Solhällan skrev 2019-07-21 16:48:50 följande:
Jag har haft problem med tunn slemhinna. När jag gjorde transfer i Polen förra året ville de ha över 8,5mm och avbröt 2 behandlingar pga att de tyckte slemhinnan inte var tillräckligt tjock. Sen insisterade jag på att de skulle sätta in ändå när den var 7,6mm. (Fått reda på i efterhand att de 2 första transferna inte kunnat leda till graviditet pga utanför implantationsfönstret - mitt progesteron hade stigit tidigare troligtvis pga egen ägglossning men åndå gjorde de transfer 1-2 veckor senare!). Sista gången i Polen fick de till slut upp den till 8mm till transferdagen (mha Sildenafil i kombination med hög dos östrogen) + att jag själv kontrollerade progesteronnivån 5 ggr/en vecka före progesteronstart för att kolla att det inte steg i förtid som det gjort tidigare.
Nu har jag gått över till Ryssland/OLGA som känns mycket bättre/mer professionella. Jag får Procrene Depot som försätter min egen cykel ?i vila? vilket gör att jag inte kommer få egen ägglossning som kan ställa till med problem för rätt transferdag. De gör dessutom transfer när slemhinnan är över 6mm även om de helst vill att den ska vara över 7mm. Hade min första transfer där för en vecka sedan och då var den 6,7mm. Ingen Sildenafil denna gången och lite andra mediciner.
Förstår ju att många har dålig erfarenhet av Polen, tråkigt att du skulle behöva erfara det innan du hittade Olga. Men där verkar de ju extremt kunniga å andra sidan!
Jag går ju på Ava Riga och har oxå fått Procren ordinerat. Jag har dålig koll på vad alla mediciner gör, så tack för informationen. Det känns lite tryggare då :)
Lycka till med ruvningen!