• Evert2

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ja nu är det nästan klart att (S) (MP) (C) och (L) ska regera tillsammans med en avdankad Löfven i ytterligare fyra år. Mer invandring marknadshyror och en avreglerad arbetsmarknad är det ett rimligt pris för sossarna att tvingas att gå med på? Men visst dom lyckades ändå med att i bokstavligen spotta 1.2 miljoner väljare i ansiktet genom att helt frånta SD något inflytande men hur demokratiskt är det? Och att tre småpartier tillåts att diktera så mycket framöver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:02:28 följande:
    Vilket snömos. 

Skulle kunnat skriva ett långt inlägg om Vänstern som ett parti som gillats av många socialdemokrater fyllt av lika mycket trams men det skulle bli lika meningslöst som #171
    Kanske ska peta dit inlägget med Vänstern också

Där har du också en påtaglig likhet mellan KD-och SD-vurmare i förklaringen om vad man skulle kunna göra men inte görSkrattande

Anden är villig men köttet är svagt, typ.
  • LillaTjockaBertil

Nu har jag inte läst hela tråden men det känns som att TS har fått 2 saker om bakfoten.

1. Missförstånd om att Lööf svek alliansen.

Alliansen är inte 1 parti utan 4 olika partier. Annie Lööfs skyldigheter är gentemot Centerpartiets väljare och med det valresultatet som blev gick det inte att få till en Alliansregering. Om man röstade på Centern men egentligen ville ha UK som statsminister röstade man helt enkelt på fel parti.

2. Missförstånd om att politikerna spottar SD-väljare i ansiktet.

I valrörelsen var det 5 partier som var öppna med att de inte kunde tänka sig att släppa fram en regering som SD hade inflytande över. Dessa 5 partier fick tillsammans över 50% av rösterna. Med det valresultatet är det ganska logiskt att vi till slut fick den regering vi fick. Det handlar inte om att spotta några väljare i ansiktet utan det handlar om att 50 rent matematiskt är större än 17.

• RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-05 19:02:28 följande:
    Färgen på dit navelludd är mig likgiltig liksom vad du använt som mottagning när du upptäckt ett pari som kallas Vänstern.

Nej, det är Jimmie Åkesson som har sagt att KD blir det första parti som tar kontakt med SD på riksplanet

Jag tror han har rätt, det är inte mycket som skiljer dagens KD-anhängare från dagens SD-anhängare.
    Du tror? 

Det finns det många religiösa som gör. Även hos ditt förbund "Tro och underkastelse".
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 16:12:29 följande:
    Jag tycker du är något lite för hård mot dig själv.
    Vad yrar du om? Jag är inte politiker varken här eller i gullegullegullIsrael.

Samtliga svenska riksdagspartiledare har koll på de andra partierna. Åkesson included. Man kan sympatisera med vilket parti man vill, men att påstå att de inte har koll på varandra är bara löjligt.

Något mer du ville klaga på bara för sakens skull?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-05 18:08:23 följande:
    KillBill skrev 2019-03-05 12:27:44 följande:
    Det är Jimmie Åkesson som har noll koll.

KD har väl i stort sett bytt ut hela sin väljarbas.

Jag är ganska säker på att det inte är familjeåterföreningar och biståndsbudgetar som lockat dessa till KD - eller att det är detta som innebär att SD anser sig stå närmast KD och att KD är det parti som först kommer att inleda ett samarbete med SD på riksplanet.

Jimmie Åkessom har förmodligen järnkoll på KD och är medveten om att det är samma sorts åsikter bägge partierna rotar omkring bland.
    Sant, men politiken har de inte bytt ut.
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-05 19:02:28 följande:
    Färgen på dit navelludd är mig likgiltig liksom vad du använt som mottagning när du upptäckt ett pari som kallas Vänstern.

Nej, det är Jimmie Åkesson som har sagt att KD blir det första parti som tar kontakt med SD på riksplanet

Jag tror han har rätt, det är inte mycket som skiljer dagens KD-anhängare från dagens SD-anhängare.
    Det dessa partier har gemensamt är värdekonservatismen där förbud mot abort och önskan om att kvinnor blir hemmafruar ingår. Allt annat är lika, men så är de också två olika partier.
  • K Kalle
    K Kalle skrev 2019-03-06 08:45:29 följande:
    Det dessa partier har gemensamt är värdekonservatismen där förbud mot abort och önskan om att kvinnor blir hemmafruar ingår. Allt annat är lika, men så är de också två olika partier.
    Allt annat är OLIKA menar jag!
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 19:53:48 följande:
    Du tror? 

Det finns det många religiösa som gör. Även hos ditt förbund "Tro och underkastelse".
    Tja, jag tror inte att det hjälper särskilt mycket att lätta på trycket genom att skapa öknamn på personer, organisationer eller länder.

Men jag tycker iofs att det pejorativa  "Tro och underkastelse" säger betydligt mer om avsändarens underliggande behov än "Israhell".

Det förra indikerar att man underkastar sig islam medan det senare inte säger annat än att man tycker Israel är ett skitland.

Det är väl för övrigt därför Israel är så populärt bland många sverigedemokrater av den nya skolan, alltså de som inte har judar som särskilt hatobjekt utan araber - Israel som en bastion mot vad man menar är den muslimska expansionen och islams planer på världsherravälde.
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-06 12:11:03 följande:
    Tja, jag tror inte att det hjälper särskilt mycket att lätta på trycket genom att skapa öknamn på personer, organisationer eller länder.

Men jag tycker iofs att det pejorativa  "Tro och underkastelse" säger betydligt mer om avsändarens underliggande behov än "Israhell".

Det förra indikerar att man underkastar sig islam medan det senare inte säger annat än att man tycker Israel är ett skitland.

Det är väl för övrigt därför Israel är så populärt bland många sverigedemokrater av den nya skolan, alltså de som inte har judar som särskilt hatobjekt utan araber - Israel som en bastion mot vad man menar är den muslimska expansionen och islams planer på världsherravälde.
    Är det inte så att själva ordet "islam" betyder underkastelse?
  • K Kalle

"Islam är ett arabiskt ord (???????), al-'isl?m. Ordet islam i sin grundform betyder underkastelse och lydnad. Betydelsen lydnad används också i muslimsk terminologi."

Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?