Jojjans skrev 2019-01-22 08:34:04 följande:
Jag tycker verklgen inte att mitt humör är värre eller att jag ens är mer gråtmild än vanligt, känner mig snarare stabilare när jag är gravid. Men jag tycks drabbas av ett orimligt behov av att känna mig skyddad och omhändertagen. Jag brukar vara väldigt mån om att min och sambons relation ska vara jämställd och avskyr när han befäster könsrollerna på det sättet i vanliga fall. Men nu är jag helt motsatsen.
I min graviditet i somras så satt det otroligt långt inne att hänge mig åt den här känslan eller ens erkänna att den fanns. Nu i december och januari är jag lyhördare och snällare mot mig själv och känslan är där direkt!
Är det någon som känner igen sig? Känner mig såå fånig haha
Du är absolut inte ensam! Jag är supersjälvständig i vanliga fall och fixar saker åt mig själv men som gravid får jag nästan ett behov av att han ska ?ta hand om mig? sist tyckte jag det var en lite jobbig känsla, nu vet jag att den släpper efter första spädbarnstiden så hänger mig fullt ut haha
Det lustiga är att min man får samma känsla fast omvänt, att när jag är gravid får han helt plötsligt behovet att ta hand mig, som han inte har på det sättet annars, känns ju nästan som att det borde vara nåt biologiskt?