• Förstabarnet28

Försöker bli gravid ?

Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

Hur går det för er ?

• Svar på tråden Försöker bli gravid ?
  • Förstabarnet28

Jo det är de, d ska ju lösa upp slem som man har i kroppen ( inte bara lungorna ) . Skriv bislovonmetoden på nätet så ser du att d många som testat o d funkar och att även vissa barnmorskor rekommenderat detta

• Kellie13
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-16 09:27:26 följande:

Jo det är de, d ska ju lösa upp slem som man har i kroppen ( inte bara lungorna ) . Skriv bislovonmetoden på nätet så ser du att d många som testat o d funkar och att även vissa barnmorskor rekommenderat detta

ok tyckte bara att det lät lite långsökt.
  • Förstabarnet28

Kellie13: Det får man absolut tycka :)

• Arvidoliver

Solin1 och förstabarnet 28: nu närmar sig BIM. Ni får hålla mig uppdaterad om status. ????

Jag har beräknad BIM 28/1. Håller alla tummar och tår!

• Förstabarnet28

Arvidoliver: Jaa :) känns som mensvärk jag haft denna helgen så jag har ingen förväntningar alls :( åker iväg 2 dagar så jag får tankarna på annat så d är skönt . Men vi håller varandra uppdaterade så får vi se :):):):):)

• Solin1
    Arvidoliver skrev 2019-01-20 22:49:29 följande:

Solin1 och förstabarnet 28: nu närmar sig BIM. Ni får hålla mig uppdaterad om status. ????

Jag har beräknad BIM 28/1. Håller alla tummar och tår!

Jag sitter här och väntar på om jag ska få mens eller inte, om det är som beräknat ska jag ha BIM idag, men är inte riktigt säker på hur lång min menscykel är eftersom jag precis börjat att räkna dagarna och skriva upp datum. Har haft värk av och till i magen som känns som mensvärk sedan i några dagar nu, ömma bröst och en lätt känsla av yrsel ibland, men jag tror att jag känner efter lite för mycket också. 
  • Förstabarnet28
    Solin1 skrev 2019-01-21 12:05:01 följande:

Jag sitter här och väntar på om jag ska få mens eller inte, om det är som beräknat ska jag ha BIM idag, men är inte riktigt säker på hur lång min menscykel är eftersom jag precis börjat att räkna dagarna och skriva upp datum. Har haft värk av och till i magen som känns som mensvärk sedan i några dagar nu, ömma bröst och en lätt känsla av yrsel ibland, men jag tror att jag känner efter lite för mycket också. 

Jag förstår precis vad du menar !! Jag känner av en massa men kan inte avgöra vad som är vad , går på toa o hoppas innerligt att d inte ska vara ngt på pappret :( blir galen! När ska du ta test då, har du funderat på de?
  • Solin1
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-21 13:20:53 följande:

Jag förstår precis vad du menar !! Jag känner av en massa men kan inte avgöra vad som är vad , går på toa o hoppas innerligt att d inte ska vara ngt på pappret :( blir galen! När ska du ta test då, har du funderat på de?

Jag tänker nog vänta till helgen iallafall du då?
  • Förstabarnet28
    Solin1 skrev 2019-01-21 16:29:26 följande:

Jag tänker nog vänta till helgen iallafall du då?

Ja jag med men jag känner redan för mkt för att tro att jag är gravid , tror starkt på att de är mensen på G tyvärr:(
  • SherreMol

Halloj allihop!!

Lägger till mig här med :D Första barnet för oss båda, jag är 36 år gammal och sambon är något år yngre. Detta blir andra försöket. Senaste månad med ett riktigt försök var november månad, december missade jag helt.  ÄL kom mycket tidigare än vanligt. Brukar ha cykel mellan 33-35 dagar de senaste 6 månaderna. Men givetvis så fick jag en 28 dagars cykel förra månaden. Så hann inte riktigt med innan man fick positivt äl test på CD15 haha.

Denna månaden har jag provat rosenrot + bisolvon + att ta temp. Innan så körde jag bara på ÄL test. Har kört ÄL test i ca 6 månader, men november började vi våra försök. Vi provar SMEP metoden denna månaden, BD varannan dag från sista mensdagen till man får positivts ÄL-test, sen kör vi 3 dagar i rad. Hoppar en dag och kör dagen efter. Men vi har ändrat lite och kör varannan även efter postitiv ÄL test.

Skillnaden denna månaden med rosenrot och bisolvon är att jag mitt ÄL streck på test blev otroligt starkt och att jag har haft ÄL flytningar i snart 6 dagar. Brukar knappt ha det 2 dagar annars. Fick positivt ÄL test igår eftermiddag. Jag tog rosenrot från mens-ÄL och bisolvon tar jag fortfarande. 

BIM är nog 4/2 eller 5/2. Kan tiden gå snabbare gahhhhhh

Svar på tråden Försöker bli gravid ?