Jojjans skrev 2019-01-22 06:18:57 följande:
Jag vet bara hur det är i Stockholm, och här få alla som vill gratis KUB, men det är ju först i vecka 13-14, så vill man se att allt är ok innan dess så får man fightas lite, eller ha goda anledningar, eller boka privat.
Jag ska också gå på privat mödravård (inte varit på inskrivningen än). Jag såg till att välja ett ställe som har egen läkare och kan utföra provtagning och ul på plats. Efter vad jag varit med om vill jag att det ska vara lättillgängligt och allt på samma ställe.
Jag bor i Stockholms län men inte kommun, men är nog samma här då. Tänker att jag kommer ändå vara i vecka 11 når jag skriver in mig så kan lika gärna vänta till kub isf :)
Jag ska fortsätta hos samma barnmorska som jag gick hos förra gången, de har också läkare/gynekolog i samma som jag också gått hos tidigare så det känns skönt. Vet att jag gjorde ett spontant (men inte tidigt) ul av en anledning som jag inte minns när jag väntade första barnet för över 8 år sedan så det är ju också skönt att veta att den möjligheten finns där.