• Evert2

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ja nu är det nästan klart att (S) (MP) (C) och (L) ska regera tillsammans med en avdankad Löfven i ytterligare fyra år. Mer invandring marknadshyror och en avreglerad arbetsmarknad är det ett rimligt pris för sossarna att tvingas att gå med på? Men visst dom lyckades ändå med att i bokstavligen spotta 1.2 miljoner väljare i ansiktet genom att helt frånta SD något inflytande men hur demokratiskt är det? Och att tre småpartier tillåts att diktera så mycket framöver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-07 08:46:19 följande:
    javisst.

Men jag betvivlar att Tro och Solidaritet har underkastat sig islam. Att kalla organisationen Tro och underkastelse speglar bara avsändarens inställning till människor som är muslimer.
    Om du läser ovanstående svar så behöver du inte killgissa mer.

Min syn på "Tro och Underkastelse" handlar enbart om organisationen och dess medlemmars undfallenhet mot vissa islamistiska grupperingar. Inte muslimer i allmänhet. Du kan sluta upp med att "spegla avsändarens inställning" när du återfått förmågan att ta till dig vad jag skriver.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    K Kalle skrev 2019-03-07 07:45:47 följande:
    Förlåt att jag lägger mig i men det är ju inte så att SD älskar Israel och alla andra hatar landet. Det finns gott om människor som gillar Israel men som absolut inte röstar på SD. Jag är en av dem. Jag tycker att det är djupt problematiskt givetvis att man annekterar en bit land åt judarna som man gjorde efter kriget i ett anfall av dåligt samvete, men samtidigt är Israel det enda landet i Mellanöstern som är demokratiskt och med samma rättigheter för kvinnor och män.
    Partitionsplanen förbereddes redan 1917 under Balfourdeklarationen, På San Remokonferensen 1920 fastslogs att Palestinamandatet skulle bli judarnas hemland. Det ligger mer bakom än ett dåligt samvete efter kriget 1945.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-07 08:44:05 följande:
    Det är klart att jag aldrig riktigt känslomässigt kan greppa hur det är att växa upp som judinna i Malmö eller som palestinier i Israels skugga.

Men intellektuellt kan jag förstås förstå hur detta kan leda till att man förlorar förmågan att se tillvarons nyanser, åtminstone avseende allt som rör dem man hatar.

Jag tror inte att jag vare sig ser mer eller mindre än de flesta som har fått växa upp utan att behöva internalisera hatet i en förkrympt världsbild.
    Som sagt, du kan sluta gissa dig till "förlorade förmågor" och hat.
  • RebeckaZ70
    Anton Chigurh skrev 2019-03-07 09:55:51 följande:
    nihka skrev 2019-03-06 22:33:42 följande:

Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.

Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur"  eller så är man ansvarig på något sätt.

Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.

Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.

Mmm, dagen efter..... den israeliska självständighetsförklaringen inleddes en serie angreppskrig mot staten Israel, från diverse arabiska grannländer..... Sabla otur där.

Sexdagarskriget....Där var det en koalition mellan Jordanien, Syrien och Egypten samt trupper från ytterligare 11(ELVA) muslimska länder som anföll Israel. Sabla otur där.

Jom Kippurkriget. En koalition bestående av: Egypten, Syrien, Marocko, Saudiarabien, Tunisien, Libyen Kuwait, Algeriet, Libanon, Sudan.... Ja, samt expeditiossryrkor från Irak, Pakistan, Nordkorea samt....Kuba.

En koalition, eller i vart fall tät samarbete, av länderna ovan anföll Israel 1973. Sabla otur där.

Libanonkriget. Hizbollah beskjuter norra Israel med Katusjamissiler och artilleri. Israel svarar med luftangrepp. Hizbollah skickar ytterligare Katusjamissiler in i Israel... und so weiter. Otur. För Israel. Antar jag.

Israel är onekligen förföljda av otur. Eller nåt.....!!!
    Jag skulle tro att det hade förväntats att Israelerna skulle gjort som Sverige (dvs ställt sig på alla fyra med neddragna brallor) gjorde t.ex. i April 1940 och Juni 1941...
  • nihka
    K Kalle skrev 2019-03-07 07:51:40 följande:
    Ja, det är så klart den mobbades fel att hen alltid blir angripen och måste försvara sig. Jag hoppas att du inte arbetar på en skola eller liknande.
    Vem är mobbad?

Det finns två stridande parter i Israel - Palestinakonflikten och båda har utfört terroristhandlingar, båda är skyldiga till att de har legat i fejd sedan staten Israel bildades.

Den som ensidigt förhärligar den ena eller andra sidan kommer att få höra det.

Jag hoppas ingenting om ditt eventuella jobb. Naturligtvis, för jag kan hålla isär person och sakfråga.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • man och supernöjd
    nihka skrev 2019-03-07 16:43:16 följande:
    Vem är mobbad?

Det finns två stridande parter i Israel - Palestinakonflikten och båda har utfört terroristhandlingar, båda är skyldiga till att de har legat i fejd sedan staten Israel bildades.

Den som ensidigt förhärligar den ena eller andra sidan kommer att få höra det.

Jag hoppas ingenting om ditt eventuella jobb. Naturligtvis, för jag kan hålla isär person och sakfråga.
    Och vad i helvete har terroristerna i gaza med Annie Lööfs svek att göra. Det är symptomatiskt att vänstern vill få denna konflikt att växa till att omfatta hela världen.

Låt dem skjuta varann om de vill, men ta inte hit konflikten. Fatta.

Kan man verkligen ha så tråkigt liv att man känner sig tvingad att lägga sig i en gammal konflikt som parterna inte lyckats lösa trots Biljoner av investeringar.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-07 15:43:49 följande:
    Om du läser ovanstående svar så behöver du inte killgissa mer.

Min syn på "Tro och Underkastelse" handlar enbart om organisationen och dess medlemmars undfallenhet mot vissa islamistiska grupperingar. Inte muslimer i allmänhet. Du kan sluta upp med att "spegla avsändarens inställning" när du återfått förmågan att ta till dig vad jag skriver.
    Jag har skrivit det tidigare. Det är oerhört mycket lättare att orientera sig på ett enkelt internetforum än att försöka förstå en komplex omvärld. Jag tror att du förstår vad jag menar så jag struntar i att utveckla den delen.

Vi har väl alla en tendens att idealisera det vi tror på och fullständigt svartmåla det vi ser som ett hot mot våra ideal.

Det finns inget självändamål med konfrontation, så jag låter det bero till nästa gång.

För övrigt så tycker jag att du är mycket mer läsvärd når du vidareutvecklar dina svar, som du gjorde lite längre upp här i tråden.
  • FDFMGA
    FL styrs av töntar skrev 2019-03-07 23:24:51 följande:
    Det är onekligen stor humor när forumets begåvningsreserv (2 nick) försöker spela intellektuella.
    Ja, jag såg att de är igång igen.

Den ena har inte lärt sig skilja mellan ironi och saklig text och den andra inte mellan män och kvinnor.

Näja, det finns ju folk till alltSkrattande
  • FDFMGA
    FL styrs av töntar skrev 2019-03-07 23:26:38 följande:
    F.ö så tycker jag du är mer läsvärd när du skriver om naveludd, och det var inte menat som en komplimang.
    Mest löje kan jag känna inför de som har behov att söka stöd och tröst hos en stackars krake som spammat FL med ett par nya nick varje dag i minst 10 år.

Kraken däremot - hen är det väl bara synd om.
  • FL styrs av töntar
    FDFMGA skrev 2019-03-07 23:38:45 följande:
    Mest löje kan jag känna inför de som har behov att söka stöd och tröst hos en stackars krake som spammat FL med ett par nya nick varje dag i minst 10 år.

Kraken däremot - hen är det väl bara synd om.
    Ser att du fortsätter med ditt kopiösa ljugande. FL skulle kunna vara en bra plattform för politisk debatt. Men det går ju inte så länge du tillåts styra och ställa.

Det går lixom inte att få in i din skalle att du är fel. Du är på tok för trög.

Jag vet ju hur länge jag har skrivit här. Det vet inte du. Svårare än så behöver det inte vara. Enough. Jag har rätt och du är en åsna.
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?