• Evert2

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ja nu är det nästan klart att (S) (MP) (C) och (L) ska regera tillsammans med en avdankad Löfven i ytterligare fyra år. Mer invandring marknadshyror och en avreglerad arbetsmarknad är det ett rimligt pris för sossarna att tvingas att gå med på? Men visst dom lyckades ändå med att i bokstavligen spotta 1.2 miljoner väljare i ansiktet genom att helt frånta SD något inflytande men hur demokratiskt är det? Och att tre småpartier tillåts att diktera så mycket framöver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
  • FDFMGA
    skadeskratt skrev 2019-03-12 23:24:49 följande:
    Tror du förväxlade EU-nämnden med utrikesnämnden.

För bara några månader sedan hade Bill, Sill och kill gått i taket över Lööfs oacceptabla agerande. De hade spammat forumet med länkar och överdriven kritik.

Nu när Löög ingår i red röda kommunistlaget låter det annorlunda. Plötsligt försvarar man att Lööf utser en galen me-too-man till vice ordförande i EU-nämnden.

Här är en länk: www.centerpartiet.se/press/pressmeddelande/nyhetsarkiv-2019/2019-03-05-centerpartiet-presenterar-nya-politiska-talespersoner

Finns även ett rätt kul klipp där den "gode" Erlandsson pläderar mot djursex i riksdagen.
    2014 utsågs Erlandsson till vice ordförande för EU-nämnden.

Men det där med tid är inte så lätt att förstå alla gånger. 

Ett tips till dig och andra som likt Billy Pilgrim i Slakthus 5 är spastiska i tiden är att försöka räkna. 2014. 2015, 2016, 2017, 2018 och 2019.

Lycka tillSolig
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-12 14:05:40 följande:
    Ja, man får nöja sig med de alternativ som finns.

Själv skulle jag gärna rösta på ett miljöparti som hade ett tydligt fokus på åtgärder som gynnade miljön/klimatet och osentimentalt gjorde sig kvitt gamla symbolfrågor.

Tja, om det hade funnits ett sådant, förstås.
    "The lesser of 2 evils"
    Ibland får man lov att nöja sig med det.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Rataxes
    skadeskratt skrev 2019-03-12 23:24:49 följande:

Tror du förväxlade EU-nämnden med utrikesnämnden.

För bara några månader sedan hade Bill, Sill och kill gått i taket över Lööfs oacceptabla agerande. De hade spammat forumet med länkar och överdriven kritik.

Nu när Löög ingår i red röda kommunistlaget låter det annorlunda. Plötsligt försvarar man att Lööf utser en galen me-too-man till vice ordförande i EU-nämnden.

Här är en länk: www.centerpartiet.se/press/pressmeddelande/nyhetsarkiv-2019/2019-03-05-centerpartiet-presenterar-nya-politiska-talespersoner

Finns även ett rätt kul klipp där den "gode" Erlandsson pläderar mot djursex i riksdagen.

Stämmer. Den 5/3 presenterade Lööf stolt centerns nya talespersoner, däribland vice ordförande i EU nämnden.

Forumets skithuvuden hänger upp sig på semantik. Att råka skriva utrikesnämnden istället för EU nämnden är i deras värld som att fritera kattungar levande samtidigt som man runkar till barnporr.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-13 08:46:11 följande:
    "The lesser of 2 evils"
    Ibland får man lov att nöja sig med det.
    För ett tiotal år sen jobbade jag på ett mycket lönsamt företag där vi tillverkade en ganska enkel produkt som vi sedan sålde med mycket rejäla påslag. Så fick vi en ny vd som var mycket förtjust i CMB (Corporate Management Bullshit), tillsammans med det hov av jasägare han omgett sig med så lanserade han en idé som ur mitt perspektiv innebar att man förpackade den enkla produkten i bjäfs och försökte sälja den betydligt dyrare.

Tydligen tyckte kunderna också det, så bjäfset blev ingen succé. Men vd och hans hov gav sig inte. De ville känna att de var i framkant inom den teknologiska utvecklingen, så avdelningen som tillverkade den enkla lönsamma produkten fick sälja produkten till ett lägre pris än det kostade att tillverka den till bjäfsavdelningen, som då kunde sälja bjäfset med dess innehåll till ett ganska rimligt pris.

Ett år senare fick jag frågan av en bekymrad vd och hans hov om jag kunde förklara varför lönsamheten sjunkit för den avdelning som producerade den enkla produkten (och alltså subventionerade bjäfsavdelningen).

Så blev det vd-byte och nästa vd:s idé var att kunderna inte skulle kunna köpa den enkla produkten utan vidhängande bjäfs. Ett år senare bytte jag arbetsgivare i samband med att mitt gamla företag konkursade.

Vad jag vill säga är att Sveriges största problem är ett som inget parti försöker lösa, utan där de politiska partierna i stället är en del av problemet.

Överorganisation, omorganisation. okunniga ledningars ängsliga försök att låta konsulter konstruera modeller över mänsklig verksamhet i syfte att ge ledningen känslan av att de har kontroll över verksamheter de egentligen inte begriper.

Det är Sveriges största problem. I veckan kunde man läsa om att många operationer på Nya karolinska ställs in på grund av att operationslagen saknar operationsverktyg eller att de fått blodiga verktyg från Sterilcentralen.

Nya karoliska jobbar numer delvis efter en modell som konstruerats av Bostan Consulting Group, som kostat sjukhuset 100-tals miljoner i konsultarvode och som bland annat inneburit att Sterilcentalen inte fungerar.

Och jag jobbar numer för ett företag som sysslar med att befria företag från uppdrag som inte stämmer överens med deras kontrollmodeller.

Det går ganska bra
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-03-13 10:32:40 följande:
    Stämmer. Den 5/3 presenterade Lööf stolt centerns nya talespersoner, däribland vice ordförande i EU nämnden.

Forumets skithuvuden hänger upp sig på semantik. Att råka skriva utrikesnämnden istället för EU nämnden är i deras värld som att fritera kattungar levande samtidigt som man runkar till barnporr.
    Nja, Erlandsson har varit vice ordförande för EU-nämnden sedan 2014.

Men jag tror nog att FL:s skithuvuden sedan länge är vana vid koleriska utbrott från några synnerligen känsliga högerdebattörerSkrattande
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2019-03-13 11:19:33 följande:

För ett tiotal år sen jobbade jag på ett mycket lönsamt företag där vi tillverkade en ganska enkel produkt som vi sedan sålde med mycket rejäla påslag. Så fick vi en ny vd som var mycket förtjust i CMB (Corporate Management Bullshit), tillsammans med det hov av jasägare han omgett sig med så lanserade han en idé som ur mitt perspektiv innebar att man förpackade den enkla produkten i bjäfs och försökte sälja den betydligt dyrare.

Tydligen tyckte kunderna också det, så bjäfset blev ingen succé. Men vd och hans hov gav sig inte. De ville känna att de var i framkant inom den teknologiska utvecklingen, så avdelningen som tillverkade den enkla lönsamma produkten fick sälja produkten till ett lägre pris än det kostade att tillverka den till bjäfsavdelningen, som då kunde sälja bjäfset med dess innehåll till ett ganska rimligt pris.

Ett år senare fick jag frågan av en bekymrad vd och hans hov om jag kunde förklara varför lönsamheten sjunkit för den avdelning som producerade den enkla produkten (och alltså subventionerade bjäfsavdelningen).

Så blev det vd-byte och nästa vd:s idé var att kunderna inte skulle kunna köpa den enkla produkten utan vidhängande bjäfs. Ett år senare bytte jag arbetsgivare i samband med att mitt gamla företag konkursade.

Vad jag vill säga är att Sveriges största problem är ett som inget parti försöker lösa, utan där de politiska partierna i stället är en del av problemet.

Överorganisation, omorganisation. okunniga ledningars ängsliga försök att låta konsulter konstruera modeller över mänsklig verksamhet i syfte att ge ledningen känslan av att de har kontroll över verksamheter de egentligen inte begriper.

Det är Sveriges största problem. I veckan kunde man läsa om att många operationer på Nya karolinska ställs in på grund av att operationslagen saknar operationsverktyg eller att de fått blodiga verktyg från Sterilcentralen.

Nya karoliska jobbar numer delvis efter en modell som konstruerats av Bostan Consulting Group, som kostat sjukhuset 100-tals miljoner i konsultarvode och som bland annat inneburit att Sterilcentalen inte fungerar.

Och jag jobbar numer för ett företag som sysslar med att befria företag från uppdrag som inte stämmer överens med deras kontrollmodeller.

Det går ganska bra

Läste att i moderatledda Stockholms Läns Landsting på Karolinska sjukhuset så har man anställt lika många chefer som det finns vårdplatser/patienter. Det är helt sjukt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2019-03-13 16:54:23 följande:
    Läste att i moderatledda Stockholms Läns Landsting på Karolinska sjukhuset så har man anställt lika många chefer som det finns vårdplatser/patienter. Det är helt sjukt.
    Vad hindrar dem, inte precis så att de går i konkurs, skattemedlen sinar aldrig :D
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2019-03-13 17:00:11 följande:

Vad hindrar dem, inte precis så att de går i konkurs, skattemedlen sinar aldrig :D

Tycker du inte att det är åt fanders att moderaterna som har haft ansvaret för vården i Stockholm under så många år håller på på det här viset? Dessutom har vårdköerna ökat.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-03-13 16:54:23 följande:
    Det är sorgligt och världens dyraste sjukhus nu måste spara en miljard kronor och enligt DN säga upp 400 anställda.

En inte alltför vågad gissning är att det är verksamheten som kommer att drabbas av nedskärningar medan man kanske "tvingas" rekrytera fler chefer för att administera nedskärningarna och skapa ett nytt kontrollsystem för att se till att de blodiga operationsinstrumenten blir steriliserade innan de skickas ut för nya operationer.

Man kanske behöver anlita en konsultSkrattande
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?