppas det , tack så mycket :) ja måndag den första :)
Svar på tråden Försöker bli gravid ?