• Evert2

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ja nu är det nästan klart att (S) (MP) (C) och (L) ska regera tillsammans med en avdankad Löfven i ytterligare fyra år. Mer invandring marknadshyror och en avreglerad arbetsmarknad är det ett rimligt pris för sossarna att tvingas att gå med på? Men visst dom lyckades ändå med att i bokstavligen spotta 1.2 miljoner väljare i ansiktet genom att helt frånta SD något inflytande men hur demokratiskt är det? Och att tre småpartier tillåts att diktera så mycket framöver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
  • K Kalle

"Israhell" betyder något helt annat när en starkt troende muslim (som dessutom skrivit hatiska saker i andra trådar) uttrycker det än när en turist som fått magsjuka på turistresan till Israel uttrycker det.

• Anton Chigurh
    nihka skrev 2019-03-05 22:52:43 följande:

Vad yrar du om? Jag är inte politiker varken här eller i gullegullegullIsrael.

Samtliga svenska riksdagspartiledare har koll på de andra partierna. Åkesson included. Man kan sympatisera med vilket parti man vill, men att påstå att de inte har koll på varandra är bara löjligt.

Något mer du ville klaga på bara för sakens skull?

Klaga på bara för sakens skull....!

Skulle möjligen vara folks makalöst löjliga och simpla name calling?

Det är bara så...... mellanstadiet.

Eller vad säger du, nikha ???

Apropå gullegullegullIsrael.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    K Kalle skrev 2019-03-06 13:10:01 följande:
    Är det inte så att själva ordet "islam" betyder underkastelse?
    Det är möjligt.

Nu gissar jag att tro och Solidaritet inte underkastar sig islam annat än för de som ser islam som det stora hotet.

Själv är jag bara en helt vanlig ateist som försöker att inte vara alltför negativ mot troende av olika slag, men det kan vara lite besvärligt när man råkar på de värsta fanatikerna.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-06 12:11:03 följande:
    Tja, jag tror inte att det hjälper särskilt mycket att lätta på trycket genom att skapa öknamn på personer, organisationer eller länder.

Men jag tycker iofs att det pejorativa  "Tro och underkastelse" säger betydligt mer om avsändarens underliggande behov än "Israhell".

Det förra indikerar att man underkastar sig islam medan det senare inte säger annat än att man tycker Israel är ett skitland.

Det är väl för övrigt därför Israel är så populärt bland många sverigedemokrater av den nya skolan, alltså de som inte har judar som särskilt hatobjekt utan araber - Israel som en bastion mot vad man menar är den muslimska expansionen och islams planer på världsherravälde.
    Nä det förstås, "vurmare" "navelludd" "paraboler" m.m. är såklart undantagna. Särskilt om man vurmar för socialdemokraterna.

Det sista stycket förklarar väl på samma sätt varför sd-hatarna är så inbitna Israelhatare. Om något är populärt bland SD-are måste det såklart hatas. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-06 17:49:02 följande:
    Nä det förstås, "vurmare" "navelludd" "paraboler" m.m. är såklart undantagna. Särskilt om man vurmar för socialdemokraterna.

Det sista stycket förklarar väl på samma sätt varför sd-hatarna är så inbitna Israelhatare. Om något är populärt bland SD-are måste det såklart hatas. 
    Jag hatar inte Israel, älskar det heller inte.

Som jag skrev till ditt förra nick så är jag rätt ambivalent i min inställning och min uppfattning om landet har inte påverkats negativt av dina framträdanden på FL.

Du är ju bara en enskild person - och behöver du tro på att till exempel jag hatar Israel för att få din världsbild att hänga ihop så är nog det behovet grundmurat.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-06 19:13:07 följande:
    Jag hatar inte Israel, älskar det heller inte.

Som jag skrev till ditt förra nick så är jag rätt ambivalent i min inställning och min uppfattning om landet har inte påverkats negativt av dina framträdanden på FL.

Du är ju bara en enskild person - och behöver du tro på att till exempel jag hatar Israel för att få din världsbild att hänga ihop så är nog det behovet grundmurat.
    Allt handlar trots allt inte om dig, det finns andra SD-hatare som är väldigt tydliga i sitt Israelhat.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-06 19:18:38 följande:
    Allt handlar trots allt inte om dig, det finns andra SD-hatare som är väldigt tydliga i sitt Israelhat.
    Det har jag inte märkt, de två som använde öknamnet "Israhell" kanske inte gillar landet, men jag har ingen koll på deras inställning till SD.

Däremot noterar jag att du skriver "SD-hatare". Det skulle du knappast ha gjort för något år sen. Jag ser det som att du är en poitisk resenär och att den resan kommer att bli längre än din flytt till Israel blev.
  • Tintin i Amerika

Håll er till TS fråga tack

Det var moderaterna som svek alliansen genom att försöka bilda en M+Kd regering som röstades ned!!!

• RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-06 19:28:04 följande:
    Det har jag inte märkt, de två som använde öknamnet "Israhell" kanske inte gillar landet, men jag har ingen koll på deras inställning till SD.

Däremot noterar jag att du skriver "SD-hatare". Det skulle du knappast ha gjort för något år sen. Jag ser det som att du är en poitisk resenär och att den resan kommer att bli längre än din flytt till Israel blev.
    Du "ser" en hel del verkar det som. Vad du tror om min politiska resa intresserar mig oerhört lite. Jag vet min politiska hemvist och är trygg i den, vad gäller svensk politik, där ingår inte något SD-vurmande, sen får din kristallkula eller ditt navelludd visa vad den/det vill. 
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-06 17:45:50 följande:
    "Ja, alla har noll koll utom gullegullegullIsrael förstås. "

står du högre än de "alla" du hänsvisar till? Du var förstås tvungen att demonstrera ditt Israelhat också?
    Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.

Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur" Drömmer eller så är man ansvarig på något sätt.

Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.

Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?