• Evert2

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ja nu är det nästan klart att (S) (MP) (C) och (L) ska regera tillsammans med en avdankad Löfven i ytterligare fyra år. Mer invandring marknadshyror och en avreglerad arbetsmarknad är det ett rimligt pris för sossarna att tvingas att gå med på? Men visst dom lyckades ändå med att i bokstavligen spotta 1.2 miljoner väljare i ansiktet genom att helt frånta SD något inflytande men hur demokratiskt är det? Och att tre småpartier tillåts att diktera så mycket framöver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 12:12:17 följande:
    Undrar vem som har noll koll egentligen...
    det verkar som om den navelluddsvurmande intelligentian på FL tror att (eller försöker inbilla resten av forumet) att Sverige kommer att införa abortlagar typ Argentinas om KD får något att säga till om i frågam.
    Jag tycker du är något lite för hård mot dig själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2019-03-05 12:27:44 följande:
    Det är Jimmie Åkesson som har noll koll.
    Åkesson har helt säkert stenkoll liksom alla partiledare. Han bryr sig bara inte utan vill bara slå sig ihop med vem som helst. 2014 var det S, sedan Alliansen och sedan M och KD. Nu återstår MP och V, men ju längre tiden lider...
  • RebeckaZ70
    Han också.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • K Kalle
    KillBill skrev 2019-03-05 11:51:46 följande:
    Noll koll som vanligt alltså..
    Eller också fokuserar SD endast på det de verkligen är intresserade av - förbud mot abort - och viftar bort det andra tills vidare.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 12:50:37 följande:
    Han också.
    Ja, alla har noll koll utom gullegullegullIsrael förstås. 
  • K Kalle
    nihka skrev 2019-03-05 14:55:29 följande:
    ???
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-03-05 14:55:29 följande:
    Jag tycker du är något lite för hård mot dig själv.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    K Kalle skrev 2019-03-05 07:26:54 följande:
    Det intressanta med detta är att KD egentligen är för en generös migrationspolitik. Hur ska det gå ihop med M och KD?

KD har väl i stort sett bytt ut hela sin väljarbas.

Jag är ganska säker på att det inte är familjeåterföreningar och biståndsbudgetar som lockat dessa till KD - eller att det är detta som innebär att SD anser sig stå närmast KD och att KD är det parti som först kommer att inleda ett samarbete med SD på riksplanet.

Jimmie Åkessom har förmodligen järnkoll på KD och är medveten om att det är samma sorts åsikter bägge partierna rotar omkring bland.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-03-05 18:08:23 följande:

KD har väl i stort sett bytt ut hela sin väljarbas.

Jag är ganska säker på att det inte är familjeåterföreningar och biståndsbudgetar som lockat dessa till KD - eller att det är detta som innebär att SD anser sig stå närmast KD och att KD är det parti som först kommer att inleda ett samarbete med SD på riksplanet.

Jimmie Åkessom har förmodligen järnkoll på KD och är medveten om att det är samma sorts åsikter bägge partierna rotar omkring bland.
    Är det färgen på navelluddet som talat om detta eller är det mottagnigar via folieparabolen?
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 18:54:41 följande:
    Är det färgen på navelluddet som talat om detta eller är det mottagnigar via folieparabolen?
    Färgen på dit navelludd är mig likgiltig liksom vad du använt som mottagning när du upptäckt ett pari som kallas Vänstern.

Nej, det är Jimmie Åkesson som har sagt att KD blir det första parti som tar kontakt med SD på riksplanet

Jag tror han har rätt, det är inte mycket som skiljer dagens KD-anhängare från dagens SD-anhängare.
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?