Värphönan skrev 2019-02-28 15:04:08 följande:
Du kör också på CB advanced? Jag har lärt mig det första man tar i månaden alltid är tomt oavsett om man har äl eller inte då. Och börjar man försent så får man aldrig positivt på det digitala. Det är lite frustrerande att man måste börja innan man tror att man ska ha äl.
Jo lite skönt är det väl på ett sätt att faktiskt inte veta och släppa det. Men å andra sidan så har det inte blivit så mycket sexande denna månaden. Har vi tur så fick vi till det perfekt för när jag tror att jag hade äl. Samtidigt så känns det rätt mysigt att få till det för att man vill det och inte bara för att datumet är rätt. Blir mer avslappnat så.
Läste en artikel om att hantera östrogennivåer i kroppen att fel typ av östrogen kunde vara skadligt eller påverka fertiliteten negativt. När jag blivit frisk från senaste förkylningen ska jag försöka följa råden i den ett tag och se om det gör någon skillnad för välbefinnandet.
Vi ska inte flytta någonstans på ett tag heller nu. Vi stannar sålänge vi inte växer ur vårt boende men i den här takten så lär vi bli kvar här tills det är dags för vårdhem hehe.. Jag har försökt komma i kontakt med IVF Nordic i göteborg för att göra en utredning men de svarar varken på telefonsamtal eller på förfrågningar via hemsidan =/ Kvinnokliniken, tar de emot privat utredning?
Spännande med blovproven idag. hur lång tid tar det att få svar?
Värphönan skrev 2019-03-01 18:46:43 följande:
Fick tag på nordic ivf tillslut. Fick till mig att jag skulle kontakta Kvinnokliniken i Göteborg istället och att de gjorde alla utredningar även om man ville göra den privat så jag får kontakta dom sen. Brukar det vara lång väntetid där? Är supersnörvlig för tillfället så har inte helt orkat ta tag i det.
Där lärde jag mig nåt nytt. Alla andra månader har jag alltid tagit CB clearblue test direkt när jag ser att ÄL stickans streck blir mörkare och då har det gått. Så konstigt att det inte funka denna gången. Men vet på ett ungefär när jag hade ÄL, väntar nog BIM 6-7 mars :)
Håller med dig. Det är skönt att inte vara så fokuserad på det, men det är som du säger. Inte blivit massa sexande denna cykeln. Jag har varit så bortkopplad pågrund av flytt att jag glömde att jag inväntar mens nästa vecka. Vid detta laget alla andra månader så har det börjat klia i händerna för att börja få privata runt ÄL +11. Men denna månaden glömde jag det helt. Så skönt!
Va är det för artikel? Vilka riktlinjer är det man ska följa? Låter intressant!
Vårdhem haha jag håller tummarna att ni lyckas 2019!!!!
Åh va bra! Ne jag fick tid inom 2 veckor. Sen är jag kund där sedan flera år. Men tror inte det är så olika. Om de anger en tid du inte kan, så kan du alltid be om en tid längre fram! Kvinnokliniken tar emot och har privata utredningar. Vet du vad det bästa är, åk dit och prata med dem och boka dit. De är kassa på att svara i telefon eller mail haha