Jojjans skrev 2019-01-20 12:58:19 följande:
Hur långt efter äl blev ditt sträck starkare än kontrollsträcket? Jag tror också det kommer lugna sig lite för mig snart. Men tror jag är orolig ända tills jag passerat dagen jag fick missfall på förra månaden. Vilket var typ 23 dagar efter äl, alltså precis när hjärtat ska börja slå.
Nu är jag inte hundra, men jag är ganska säker på att jag tog det testet äl+19-20. Vi hade ju våra tidiga MF precis samma period, mitt var 5+2... tänkte inte på att det är då hjärtat ska börja slå... var kanske det som gick snett då.. :-/ jag har iaf passerat det redan, är 6+6 idag så går in i v.8 imorgon, och det känns lite bättre för varje dag, och kommer säkert bli ännu bättre efter vul i v.11 (så länge det går bra då) men kommer inte bli lugn förrän jag kan känna bebisen, eller så lugn man nu blir under en graviditet....
Jag är ju sådan med så få symptom, är ändå mindre stressad över det nu än med sonen då jag ju vet att min kropp inte reagerar så starkt, men hade lugnat mig om jag fått liiite starkare symptom den här gången, MEN den här gången blöder jag iaf inte, har jag gjort i alla mina grav med sonen småblödde jag fram till v.15, MF var ju ett MF, med mitt MA småblödde jag också, själva ma:t skedde sent så graviditeten utvecklades normalt till en början. Så detta är första gången jag kommit så här långt utan att blöda, tar även det som ett gott tecken