Anton Chigurh skrev 2019-03-07 09:55:51 följande:
nihka skrev 2019-03-06 22:33:42 följande:
Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.
Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur" eller så är man ansvarig på något sätt.
Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.
Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.
Mmm, dagen efter..... den israeliska självständighetsförklaringen inleddes en serie angreppskrig mot staten Israel, från diverse arabiska grannländer..... Sabla otur där.
Sexdagarskriget....Där var det en koalition mellan Jordanien, Syrien och Egypten samt trupper från ytterligare 11(ELVA) muslimska länder som anföll Israel. Sabla otur där.
Jom Kippurkriget. En koalition bestående av: Egypten, Syrien, Marocko, Saudiarabien, Tunisien, Libyen Kuwait, Algeriet, Libanon, Sudan.... Ja, samt expeditiossryrkor från Irak, Pakistan, Nordkorea samt....Kuba.
En koalition, eller i vart fall tät samarbete, av länderna ovan anföll Israel 1973. Sabla otur där.
Libanonkriget. Hizbollah beskjuter norra Israel med Katusjamissiler och artilleri. Israel svarar med luftangrepp. Hizbollah skickar ytterligare Katusjamissiler in i Israel... und so weiter. Otur. För Israel. Antar jag.
Israel är onekligen förföljda av otur. Eller nåt.....!!!
Jag skulle tro att det hade förväntats att Israelerna skulle gjort som Sverige (dvs ställt sig på alla fyra med neddragna brallor) gjorde t.ex. i April 1940 och Juni 1941...