• CrookedTail

Vi som planerar äggdonation 2019

UndrandeSökare skrev 2019-09-25 07:30:49 följande:
    Jag har varit naturligt gravid 5 ggr och även varit gravid via donation, och jag kan säga att det är en ENORM skillnad mellan naturlig graviditet och donation. Vid naturlig graviditet kände jag direkt att jag var gravid snabbt innan testdagen, men vid donation kände jag inget men blev gravid ändå. Så svaret är ja, det är en stor skillnad när man tillsätter konstgjorda hormoner utifrån, mot om man istället använder kroppens egna hormoner.
    Tack! Då känner jag mig lite lugnare :)
    April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
  • CrookedTail
    Lilly2013 skrev 2019-09-25 19:05:43 följande:

Jag känner ju heller ingenting i jämförelse med när jag har blivit spontant gravid. Känns jätte konstigt men samtidigt skönt. Hade man bara kunnat slappna av och släppa tankarna på att det kan ha gått åt helsike denna gången oxå så hade det varit super skönt..

Det gör mig lite lugnare, men som du säger; svårt att slappna av helt och hållet ;P

Jag kommer nog inte att tjuvtesta, jag vet inte ens om jag vågar testa på själva testdagen! Är livrädd att det ska vara negativt.
    April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
  • CrookedTail
    Frazze skrev 2019-09-26 07:51:43 följande:
    Jo då! Jag kände inget och jag fick ju drssutom en liten blödning innan som gjorde mig 100% på att det inte tatt sig. Ont i brösten hade jag redan innan insättning för det får jag av progesteronet. Annars så kände jag inget! Inte ett smack! Jag var verkligen 100% säker på att det skulle bli ett negativt test, men när jag fusktestade 2 dagar innan så var där ju ett suuuuupersvagt streck Det kommer gå så bra så ska du se

Lycka till!
    Jag har haft små blodstänk, kan se att jag ibland får blod på Lutinus-stickan med. Hoppas att det inte är nån fara. Jag kanske bara är lite hårdhänt när jag trycker in den :D
    Apr 2017: spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF: 0 ET | Apr 2019 IVF: 0 ET | Sep 2019 ÄD: 1 ET
  • CrookedTail

Testet var supernegativt :(

Känns som ett hån att behöva genomlida ett blodprov (jag har sprutfobi) och fortsätta med medicinen fram till svar.

Apr 2017: spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF: 0 ET | Apr 2019 IVF: 0 ET | Sep 2019 ÄD: 1 ET
  • CrookedTail
    PeeWee44 skrev 2019-09-27 06:10:44 följande:

Skit också!

Det är viktigt att du kollar progesteronnivån, det är väldigt viktigt hormon för att embryot ska fästa och stanna. Kramar till er.

Hur gör man det?
  • CrookedTail
    Frazze skrev 2019-09-27 08:41:32 följande:

Nej! Jag beklagar Jag var helt säker på att du skulle plussa! Vilken klinik går du på? Tänker på varför du har Lutinus och inte Utrogest? Jag skulle oxå som Undrande sökare skriver odla vidare till 5 dagars. Lycka till nästa gång! Vet inte hur du har det med slemhinna och så, me jag har köpt Borago och tagit de gånger jag gjort insättning och de gånger har jag fått plus. De andra gångerna har jag inte lyckats. Sen Inositol är oxå bra Styrkekram!

Går på AVA Riga. Slemhinnan såg bra ut (8,5 en vecka innan). Jag var oxå säker på att jag skulle plussa, med så fina ägg :(
  • CrookedTail
    Maran73 skrev 2019-09-27 10:39:49 följande:

Nej vad tråkigt! Stor tröstkram! Vilken ruvardag är du på?

Ruvardag 11 med ett 3-dagars.
  • CrookedTail
    Lilly2013 skrev 2019-09-27 16:31:27 följande:

Vi går och på Ava Riga och hade ett perfekt embryo vid första insättningen allt var som det skulle men ändå minus. På andra insättningen så var det exakt samma förutom att min slemhinna var 2 mm tjockare och då blev det plus. Det e så jäkla snopet och ledsamt de där minuset men ni ska se att nästa gång e det er tur.

Det är verkligen ett lotteri. Jag trodde ju oxå att det skulle gå, med tanke på att embryot såg så bra ut. Hur många embryon satte ni in andra gången?
  • CrookedTail
    Frazze skrev 2019-09-27 17:35:55 följande:

Min slemhinna har oxå vart fin alla gånger, men Borago is da shit säger jag. Skaffa och ta inför nästa försök! Skickar efter från Apotea

Vad är det och vad gör det?
  • CrookedTail
    AnnaLa skrev 2019-09-27 19:44:48 följande:

Ja även om det så klart är högre chans med donerade ägg så vet man ju aldrig ändå.

Jag har ju på donerade ägg både fått minus, och missfall.

Nu gjorde jag ju pgs som undrandesökande berättade om den här gången. Fick 9 blastocyster av bra kvalité.. och då tror man ju att de flesta ska vara bra... planen var ju bara att göra pgs på ngra få och att det skulle räcka.

Men så visade sig ju till slut att det bara var två som var bra.. tänk om jag gått igenom missfall med alla de övriga.. är fortfarande inte helt säker att pgs är hundra procent rätt då jag läst en del motsägelsefull information. Men jag tyckte det var värt ett försök.

Mitt absolut första (färska försök) fungerade inte heller så ggrerna efter satte jag in två. Kännde att det också borde öka chanserna att något var bra rent statistiskt.

Rörande medicinering har jag alla äd försök tagit kortison. Vissa försök trombyl.

Så vad som är helt rätt väg för just dig är nog svårt att veta. Men du hade många embryon så helt säkert är några av dem bra! När jag mejlade med ava Riga sa de att pgs med både donerade ägg och spermier var onödigt då 90 procent var bra.. så det vanligaste måste ju ändå vara att det är stora chanser.

Jag hoppas verkligen att nästa försök går vägen!

Jag har lite svårt för alla knep som andra tar till för att det ska gå vägen. Jag tror som du skriver att embryot kanske inte var så bra som det såg ut. Jag har inte tagit nån kortison, det har inte ens varit tal om det. Vi får väl se om de föreslår någon ändring till nästa gång. Däremot tog vi Embryo Glue nu vid första försöket, även om jag inte tror på det riktigt. Det var sambon som ville och det kostade ju inte så mycket extra. Det hjälpte ju dock inte i detta fallet, men tror snarare det beror på embryot.

Eftersom donatorn var ung tänker jag att det inte spelar så stor roll med PGS, det är väl mer aktuellt om donatorn är äldre?

Jag tror vi sätter in två embryon nästa gång. Jag vill egentligen inte riskera tvillinggraviditet, men är villig att ta den risken nu. Jag vet ju att du försökt några gånger, hur många insättningar gjorde du innan det lyckades?
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019