Väntarpåpluset skrev 2019-01-27 19:37:45 följande:
Hej alla Gravidos :)
Det var väldigt många sidor att läsa ikapp, dom sista veckorna har jag bara fungerat på jobb och däremellan sovit och inte loggat in här eller nån annanstans. Jag tycker att ett par stycken här har skrivit så fint om att njuta av graviditeten och inte oroa sig för något som kanske aldrig händer <3 tack! Jag hadde alla symtom fram till morgonen 7+0 då var inte längre brösten sprängande, illamåendet borta och energien var på topp, jag var inte orolig men det var ändå otroligt skönt att vi hadde en bokad tid till VUL 7+4 och fick se ett litet hjärta slå 157 bpm :) sen gick några dagar och där dog energien. Illamåendet kommer och går och brösten är sprängande ena dagen och bara tunga nästa, så jag har verkligen lärt mig att symtomen kommer och går. Jag är idag 9+0 och börjar bli lite piggare efter en helvetesnatt med magsjuka i förrgårs till igår, spydde från 03 till 10.30 med 15-30 min mellanrum. Vi har bokat nästa UL till 13+2 för vi tycker det blir för länge at vänta till vecka 18-20 då vi blir inkallade på det enda UL som utförs här. Är väldigt glad för denna tråden och att kunna följas åt fram till september <3
Välkommen
Då ligger vi rätt lika, jag gick in i v.9 idag
Här är inga symptom som kommer och går, jag har liksom typ inga... men det har jag inte haft från start och hade inte med min son heller så inget som oroar mig så mycket. Jag är lite trött, molvärk och imorse mådde jag lite illa vid frukost men släppte snabbt... Fy vad jobbigt med magsjuka som gravid!
Förstår att ni bokat ul tidigare om ni bara får rul, jag ska göra nipt med ul i v.11 (10+3) och ska ha ett ul till i v.13 nån gång plus rul. Då jag hade graviddiabetes sist och min son föddes liten så kommer jag säkerligen få ett antal tillväxtultraljud också