Anonym (Anonym21) skrev 2019-01-24 17:22:29 följande:
Ni som har varit gravida tidigare men också ni som är gravida för första gången, hur känner ni er lugna med väntan fram till UL?
Jag har en sån stark oro hela tiden och i mitt landsting görs ul vid v.12-14.
Har tid själv v.14 med funderar på att boka in ett privat v.10 om jag inte känner mig lugnare snart.
Jag har inga barn, men 2 missfall bakom mig, så helt lugn är svårt att vara. Mitt ena missfall var dessutom i vecka 16, så jag blir inte heller så lugnad av den magiska vecka-12-gränsen alla längtar till.
Men jag försöker att bara lita på kroppen, och ha tillit till livet. Jag kan inte bestämma hur det blir, det blir som det blir, jag kan bara försöka hänga på och njuta av färden. Oro kommer inte göra att det blir mindre jobbigt om det väl händer något.
Jag drömmer väldigt mycket om hur framtiden ska bli, tillåter mig att köpa lite saker eller planera vad vi vill göra för större inköp. Liksom barnanpassar livet i tanken och tillåta mig att njuta av det. För även om det inte skulle gå vägen denna gång så kommer det göra det nån gång, och det kommer inte skada mig att våga drömma och ha vågat njuta och vara glad.