• CrookedTail

Vi som planerar äggdonation 2019

AnnaLa skrev 2019-09-09 19:41:03 följande:
    Vilken bra slemhinna!

Mätte min också och allt östrogen verkar ha gjort skillnad. För den var 8 mm. Sista embryot, så känns bra att slemhinnan verkar vara på min sida den här gången.
    Håller tummarna!
    April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
  • CrookedTail

Nu är jag ruvare! :D Vi fick ut 12 fina embryon, varav 10 av god kvalitet. Vi satte tillbaka ett. Hoppas hoppas att det tar sig!

Lycka till AnnaLa! Håller tummarna för dig :)

På gång:

UndrandeSökare FET oktober

Missne FET oktober

Sjuttiosjuan FET oktober

Lilla Gs mamma

Ruvar:

Pipperoni FET 4/9

CrookedTail testdag 27/9

Gravid:

JayCee, BF 15/4 2020 (hoppas hoppas!)

Maran73, BF (ta i trä) 2 mars 2020

Solros80, gravid med tvillingar

Frazze BF 16 Dec (om allt går som det ska) 

Dosan74: Gravid med en liten tjej 

Havet75, (flicka) planerat snitt 9/10

SuzieZ

Peewee44 BF 28/1 2020 pojke

Lilly2013

Barnet fött:

Kolabönan73, pojke född 190310

Bell13, flicka född 190822

April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
  • CrookedTail
    pipperoni skrev 2019-09-18 09:10:26 följande:

Hej alla!

Här kommer en uppdatering från mig. Det har gått bra hittills. PRP gjorde susen för slemhinnan och jag är gravid. Vågar knappt tro det och har svårt att glädja mig. Det känns som ett litet, första steg på en lång resa där så mycket kan gå fel. Efter tre missfall är det lätt att vänta missfall istället för att vänta barn. Men, det är bara att hålla alla tummar och ta en dag i taget. 

Jag plussade redan på RD7 med vanligt kisstest. Tog hcg RD8 och det var 144. Nytt hcg RD12 som visade 896, så till skillnad från förra graviditeten verkar det starta stabilt (sist hade jag hcg 34 på RD9, som inte dubblerade lika snabbt som det skulle till andra mätningen). Dock har jag på tok för höga lymfocyter, vilket tyder på att immunförsvaret är upprört. Jag tog ett intralipiddropp igår och har fått höja kortisondosen. Nya prover på torsdag. 

Så, du kan försiktigt flytta över mig till gravidgruppen med BF maj 2020, Undrande Sökare. 

Åh, vad roligt! Klart det går hela vägen denna gången.

Kul med bloggskrivande :)
  • CrookedTail
    AnnaLa skrev 2019-09-18 11:21:26 följande:

Idag:) har precis kommit från kliniken och embryot hade klarat uppfrysningen. Så nu är jag också ruvade igen:)

Åh, så skönt att höra! :D
  • CrookedTail
    Motnyttliv skrev 2019-09-18 19:04:37 följande:

Hej på er ! Har bara läst här innan utan att skriva något, men nu känner jag att jag gärna vill vara med i gemenskapen och behöver lite råd och hjälp från er. Jag och min man har bestämt oss för att göra ett syskonförsök via avaclinic i Riga. Vägen till äggdonation har inte varit så lång för oss. Vi gjorde ett privat Ivf som tyvärr misslyckades och p ga min ålder och mitt låga amh värde så kontaktade vi Riga efter de misslyckade försöket i somras. Vi försöker nu få tag på en läkare som kan vara behjälplig med de prover och recept på läkemedel som vi behöver, men det verkar inte vara de lättaste om man som vi bor i norra delen av landet. Är det någon av er som vet av någon privat läkare i Norrland som man kan ta kontakt med?

Spännande! Jag har precis kommit hem från Riga efter mitt första ET. Innan vi startade frågade jag kliniken om de hade någon läkare att rekommendera i Göteborg och de kunde tipsa om en som de samarbetar med. Så skriv till kliniken och fråga! Skulle du hitta en annan som passar bättre under tiden, så är det ju bara att byta ????

Jag gjorde det första VUL + testerna inför ÄD hos den läkaren, sen blev jag tipsad av UndrandeSökare om en bra mycket billigare som jag har gjort resterande VUL hos. Men den första läkaren skriver fortfarande ut de recept som jag behöver.
  • CrookedTail
    Motnyttliv skrev 2019-09-19 17:11:31 följande:

Vi fick tips av dem i Riga på två kliniker i Stockholm men det blir lite långt för oss att åka, sedan hade läkarna inte telefontid heller så allt skulle ske på bokade besök. Men idag fick faktiskt tag i en klinik i en närliggande stad som kan hjälpa oss ????.

Spännande att ni kommit hem från ert första ET, håller tummarna för er ! Hur länge var ni i Riga ? Hur långt tid tog det från första kontakten med dem tills ni var på plats ?

Vad skönt att ni hittade en nära, det underlättar ju en del :)

Vi var där i 4 nätter, satte i ett 3-dagar embryo. Efter första kontakt med AVA-kliniken så dröjde det knappt 2 veckor innan de hade en donator till oss. Om jag minns rätt så planerade vi in behandling ganska så direkt, jag skulle sätta igång medicineringen vid nästa mens. Tyvärr uteblev min mens den månaden, och därefter hade min sambo en väldigt intensiv jobbperiod under några veckor, så vi fick skjuta på det nästan 2 månader. Men första kontakt var i maj, så det har ändå gått snabbt! :)
  • CrookedTail
    AnnaLa skrev 2019-09-20 08:32:33 följande:
    Ahh såg att vi hade samma testdag. Och det är ju så klart för att du satte in ett tredagars två dagar innan mig ochjag ett femdagars..:)

Nu är det bara att vänta å hålla tummar å tår:)
    Men gud vad spännande med samma testdag! Jag hoppas att vi får anledning att fira den dagen båda två :D
  • CrookedTail

Jag har kommit fram till att jag har någon slags hatkärlek för Lutinusen, Jag kommer på mig själv med att längta efter nästa gång jag ska "stoppa in" bara för att då är jag ett steg närmre testdagen. 

• CrookedTail
    AnnaLa skrev 2019-09-24 19:42:17 följande:

Nu börjar testandet... idag kom de på posten, sådana där som mäter hcg extra tidigt.. testade så klart direkt och ser faktiskt en svag linje..:)

Testat lika svagt samma dag både då jag var gravid men också då det varit en kemisk graviditet och när jag fått utomkveds..

Så vågar inte tro fullt ut på det än.. men ett litet steg på vägen.. var ju helblankt på förra försöket så

Det här är lite hoppfullt iallfall..:)

Men gud vad spännande! Jag vågar absolut inte testa än :o
  • CrookedTail
    AnnaLa skrev 2019-09-24 23:25:59 följande:

Jag håller tummarna för att det dyker upp streck hos dig oxå strax... men är väl bra att vänta med att testa tills man vågar:) jag kan ju aldrig hålla mig.

Börjar du känna ngt?

Måste fixa blodprov nu till fredag, hur gör övriga? Jag har alltid använt werlabs för jag vill få snabba svar.. men finns ju lite fler spelare på marknaden nu...

Kanske billigare, men får man lika snabba svar då?

Jag får se hur länge jag kan hålla mig :D Känner absolut ingenting, vilket gör mig lite orolig. När jag var gravid innan missfallet hade jag jätteont i brösten, men det kanske är skillnad på spontangraviditet och IVF/ÄD?

Jag köpte via Blodkollen, det var billigast just då. Blir ändå samma lab som via Werlabs, så jag antar att väntetiden hade blivit densamma.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019