SherreMol skrev 2019-02-25 23:39:26 följande:
Känner igen det där! Haha samma här, tog tester men blev helt förvirrad när jag ansåg att stav ältesten var positiv, men digitala var en tom smiley. För att sen prova ett nytt set av digitala ÄL tester och prova gamla testerna med nya testerna med samma urin och de gamla blev som vanligt en tom cirkel medan de nya var en blinkade smiley....suck! Så jag gissar bara på att jag hade ÄL nån gång mellan CD16-18.
Samma dilemma ingen aning när jag ska förvänta min mens. Har myst ca var tredje dag, så svårt att veta om man prickat in.
Tycker du inte det är skönt på ett sätt att inte veta exakt när ÄL varit och när mensen kommer?
Känns som att jag inte lägger lika mycket vikt på vissa datum i kalendern denna månaden. Skönt på ett sätt, men stör även mitt kontrollbehov.
Bor du i västra Götalands län så rekommenderar jag kvinnokliniken i Göteborg. Där jag går och är väldigt nöjd :)
Oj, det var många flyttar du varit med om på kort tid :( Detta är 4:de flytten för mig på 2 år. Men detta blir sista flytten på flera år.
Ska bli intressant och se vad testet säger. Kommer gå å lämna blodprov nu på torsdag. Hon sa att jag skulle komma in ca en vecka efter ÄL. Men nu vet jag inte säkert att jag haft ÄL. Men chansar, för strecken på stav ältesterna är knappt synlig längre. Så ÄL måste redan har varit där mitt test från 5 dagar sen var den starkaste :/
Du kör också på CB advanced?
Jag har lärt mig det första man tar i månaden alltid är tomt oavsett om man har äl eller inte då. Och börjar man försent så får man aldrig positivt på det digitala. Det är lite frustrerande att man måste börja innan man tror att man ska ha äl.
Jo lite skönt är det väl på ett sätt att faktiskt inte veta och släppa det. Men å andra sidan så har det inte blivit så mycket sexande denna månaden. Har vi tur så fick vi till det perfekt för när jag tror att jag hade äl. Samtidigt så känns det rätt mysigt att få till det för att man vill det och inte bara för att datumet är rätt. Blir mer avslappnat så.
Läste en artikel om att hantera östrogennivåer i kroppen att fel typ av östrogen kunde vara skadligt eller påverka fertiliteten negativt. När jag blivit frisk från senaste förkylningen ska jag försöka följa råden i den ett tag och se om det gör någon skillnad för välbefinnandet.
Vi ska inte flytta någonstans på ett tag heller nu. Vi stannar sålänge vi inte växer ur vårt boende men i den här takten så lär vi bli kvar här tills det är dags för vårdhem hehe.. Jag har försökt komma i kontakt med IVF Nordic i göteborg för att göra en utredning men de svarar varken på telefonsamtal eller på förfrågningar via hemsidan =/ Kvinnokliniken, tar de emot privat utredning?
Spännande med blovproven idag. hur lång tid tar det att få svar?