• Evert2

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ja nu är det nästan klart att (S) (MP) (C) och (L) ska regera tillsammans med en avdankad Löfven i ytterligare fyra år. Mer invandring marknadshyror och en avreglerad arbetsmarknad är det ett rimligt pris för sossarna att tvingas att gå med på? Men visst dom lyckades ändå med att i bokstavligen spotta 1.2 miljoner väljare i ansiktet genom att helt frånta SD något inflytande men hur demokratiskt är det? Och att tre småpartier tillåts att diktera så mycket framöver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
  • FDFMGA
    FL styrs av töntar skrev 2019-03-07 23:50:49 följande:
    Ser att du fortsätter med ditt kopiösa ljugande. FL skulle kunna vara en bra plattform för politisk debatt. Men det går ju inte så länge du tillåts styra och ställa.

Det går lixom inte att få in i din skalle att du är fel. Du är på tok för trög.

Jag vet ju hur länge jag har skrivit här. Det vet inte du. Svårare än så behöver det inte vara. Enough. Jag har rätt och du är en åsna.
    Nja, det jag finner mest komiskt är att man kan återfinna din gråtmilda lättkränkthet hos så pass många SD-vurmare.

För att parafrasera Orwells "Alla vurmare är känsliga, men en del är känsligare än andra"Skrattande
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-07 22:35:28 följande:
    Noterar att du hänvisar till bl.a. Ted Pike i din länk. En kristen fundamentalist som flirtar med vit makt grupper, en förintelseförnekare som hävdar att Auschwitz aldrig existerat, att evolutionsläran är en judisk konspiration och mycket annat.

Om du vill bli tagen på allvar borde du ha lite bättre koll på vilken skit du länkar till.

Även om jag inte delar dina åsikter, så hade jag åtminstone lite högre förväntningar än så här på vad du länkar till.
    Bra jobbat! Det fanns FLERA HUNDRA NAMN och en lång, lång, lång lista på israelisk terrorism, etnisk rensning utförd av "prominenta" israeler jämte mycket depraverade uttalanden från Israels "stolta" ledare, men ingen kommentar på det förstås. Blunda riktigt hårt så kanske det bara försvinner!

Ted Pike är ingen person jag ställer mig bakom, men de drygt 650 israeliska övergreppen kommer från FN-protokoll och kan inte viftas bort med hänvisning till annat Pike uttalat sig om. Han har uttalat sig om nazisterna och hur de efter alla grymheter mot judarna under andra världskriget efter rättegång blev dömda, hängda och begravda "både fysiskt och under mänsklighetens förakt" medan det motsatta hände med Israels terrorister. Ben-Gurion, Begin, Shamir och Sharon valdes istället alla till Israels ledare Kräks

Jag varken delar dina åsikter eller har några andra förväntningar än att du ska fortsätta att glorifiera Israel och hetsa mot Palestina. Det är verkligen dags att båda sidor tar ett delat ansvar för situationen. När tänker du bidra genom att sluta förneka Israels del av ansvaret?'

Jag förväntar mig att ALLA svenska regeringar ska fortsätta att prata med båda sidor eftersom de fram tills nu inte klarat av att prata med varandra. Och så får vi hoppas att inte Israel har ihjäl fler svenska rödakorsarbetare och FN-medlare. Man kan ju inte bara skjuta alla som inte stödjer ett stor-Israel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-07 22:35:28 följande:
    Noterar att du hänvisar till bl.a. Ted Pike i din länk. En kristen fundamentalist som flirtar med vit makt grupper, en förintelseförnekare som hävdar att Auschwitz aldrig existerat, att evolutionsläran är en judisk konspiration och mycket annat.

Om du vill bli tagen på allvar borde du ha lite bättre koll på vilken skit du länkar till.

Även om jag inte delar dina åsikter, så hade jag åtminstone lite högre förväntningar än så här på vad du länkar till.
    Vad i hens inlägg är det som får dig att tro att hen inte visste exakt vad hen länkade till?
  • nihka
    nattuw skrev 2019-03-08 02:19:44 följande:
    Vad i hens inlägg är det som får dig att tro att hen inte visste exakt vad hen länkade till?
    En allmän ovilja eller oförmåga att se Israels del i Israel-Palestinakonfliken och att vilja prata om precis allt under solen förutom just det faktum att båda parter är skyldiga till övertramp och terrorism. 
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-03-08 00:12:49 följande:
    Bra jobbat! Det fanns FLERA HUNDRA NAMN och en lång, lång, lång lista på israelisk terrorism, etnisk rensning utförd av "prominenta" israeler jämte mycket depraverade uttalanden från Israels "stolta" ledare, men ingen kommentar på det förstås. Blunda riktigt hårt så kanske det bara försvinner!

Ted Pike är ingen person jag ställer mig bakom, men de drygt 650 israeliska övergreppen kommer från FN-protokoll och kan inte viftas bort med hänvisning till annat Pike uttalat sig om. Han har uttalat sig om nazisterna och hur de efter alla grymheter mot judarna under andra världskriget efter rättegång blev dömda, hängda och begravda "både fysiskt och under mänsklighetens förakt" medan det motsatta hände med Israels terrorister. Ben-Gurion, Begin, Shamir och Sharon valdes istället alla till Israels ledare Kräks

Jag varken delar dina åsikter eller har några andra förväntningar än att du ska fortsätta att glorifiera Israel och hetsa mot Palestina. Det är verkligen dags att båda sidor tar ett delat ansvar för situationen. När tänker du bidra genom att sluta förneka Israels del av ansvaret?'

Jag förväntar mig att ALLA svenska regeringar ska fortsätta att prata med båda sidor eftersom de fram tills nu inte klarat av att prata med varandra. Och så får vi hoppas att inte Israel har ihjäl fler svenska rödakorsarbetare och FN-medlare. Man kan ju inte bara skjuta alla som inte stödjer ett stor-Israel.
    Ted Pike är ingen pesron du ställer dig bakom, men ändå fortsätter du att citera honom?

Kräks

.

FDFMGA skrev 2019-03-07 23:12:01 följande:
    Jag har skrivit det tidigare. Det är oerhört mycket lättare att orientera sig på ett enkelt internetforum än att försöka förstå en komplex omvärld. Jag tror att du förstår vad jag menar så jag struntar i att utveckla den delen.

Vi har väl alla en tendens att idealisera det vi tror på och fullständigt svartmåla det vi ser som ett hot mot våra ideal.

Det finns inget självändamål med konfrontation, så jag låter det bero till nästa gång.

För övrigt så tycker jag att du är mycket mer läsvärd når du vidareutvecklar dina svar, som du gjorde lite längre upp här i tråden.
    Jag föredrar att skriva den sortens inlägg. Det skulle gå mycket lättare att fortsätta på den vägen om man slapp ständig namecalling och annat skitprat från vissa. 

Taggarna åker ut helt automatiskt och man sänker sig tyvärr till deras nivå. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    nattuw skrev 2019-03-08 02:19:44 följande:
    Jag hade en fåfäng förhoppning att personen ifråga stod på en lite högre moralsik nivå än att ta till sig propaganda från "white supremacy"-figurer. Men där hade jag fel. Man lär sig på vägen. Personen kommer fortsättningsvis att ignoreras till 100%
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-08 14:17:11 följande:
    Ted Pike är ingen pesron du ställer dig bakom, men ändå fortsätter du att citera honom?

Kräks.

Sedan är de delar jag citerar av Pike sammanställningar gjorda av FN gällande israelisk terrorism och övergrepp. Ointressant ämne för så klart som du fullständigt ignorerar. Passar förstås inte in i din gullegullegull-Israelbild.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-08 14:18:56 följande:
    Jag föredrar att skriva den sortens inlägg. Det skulle gå mycket lättare att fortsätta på den vägen om man slapp ständig namecalling och annat skitprat från vissa. 

Taggarna åker ut helt automatiskt och man sänker sig tyvärr till deras nivå. 
    Det är ingen som har pratat skit om dig eller kallat dig några namn. Din aggressiva ton och den låga nivån du hamnar på är du är du helt och hållet ansvarig för själv.

Den här underbara inställningen till palestinier som du pratar om finns säkert här och där i Israel, men tanken om etniskt "rena" områden är också högst levande och har en tradition som går hela vägen tillbaka till bildandet av staten Israel och före det och som involverar terrorism, etnisk rensning och uttalande om att israeliska araber ska fördrivas eller helt enkelt inte existerar. Här protesterar judiska israeler över att israeliska araber köper hus i "deras" bostadsområde:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l15AL7/ar-israel-pa-vag-mot-en-apartheid-stat

Regeringen vill gärna prata med båda sidor även när de inte vill prata med varandra.
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?