Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

Försöker bli gravid ?

Hoppar in här :)

Vi har försökt sen augusti och nu är första månaden med bisolvon och RR. Har ägglossning vilken stund som helst nu och försökt sexa till det var och varannan stund nu senaste veckan. Fick 6 dagar med blinkande smileys innan jag äntligen fick en fast gubbe igår kväll.

Hoppas vi alla haft vår sista mens för det här året nu!

• Värphönan
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-24 07:53:42 följande:
    Godmorgon på er alla tog ett test imorse och d visade positivt , små skakar lite kan inte förstå att det är sant ännu vill inte ha för höga hopp heller hoppas allt går bra nu, önskar er alla lycka tjejer <3
    Ååå Grattis! Glad{#emotions_dlg.flower}
  • Värphönan
    Arvidoliver skrev 2019-01-26 02:36:51 följande:

Tog ett till test nu... strecket är ännu lite tydligare. Så nu vågar jag nog faktiskt tro! Jag har också fått positivt resultat!!! ???? Så glad så jag tror jag spricker!

Grattis!!! :)
  • Värphönan
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-23 22:18:00 följande:

Hjärtligt välkommen :)

Va kul o höra :D !!!! Hopppas håller tummar o tår !

När har du BIM ?

Oj, har missat att svara. Har bim 5:e eller 6/2. Känns som en evighet! Har massa stickor hemma så kommer nog testa redan på äl+9 bara för att.
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 14:34:11 följande:
    Vi har BIM samma dag!! :D Håller tummarna för oss :)
    Åå spännande! Hoppas det tar sig. Känns som att det är en eeeevighet kvar. Vi ska på spa strax efter BIM så jag är lite kluven. blir inte lika avslappnande när man måste tänka på att inte bli för varm i poolerna eller bastun. Men jag vill ju gärna ha en liten oktoberbebis Glad
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 16:11:33 följande:
    Du får gärna uppdatera!!! Ja så spännande! Trodde det endast gällde männen och deras sperma. Jag var på spa igår, lever livet som vanligt. En sådan liten sak borde inte avgöra något. Mer att det gynnar en för man blir mentalt och fysiskt avslappnad ^^ :)

Vill inte skrämma dig men det kan påverka celldelningen negativt med temperaturer över 38,3 grader. Det måste inte innebära något men jag skulle inte våga riskera något. Det finns inte supermycket forskning om det och den som finns är inte enhällig men känner att det är lite som att äta kallskuret under graviditeten. Det är inte säkert att det leder till något men jag hade inte kunnat förlåta mig om det gjorde det. Jag undviker varma bad mellan äl och mens just pga det. 

Men visst är det skönt med spa! Ser fram emot det jättemycket! Vi har försökt ett halvår och hade jag satt livet helt på paus för att jag kanske skulle va gravid så hade livet blivit skittråkigt och skulle kännt mig sjukt misslyckad. 

• Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 19:54:21 följande:

Mer än vad jag visste. Bra att det var ett mindre spå, var knappt i poolen som inte var mer än 28 grader. Bubbelpool fanns inteoch jag hatar bastun hahahaha

Sätt mest med morgonrock och myste i förrådet. Där lärde jag mig något nytt :) Ska du vänta till efter BIM att testa eller ska du testa innan? :D

Både bastu och bubbelpool är okej, bara man håller koll så man inte blir för varm :)

Jag har massa stickor hemma så kommer nog testa redan på äl+9 så det blir nästa helg. Sen ska jag hålla mig till den 5-6:e med att testa... tror jag hehe. Känner massa symptom varje månad men vet att det lika gärna kan vara min ibs. Har halsbränna sen innan, min mage är aaalltid bubblig och jag mår illa nästan varje dag pga att jag ätit vid fel tidpunkt, för mycket eller nått min mage inte råkade tycka om just den dagen.

Själv då kommer du lyckad hålla dig till bim tror du? :)
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-26 16:11:33 följande:
    Du får gärna uppdatera!!! Ja så spännande! Trodde det endast gällde männen och deras sperma. Jag var på spa igår, lever livet som vanligt. En sådan liten sak borde inte avgöra något. Mer att det gynnar en för man blir mentalt och fysiskt avslappnad ^^ :)
    Hur känns det? några symptom? Glad
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-30 21:38:18 följande:

Mina bröst är väldigt ömma och lite spänd i magen. Men båda kan vara att mensen är påväg :/

Hur är det för din del??? Några symptom som känns annorlunda? :P

Jag har bestämt mig att jag ska testa lördag och söndag och på BIM måndag. Nu är det bara att vänta till dess :P

Har du bestämt när du ska börja testa? ^^

Spännande! :)

Jag är supertrött och har ont överallt, men tror snarare att det beror på att jag skyfflat snö 8h om dagen sedan i måndags.

Är lite lätt svullen över livmodern som jag brukar va runt ägglossning och mensen men förutom det så märker jag inget. Tror inte det tog sig denna månaden heller men ska som du, börja testa till helgen och sen nytt test på onsdag om mensen inte kommit. Känns som en hel evighet! Hehe
  • Värphönan
    SherreMol skrev 2019-01-31 13:29:59 följande:

Denna väntan är ju värst! Önska man kunde bara koppla bort och koppla in tankarna igen på BIM dagen :P

Hört att det är många som inte får en enda symptom innan BIM. Försöker inte analysera ihjäl mig haha 

Känner samma som du, att det inte tog denna månaden. Är redan inne på att få mens för att köra igen nästa cykel. Intalar mig själv att det kan ta upp till 8 försök, men ändå fan ska jag sitta på andra försöket och tycka att det tar lååååång tid och jag borde bli gravid redan. Blir så trött på mig själv!

Denna otålighet är olidligt haha

Vi är inne på vårt 6:e försök och jag börjar tappa tålamodet. Men vet å andra sidan att det bara är 25% chans även om ägget befruktas så att det tar lite tid är okej (iaf försöker jag intala mig att det e det).

Tagit test än? :)

Jag tog ett i lördags och ett idag. Båda var negativa och jag har fått lite dpottings och börjar få mensvärk så gissar att det sätter igång imorgon eller på onsdag.
Svar på tråden Försöker bli gravid ?