• Snowflingan

Bf September 2019

Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

Här kan vi samlas, välkomna!

Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

• Svar på tråden Bf September 2019
  • Ida1991
    norrsken91 skrev 2019-01-24 18:28:21 följande:

Har en fundering, är tisdag samma dag för alla som man går in i en ny vecka? Tänker då främst på Preglife appen. Trodde de va uträknat efter ens egna datum men har läst flera som nämnt tisdag därmed nyfiken. Första graviditeten så har inte full koll på allt. :)

Byter måndagar enligt appen jag med :)
  • caramia

Ringde MVC idag (4+6) och fick tid för inskrivning precis när jag går in i vecka 11. Det känns såå långt dit!

• Ida1991
    caramia skrev 2019-01-24 20:49:57 följande:

Ringde MVC idag (4+6) och fick tid för inskrivning precis när jag går in i vecka 11. Det känns såå långt dit!

Ringde också idag! (4+3) och de sa till mig att komma på onsdag på den öppna mottagningen ifall att såg ut som det skulle på tisdag när jag har mitt vul + blodprov på gyn.
  • caramia
    Ida1991 skrev 2019-01-24 21:13:51 följande:

Ringde också idag! (4+3) och de sa till mig att komma på onsdag på den öppna mottagningen ifall att såg ut som det skulle på tisdag när jag har mitt vul + blodprov på gyn.

Gud vad skönt att få ett vul så tidigt och liksom se att allt är ok så här långt! Kan man se hjärtat slå så tidigt?
  • Ida1991
    caramia skrev 2019-01-24 22:02:18 följande:

Gud vad skönt att få ett vul så tidigt och liksom se att allt är ok så här långt! Kan man se hjärtat slå så tidigt?

Nää det kan jag garantera att man inte kan... det som är min största oro just nu är hcg, det är det jag får gå efter tills det utvecklats färdigt för att kunna se någon tickande :)
  • Mamaamu

Var på vul igår . 7+5 enligt min mens . När hon mätte flytta hon tillbaka mig till 7+0 .

Kanske var det svårt att mäta så tidigt för jag kan omöjligt blivit gravid senare. Då min mens cykel är regelbunden. Om jag är i 7+0 nu då skulle jag ha blivit gravid 22 dagar efter mens.

Fick dock ett missfall i början av november så kanske kom äl senare ändå? Hmm.

Spännade att se på kub sen. :)

Hur som helst så såg allt bra ut och vi fick se ett tickande hjärta. Är inte helt utan oro för missfall än då jag fick missfall dagen efter ett pickade hjärta sist.

Längtar så till v 12.

• Lbem

Lite mystiskt detdär med beräkningar. Jag vet när jag blev gravid och är nu i v 7. Ska på vul igen på måndag och längtar såå. Min första milstolpe är 8+6 då jag fick missfall sist..

Mamaamu skrev 2019-01-25 10:14:30 följande:

Var på vul igår . 7+5 enligt min mens . När hon mätte flytta hon tillbaka mig till 7+0 .

Kanske var det svårt att mäta så tidigt för jag kan omöjligt blivit gravid senare. Då min mens cykel är regelbunden. Om jag är i 7+0 nu då skulle jag ha blivit gravid 22 dagar efter mens.

Fick dock ett missfall i början av november så kanske kom äl senare ändå? Hmm.

Spännade att se på kub sen. :)

Hur som helst så såg allt bra ut och vi fick se ett tickande hjärta. Är inte helt utan oro för missfall än då jag fick missfall dagen efter ett pickade hjärta sist.

Längtar så till v 12.

• Mamaamu

Jag har passerat min första milstolpe den 2 februari. Det var då jag fick missfall sist.

Hade du sett hjärtat ticka när du fick ditt missfall?

Det sägs ju att det ska minska missfall efter det. Men jag fick det ju en dag efter.

Lbem skrev 2019-01-25 14:46:04 följande:

Lite mystiskt detdär med beräkningar. Jag vet när jag blev gravid och är nu i v 7. Ska på vul igen på måndag och längtar såå. Min första milstolpe är 8+6 då jag fick missfall sist..

• Tigerkvinna

Hejsan hoppar in här

Plussade idag på ÄL+11, BIM -4 säkert plus då jag testade med cb digitalt på dags urin..

Vi är 30 och 35 år, första barnet. Försökt ett år men har haft jätte mycket strul med min mens sedan tonåren. Vi plussade på första försöket med Letrozole. 

Har inskrivning den 5:e och tidigt VUL den 15:e. Har BF 9/10 egentligen men vill absolut ha snitt så det blir snarare någon gång i slutet på september =) 

Så med en så stark start från lilla knytet hoppas vi att det stannar och går vägen. 

• FiaW

Hej, hoppar också in.

Gravid med andra barnet, BF 29/9. Spännande, lite läskigt och underbart!

Håller alla tummar att det går vägen för oss alla!

Svar på tråden Bf September 2019