• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-10-28 06:34:54 följande:

Hej allihopa! Jag är ganska säker på att vi plussade imorse! Har haft sjukt oregelbunden mens sedan senaste graviditeten, men bf borde landa i början på Juli nån gång! Jag har inga symptom överhuvudtaget, men jag tyckte jag var lite ovanligt trött på kvällarna (har en 10månaders så trött kan man ju va ändå haha) och hade lite konstiga drag nere på vänster sida jag kände igen från sonen, och min känsla var visst rätt.

Enligt sista mens är bf 30:e Juni, men jag har alltid haft lång cykel (ännu längre nu efter grav) så kommer flyttas in i Juli, frågan är snarare hur långt in i Juli

Grattis!! Då får vi följas åt igen! :)
  • Tess 138
    Jilo skrev 2018-10-29 09:34:49 följande:

Äl +16 idag..?? Så glad att det ökar! Men funderar fortfarande på om cb digital ältest verkligen stämde eller om jag hade äl tidigare, som jag tyckte det kändes som.

Vad skönt att se att ökar! När tyckte du det kändes som du hade ÄL då? :)
  • Jsv17
    Jilo skrev 2018-10-29 09:45:52 följande:

Grattis!! Då får vi följas åt igen! :)

Åh vad roligt!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Jilo skrev 2018-10-29 09:34:49 följande:

Äl +16 idag..?? Så glad att det ökar! Men funderar fortfarande på om cb digital ältest verkligen stämde eller om jag hade äl tidigare, som jag tyckte det kändes som.

Va skönt att det ökar De där testen funkar inte på mig, måste dricka för mycket vatten eller nåt... haha med sonen var jag jättenojig för fick aldrig över 1-2, men fick bara 1-2 nu med vilket nog kanske stämmer ganska bra men borde nog varit 2-3, jag tillhör de 6% som det visar fel på så bm sa åt mig sist att testa en gång och sen strunta i det då jag liksom testade svagt även i v.7-8 så det säger inget om hur min graviditet mår, men jag önskar verkligen jag kunde få lite lugn genom att testa.... X-D
  • Jilo
    Tess 138 skrev 2018-10-29 10:57:11 följande:

Vad skönt att se att ökar! När tyckte du det kändes som du hade ÄL då? :)

På cb digital fick jag glad gubbe fredag den 12/10, men äl-känningarna började en hel vecka innan, för att kulminera i väldiga smärtor måndag 7/10. Därefter har jag inte känt någonting :)
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-10-29 11:35:24 följande:

Va skönt att det ökar De där testen funkar inte på mig, måste dricka för mycket vatten eller nåt... haha med sonen var jag jättenojig för fick aldrig över 1-2, men fick bara 1-2 nu med vilket nog kanske stämmer ganska bra men borde nog varit 2-3, jag tillhör de 6% som det visar fel på så bm sa åt mig sist att testa en gång och sen strunta i det då jag liksom testade svagt även i v.7-8 så det säger inget om hur min graviditet mår, men jag önskar verkligen jag kunde få lite lugn genom att testa.... X-D

Jag förstår att det känns oroligt! Egentligen borde man inte testa öht, jag nojjar mig för att det ökar för snabbt istället haha...Hade jag äl tidigare så är det ok, men det hade jag ju tydligen med sonen också men då ökade det inte så här snabbt ändå.
  • Jsv17
    Jilo skrev 2018-10-29 13:27:31 följande:

Jag förstår att det känns oroligt! Egentligen borde man inte testa öht, jag nojjar mig för att det ökar för snabbt istället haha...Hade jag äl tidigare så är det ok, men det hade jag ju tydligen med sonen också men då ökade det inte så här snabbt ändå.

Har man inte lite högre halt hcg hormon om man väntar en flicka, har jag hört nånstans (ingen säker källa eller så) så kanske är en liten tjej i magen Baserat på det är det nog isf en liten pojke till här då jag testar precis lika svagt nu som sist haha jag tar det ändå med ro jag var så himla nojig sist att jag lovade mig själv den här gången att leva som att jag är gravid och ska få en bebis tills motsatsen är bevisad, min oro hjälper ändå varken till eller från, då jag inte kan kontrollera detta
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-10-29 16:14:42 följande:

Har man inte lite högre halt hcg hormon om man väntar en flicka, har jag hört nånstans (ingen säker källa eller så) så kanske är en liten tjej i magen Baserat på det är det nog isf en liten pojke till här då jag testar precis lika svagt nu som sist haha jag tar det ändå med ro jag var så himla nojig sist att jag lovade mig själv den här gången att leva som att jag är gravid och ska få en bebis tills motsatsen är bevisad, min oro hjälper ändå varken till eller från, då jag inte kan kontrollera detta

Var tvungen att googla och ja, så säger forskarna t.o.m! :) Men jag plussade väldigt starkt sist med min pojke och kom även då upp i veckor för fort (om än inte så här extremt), men blev ju sen på två ul flyttad bak hela TIO dagar! Det är därför jag använt äl-tester nu, men tvivlar på dom iaf haha Ska bli väldigt intressant helt klart! Önskar jag kunde ta det med sån ro som du, du har ju helt rätt, det ligger inte i våra händer ändå :)
  • Alllleee

Jag plussade igår kväll! Om det går vägen så mitten av juli! :D

Ska till bm den 6/10!

Jag har molnande värk, illamående lite från o till, hungrigare nu, fick lite finnar med... ja och brösten ömma!

Jag vaknar även super tidigt.. imorse var det kl:5 , hungrig även lite illamående.. får se hur framtiden blir. Jag är så lycklig iaf.

Har inte tagit vecko indikator än, men min app sa att jag gick in i vecka 5 idag. Loggar allt i den, ägglossning m.m.

Svar på tråden Bf Juli 2019