Daphodil skrev 2019-01-31 12:54:01 följande:
Helt sanslöst ju, att vänta halva graviditeten för att veta om det ens är nåt där. Ledsen att höra om ditt MA, det måste ha varit tungt. Tycker personligen att ett första ul vid inskrivning borde vara standard. Känns så konstigt att planera för en hel graviditet när det enda bevis man har är ett streck på en sticka.
Idag känner jag iaf av illamående och aversion mot viss mat, så det är ju alltid nåt!
Ja, helt galet egentligen. Har ju hört om flera som upptäckt på rul att fostret dött runt v6-9 :O Då är jag ändå glad att det hände på KUB... Men det är verkligen inte kul att sitta och titta på den där skärmen och inte se några hjärtslag..Då hade jag hellre haft ett vanligt missfall.. =/
Skönt! Inte kul att må illa, men det känns ju alltid bättre när man faktiskt känner av symtomen :D
GulRödBlå skrev 2019-01-31 13:07:07 följande:
Där jag bor (inte i Sverige) så erbjuds man ett tidigt vul i v 9 ca, därefter blir det KUB innan v 11+6, sen RUL mellan v 18-21 och till sist det sista vid v36 för att kolla bäcken, att allt är ok samt om man skulle ha öppnat sig.
Det där låter ju som drömmen!