• Jsv17

Bf Juli 2019

Hej allihopa! Jag är ganska säker på att vi plussade imorse! Har haft sjukt oregelbunden mens sedan senaste graviditeten, men bf borde landa i början på Juli nån gång! Jag har inga symptom överhuvudtaget, men jag tyckte jag var lite ovanligt trött på kvällarna (har en 10månaders så trött kan man ju va ändå haha) och hade lite konstiga drag nere på vänster sida jag kände igen från sonen, och min känsla var visst rätt.

Enligt sista mens är bf 30:e Juni, men jag har alltid haft lång cykel (ännu längre nu efter grav) så kommer flyttas in i Juli, frågan är snarare hur långt in i Juli

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Linkan92 skrev 2018-10-28 12:24:44 följande:

Jag plussade idag! Är ca v.3+6. I

Plussade igår med men väldigt svagt och utanför testtiden. Idag kom ett tydligt streck efter 2 minuter! Beräknat 8 juli enl hemsida, har inte någon app (har ni någon att rekommendera?). Jag är 25 (fyller snart 26) och min man är 26 (fyller snart 27). Det är vårt första barn, om nu allt går vägen. Och det gick på första försöket vilket jag inte hade förväntat mig!

Provade flera st förra grav, de jag kan rekommendera är Preglife och Preggers De enda jag kommer ladda ner den här gången
  • Jsv17
    Jilo skrev 2018-10-29 09:45:52 följande:

Grattis!! Då får vi följas åt igen! :)

Åh vad roligt!
  • Jsv17
    Jilo skrev 2018-10-29 09:34:49 följande:

Äl +16 idag..?? Så glad att det ökar! Men funderar fortfarande på om cb digital ältest verkligen stämde eller om jag hade äl tidigare, som jag tyckte det kändes som.

Va skönt att det ökar De där testen funkar inte på mig, måste dricka för mycket vatten eller nåt... haha med sonen var jag jättenojig för fick aldrig över 1-2, men fick bara 1-2 nu med vilket nog kanske stämmer ganska bra men borde nog varit 2-3, jag tillhör de 6% som det visar fel på så bm sa åt mig sist att testa en gång och sen strunta i det då jag liksom testade svagt även i v.7-8 så det säger inget om hur min graviditet mår, men jag önskar verkligen jag kunde få lite lugn genom att testa.... X-D
  • Jsv17
    Jilo skrev 2018-10-29 13:27:31 följande:

Jag förstår att det känns oroligt! Egentligen borde man inte testa öht, jag nojjar mig för att det ökar för snabbt istället haha...Hade jag äl tidigare så är det ok, men det hade jag ju tydligen med sonen också men då ökade det inte så här snabbt ändå.

Har man inte lite högre halt hcg hormon om man väntar en flicka, har jag hört nånstans (ingen säker källa eller så) så kanske är en liten tjej i magen Baserat på det är det nog isf en liten pojke till här då jag testar precis lika svagt nu som sist haha jag tar det ändå med ro jag var så himla nojig sist att jag lovade mig själv den här gången att leva som att jag är gravid och ska få en bebis tills motsatsen är bevisad, min oro hjälper ändå varken till eller från, då jag inte kan kontrollera detta
  • Jsv17
    isofija skrev 2018-10-30 13:12:39 följande:

Plussade igår, snabbt och starkt på två test. Fick köpa ett veckotest för att kunna veta ungefär hur långt det gått, 2-3 veckor stod det så är runt v4-5 någonstans!

Har en liten 8 månaders hemma så det här kom som en chock, helt oplanerat!

Var på ultraljud igår för att se ifall de kunde tidsbeställa men det var för tidigt att se mer än någon liten prick. 

Så nu väntar inskrivning i slutet av november! Är med skräckblandad förtjusning den här gången. Det var svårt och tog lång tid att bli gravid med nr1 så vi hade aldrig trott att det skulle ske av sig självt så här bara.

Mycket tankar på äldre barnet som nu kommer få väldigt tätt till sitt syskon och hur det ska påverka osv.. 

Grattis! Min son är 10mån så kommer bli tätt syskon här med, det var tätt mellan mig och min bror, kanske tufft för mamma och pappa men vi har bara haft glädje av varandra som små, och lekte jättemycket ihop, så det blir nog bra Men jag upplever som du att det är lite jobbigt att man inte kommer kunna förklara för honom och förbereda på att det ska komma en bebis...
    Ettan 9-12-17 tvåan bf 30-6-19
  • Jsv17
    Alllleee skrev 2018-10-31 08:40:20 följande:

Ok ge mig tips!! Ska man vänta och berätta tills fars dag eller ska man berätta så fort så möjligt..?

Ska till bm den 6/10, ska man kanske berätta innan man ska dit?

Någon som har barn sen tidigare? Är det första mötet något stort o viktigt? Eller vad är det? Det som avgör lite med om jag ska säga om han vill va med eller ej, sen är han inte så brydd om sånt överlag haha. Men kanske ska tvinga med honom ^^

Enligt min åsikt så är det första besöket inte så jätteviktigt, brukar vara ett sånt där hälsosamtal där de mest pratar om vad man inte ska äta och sånt man ska tänka på nu, upplevde att jag viste det mesta redan... inskrivningssamtalet (som brukar vara v.9-10 nån gång) är däremot lite viktigare tycker jag, då diskuteras ju hela vårdplanen och man bestämmer sig om olika typer av foster-diagnostik och andra saker som kan vara viktigt för vården av dig under din graviditet, det skulle jag inte vilja göra utan min man. Vi fick tom skippa hälsosamtalet den här gången, då jag födde så nyligen tyckte hon inte ens det behövdes.

Jag har alltid tänkt att jag ska göra nåt gulligt av att berätta, men varenda gång har jag blivit så exalterad att jag sprungit upp till honom med stickan på en gång haha tycker det verkar gulligt att vänta till fars dag och göra nåt speciellt, önskar jag hade klarat det! Haha
  • Jsv17
    Ardnas89 skrev 2018-10-31 22:45:29 följande:

Min sambo hade nog blivit lite besviken om han missade besöket hos bm, men han är sån som vill ha koll på allting också :)

Min plan var att vänta med att berätta till dagen efter jag plussade, ville köpa något kul till honom och överraska. Jag lyckades hålla mig 10 min efter att han kommit hem från jobbet, så min plan gick inte alls. Haha!

Ja jag skrev ur mitt perspektiv, min man har inte missat ett enda besök varken hos mvc eller BVC, för att han inte vill det jag menade bara att man inte missar nåt jätteviktigt om man missar just hälsosamtalet, för min del hade det varit ok, men min man hade absolut kommit med ändå
  • Jsv17

Det blev en kortvarig gravidlycka för oss den här gången, inatt började blöda kraftigt och fick dessutom väldigt ont på vänster sida, bm skickade mig direkt till gynakuten där man mätte hcg i blodet till 10.... som tur är såg det inte ut att vara ett utomkveds vilket de fruktade först, kroppen verkar ha tagit hand om det själv fint och vi kan försöka igen så fort det går. När förloppet blev som det blev är jag mest lättad att det ?bara? är ett missfall och inte ett utomkveds... Lycka till till alla er andra, hoppas på många fina juli-bebisar <3

• Jsv17
    Jilo skrev 2018-11-01 13:23:36 följande:

Åååhhh :(((( Beklagar, fy så tråkigt!

Ja, men skönt att det hände tidigt och att kroppen tagit hand om det själv, haft ett MA tidigare som slutade med skrapning så i jämförelse med det var det här en lättnad, men givetvis sorgligt. Jag får gosa lite extra med min fina lilla kille så känns det bättre, vi får försöka igen så fort det går, så hoppas vi tar sig på direkten så får vi en liten sommarbebis ändå, lite senare bara
    Ettan 9-12-17
Svar på tråden Bf Juli 2019