Jojjans skrev 2019-01-26 17:46:01 följande:
Jo kag läste det, men ditt egentliga BF är ju i oktober det var så jag menade. När folks bebisar sen föds kan man ju inte alltid veta med vanliga förlossningar heller. Jag tror jag tex mest troligt kommer föda i okt om jag går över en vecka :) hopas du får ditt planerade snitt! Lyssnade på senaste avsnittet av förlossningspodden idag där det diskuterades.
Märkligt det där hur olika man kan reagera på hormon. Jag har i perioder haft sjuklig pmds och behövt ta ssri flr det, och i andra perioder inget alls. Men under graviditet alltid mått toppen.
Ah jo =) Det är väldigt sant vore praktiskt om man själv kunde bestämma så starta värkara nu haha.
Ja jag kommer kämpa för ett snitt. Har ospecifiseradt reumatiskt tillstånd så jag har kroniskt ont och är jätte stel i rygg och många leder. Ibland kan jag inte ens ha sex i missonärsställning för höften gör så ont :P Och sen har jag rätt stor förlossningsrädsla också så kommer verkligen inte signa upp för en vaginal förlossning!
Ja det är också märkligt hur man kan förändras med att reagera på hormon. Har ju hört många som förändrats efter att de fått barn exempelvis.
Jag måste vara typ hormon immun. Reagerar inte på hormon alls.