Mamaamu skrev 2019-01-28 10:49:43 följande:
När kommer ni gå ut med eran graviditet? Och hur ?
Vi tänkte vänta till kub. Vilket borde vara i slutat av feb i början av mars. Men tiden går så sakta .
Förra gången så berättade vi för dom närmsta vid v8, jag tänkte att går det åt helvete så kommer jag ändå berätta för dom. Övriga tänkte jag vänta med att berätta till efter kub och dessutom efter jul och alla dom dagarna, så tanken var ca i v15. Nu fick jag reda på på KUB att hjärtat slutat slå i v9 så vi kom aldrig så långt som att berätta till övriga.
Jag valde att skriva öppet om missfallet, vilket verkar ha uppskattats av många. Jag fick otroligt fin respons på det och även en hel del privata meddelanden från personer som tyckte det var väldigt skönt att läsa om andra som går igenom samma sak. Efter det bestämde vi oss för att vara öppna med att vi försökte igen och även att vara öppna med när vi får reda på att jag blivit gravid (och om det inte skulle gå vägen en gång till). Det känns faktiskt skönt att inte behöva smyga med det. Kunna förklara varför jag mår som jag mår och ha folk att bolla med om jag är orolig för något. Framförallt är jag så sjukt svullen just nu så jag vette sjutton hur jag ens skulle kunna dölja det haha...